Beantwoorden
PieterH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 12
Dat loopt vlotjes. Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hoe TV Flow-app kijken op een oudere tv?

Ik overweeg om eventueel mijn decoder in te leveren en over te stappen op tv flow. Ik heb echter een iets oudere tv, die nog prima beeld geeft maar nog geen smart dingen heeft (aka geen internet connectie). Op welke kost efficiente manier kan ik dan eventueel overstappen op tv flow?
Ik heb ook nog een 2de tv met een CI module. Hoe zit het daar mee, blijft die dan werken?

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: tv flow op oudere tv

0 Likes
1 reactie
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Hoe TV Flow-app kijken op een oudere tv?


@PieterH  schreef:

Ik overweeg om eventueel mijn decoder in te leveren en over te stappen op tv flow. Ik heb echter een iets oudere tv, die nog prima beeld geeft maar nog geen smart dingen heeft (aka geen internet connectie). Op welke kost efficiente manier kan ik dan eventueel overstappen op tv flow?


Een "iets oudere TV die nog geen smart dinges heeft" is een zeer vage omschrijving?

Ik neem aan dat het toestel wel een HDMI poort heeft?

In dat geval kan je best een Chromecast aanschaffen denk ik, en Flow TV casten naar TV vanaf de tablet of smartphone?

Of de Flow TV App installeren op Android TV of Apple TV

 


@PieterH  schreef:

Ik heb ook nog een 2de tv met een CI module. Hoe zit het daar mee, blijft die dan werken?


Er zijn 3 zaken nodig om een TV met CI-module te laten werken:

  1. Een werkende kabelaansluiting
  2. Een TV abonnement (DTV).
  3. De CI module moet geactiveerd zijn.

Theoretisch heb je met Flow TV geen kabelabonnement meer. Gevolg:

  1. Telenet kan ten alle tijden een (internet-only) filter plaatsen op de coax; zodat je geen TV meer kan kijken (via de coax).
  2. Je TV abonnement (Iconic TV) wordt opgezegd: je hebt dus "geen recht" meer om TV te kijken via de coax.
  3. Als jouw CI module geactiveerd is op jouw naam, zal deze ook stoppen met werken.

In het geval dat jouw CI module op een andere (betalende) DTV gebruiker geactiveerd is, en zolang Telenet geen filter plaatsts op de coax aansluiting, kan je technisch gezien TV kijken op een TV met CI module (maar je hebt er geen recht op).

 

PS. Hiermee wil ik het "zwartkijken" niet promoten, ik benader alleen het technische aspect 🤔.