Beantwoorden
Luc2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Alles op zijn plek! It's your eighth party! Netjes! It's your fifth party!

Geldt Free G ookvoor Yelo Play-app op tablet via MIFI?

Op vakantieplaats zonder WIFI
Ik gebruik YeloTVapp op mijn tablet om dit via ChromeCast op TV te bekijken.  Aangezien Tablet & ChromeCast op zelfde WIFI netwerk moeten zitten, gebruik ik een netwerk opgezet via een MIFI router met daarin een 4G Telenet WIGO kaart.  Dus tablet gebruikt de WIFI die komt van een MIFI router. 
Vraag : Telt in dat geval het gebruik van YeloTVapp op Tablet nog steeds als FreeG ?
(ik heb hier al zoveel verwarrende informatie uit het verleden over gelezen, dat ik deze vraag even opnieuw wenst te stellen)

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: YeloTV op Tablet via MIFI : Free G?

0 Likes
5 reacties
Ex-Netweter
 

Geldt Free G ookvoor Yelo Play-app op tablet via MIFI?

@Luc2 

Ik heb zelf geen abonnement met Free G maar je kan misschien hier eens kijken?

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/free-g/

Yugo en Wigo:

Als je van je toestel een persoonlijke hotspot maakt, kunnen anderen van je Free G gebruik maken via dat netwerk. 

 

Luc2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Alles op zijn plek! It's your eighth party! Netjes! It's your fifth party!

Geldt Free G ookvoor Yelo Play-app op tablet via MIFI?

Bedankt voor je antwoord @Ex-Netweter .
Het zit'm natuurlijk vaak in de details.  Ze schrijven dan wel
1/ "Als je van je toestel een persoonlijke hotspot maakt.." --> werkt dit ook als je wifi via MIFI opzet
en
2/ "...kunnen anderen van je Free G gebruik maken via dat netwerk" --> moet dat dan via de specifieke apps "TelenetTVapp of Telenet YeloTVapp".  Herkent Telenet nog dat het via die app komt aangezien het uiteindelijk "YeloTVapp op Tablet is", dan via WIFI en MIFI naar de 4G kaart ?
Dit zinnetje op de website laat gewoon héél veel interpretatie toe 😉

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Geldt Free G ookvoor Yelo Play-app op tablet via MIFI?

@Luc2  Normaal gezien staat het verbruik van Free G apart in Mijn Telenet. Zo zou je het kunnen testen.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Luc2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Alles op zijn plek! It's your eighth party! Netjes! It's your fifth party!

Geldt Free G ookvoor Yelo Play-app op tablet via MIFI?

@Wheng 
Dank voor de suggestie.  Het probleem is echter er wel steeds wat meer toepassingen gebruikt worden, waardoor het soms moeilijk is om uit dit soort "testen" ook een conclusie te trekken.
En als het dan niet op onze FreeG maar wél op gewone deel mobiele data aangerekend zou worden, dan zijn we onze mobiele data natuurlijk kwijt ;-(
Maar ik zal het zeker nog eens in detail testen als we terug op vakantie gaan.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Geldt Free G ookvoor Yelo Play-app op tablet via MIFI?

Ja, Yelo TV telt dan mee als Free G op de tablet (heb dit zelf in der tijd nog getest). 

 

Tip: bekijk eens de nieuwe One bundels, daar is alles onbeperkt en krijg je een extra gratis data simkaart. Geen gedoe meer of iets binnen Free G valt of niet, dus. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.