Beantwoorden
LukazOil
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Handje vol! Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Kan ik YUGO rechtstreeks op de smart tv installeren?

Heb ik nog een apple TV nodig als ik een smart tv heb? Kan ik de yugo app rechtstreeks op een smart tv installeren?

We hebben namelijk een 'oude' Apple tv(3rd generation), waarop we zelf geen apps kunnen downloaden. Dus kijken we verder naar een smart tv ipv nu nog een nieuwe Apple tv aan te schaffen. Kan dat? Of is er altijd chromecast of apple tv nodig om de Yugo-app 'rechtstreeks' op de tv te krijgen? 

0 Likes
12 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Kan ik YUGO rechtstreeks op de smart tv installeren?

De Yugo app kan je niet op een Smart TV installeren.

Als je het mij zou vragen: ik zou een Apple TV 4K kopen waar je de Yugo app native op kan installeren. Dit zal je de beste kwaliteit en user experience bieden.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Kan ik YUGO rechtstreeks op de smart tv installeren?

Aangezien ik zo'n fan ben van Apple TV, heb ik express een "domme" tv gekocht met alleen de Apple TV op aangesloten. Aangezien deze "domme" TV wel HDMI CEC ondersteunt, kan ik deze TV gebruiken met 1 afstandsbediening.

Volgende apps werken rechtstreeks op Apple TV: 

  • YUGO 
  • YouTube
  • Netflix 
  • Twitch 
  • VTM GO 
  • VRT NU (casten, Apple TV app komt binnenkort) 
  • Prime Video 
  • ... & veel meer (zo goed als elke streamingdienst heeft Apple TV app) 

Ook zal quasi elke app die op een Smart TV werkt, op Apple TV draaien. Je kan dit makkelijk nakijken in de App Store op je iPhone (of er Apple TV icoontje bijstaat, zie hieronder voor voorbeeld). 

PNG-afbeelding.png

 

Nog een handig voordeel; aangezien de TV alleen dient als beeldscherm, is deze...

  • Goedkoper 
  • Gaat langer mee -> als processor/software niet meer ondersteunt wordt vervang je gewoon de Apple TV ipv de hele TV 

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
LukazOil
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Handje vol! Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Kan ik YUGO rechtstreeks op de smart tv installeren?

Beste @m-jan20, merci voor het snelle, duidelijke en uitgebreid antwoord. Merci. Wij hebben hier ook bijna alles van Apple. Niet dat we zomaar elk nieuw product aankopen, maar we kijken voor computer en media naar Apple. We hebben een apple TV, maar helaas te 'oud'(Apple tv 3) en niet geschikt om zelf apps op te installeren. De eerste reactie was de aankoop van een nieuwe Apple TV. Maar we hebben ook een 'oude' tv. daarmee kwam mijn initiële vraag. Mag ik vragen welke 'domme' tv je dan hebt? Want tegenwoordig is alles 'smart'. Ik kijk meestal veel rond alvorens ik iets aankoop. We hebben een oude (15 jaar) tv, maar wel al HD van Loewe. Mijn voorkeur gaat uit naar een samsung Qled model. Als Allesweter, heb misschien hier ook een wijshedi over 🙂

LukazOil
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Handje vol! Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Kan ik YUGO rechtstreeks op de smart tv installeren?

Beste @Steven-E, merci om zo snel op mijn vraag te antwoorden. Onze eerste reactie, op de vaststelling dat onze Apple tv te 'oud' is om zelfs apps toe te voegen, was een aankoop van een nieuw Apple 4k model. Blijkbaar geen vreemde reactie 🙂 Dankjewel voor je reactie. 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Kan ik YUGO rechtstreeks op de smart tv installeren?


@LukazOil  schreef:

Mag ik vragen welke 'domme' tv je dan hebt? 


Schermafbeelding 2020-04-24 om 18.01.47.png

 


@LukazOil  schreef:

Mijn voorkeur gaat uit naar een samsung Qled model. Als Allesweter, heb misschien hier ook een wijshedi over 🙂


In de living heb ik ook een Samsung 4K OLED (geen QLED weliswaar) TV. Aangezien dit topmodellen zijn (met een topprijs, in negatieve zin) zullen deze altijd Smart TV hebben ingebouwd (ik moet wel zeggen dat het systeem van Samsung, Tizen, er zeer goed uitziet/werkt). Je kan dit wel uitschakelen of gewoonweg niet gebruiken. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
LukazOil
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Handje vol! Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Kan ik YUGO rechtstreeks op de smart tv installeren?

 Beste @m-jan20 , ook een topmodel jij😁. Alweer bedankt voor de deskundige reactie. OLED is iets te top voor ons budget😬, maar een Samsung Qled gaat het toch wel worden. Wij zijn helemaal mee en goed verder geholpen. We weten hier ondertussen wat we gaan doen. Dankjewel voor het delen van je ervaringen. 👍

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Kan ik YUGO rechtstreeks op de smart tv installeren?

Nog een tip; op https://toestellen.telenet.be/tv-audio vind je TV-toestellen aan Telenet-klantenkorting prijs (tot €200 korting). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
VOLVO321
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Kan ik YUGO rechtstreeks op de smart tv installeren?

Is de beeldkwaliteit onder alle omstandigheden via Yugo en de AppleTV 4k vergelijkbaar met die via de tv-box/digocorder?  Ik heb nl net een LG oled tv gekocht en dan zou een mindere beeldkwaliteit uiteraard een serieuze domper zijn? Zitten er bvb geen storingen in het beeld nu en dan en hoe zit het met de scherpte en is het beeld vloeiend? En wat met bvb artefacten?

0 Likes
VOLVO321
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Kan ik YUGO rechtstreeks op de smart tv installeren?

Vreemd, aangezien Samsung geen OLED, maar net wel QLED in zijn gamma heeft!

DenC
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
On a roll... A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Kan ik YUGO rechtstreeks op de smart tv installeren?

Ondertussen valt de Yugo app wel rechtstreeks te installeren op android-TV toestellen.

0 Likes
Wouter85
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Kan ik YUGO rechtstreeks op de smart tv installeren?

Je bedoelt dus rechtstreeks op de tv zonder gebruik te maken van een "Android TV bakje" zoals hier wordt uitgelegd: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/alles-over-de-yugo-tv-app/

 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Kan ik YUGO rechtstreeks op de smart tv installeren?

Gevonden op de infopagina; 

Schermafbeelding 2020-10-12 om 21.59.54.png

 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.