Beantwoorden
JanH91
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Modeminstellingen niet beschikbaar

Hallo,

Ik ben verhuisd midden juni en Telenet is langsgeweest om een modem te installeren (CV8560E). Ik heb een eigen router; de modem staat in bridge mode. Alles werkt, maar kan in Mijn Telenet de instellingen van mijn modem niet openen (Ik kan daardoor de portforwarding rules niet aanpassen...):

- Topologie-weergave: "Modem niet verbonden."

- Modem: "Oeps, er ging iets mis. Probeer het later opnieuw."

- Geavanceerde instellingen: "Er is iets misgegaan. Probeer het later opnieuw"

Geavanceerde instellingenGeavanceerde instellingenModemModemTopologieTopologie

 

Heb Telenet al meermaals gecontacteerd (Telefonisch, via chat, Telenet Center), maar helaas zonder resultaat. Modem resetten of herstarten heeft ook niet geholpen. Weet iemand raad?

Alvast bedankt.

Jan

0 Likes
3 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Modeminstellingen niet beschikbaar


@JanH91  schreef:

Hallo,

Ik ben verhuisd midden juni en Telenet is langsgeweest om een modem te installeren (CV8560E). Ik heb een eigen router; de modem staat in bridge mode. Alles werkt, maar kan in Mijn Telenet de instellingen van mijn modem niet openen (Ik kan daardoor de portforwarding rules niet aanpassen...).


Begrijp je zelf wel wat "bridge mode" betekent?

Als jouw Telenet modem werkelijk in bridge staat, dan krijgt jouw eigen router een publiek IP adres, en moet je alle aanpassingen voor jouw lokaal netwerk (zoals portforwarding rules) instellen op je eigen router.

Er is dus geen enkel noodzaak meer om portforwarding rules in te stellen op de Telenet modem via "Mijn Telenet"?

Of missen wij iets?

0 Likes
Ex-Netweter
 

Modeminstellingen niet beschikbaar

Als Telenet je niet correct verder helpt kan je de Ombudsdienst voor telecommunicatie vragen om te bemiddelen: https://www.ombudsmantelecom.be/nl/een-klacht-indienen/klacht-voor-bemidddeling/

Een andere provider nemen waarbij de modeminstellingen lokaal te configureren zijn, zoals Orange of EDPnet, is ook een mogelijkheid. Telenet werkt met overeenkomsten van onbepaalde duur, je kan elk moment vertrekken als de dienstverlening tegenvalt.

JanH91
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Modeminstellingen niet beschikbaar

Hallo,

De modem staat inderdaad niet in bridge mode (sorry voor de verwarring). Router heeft een lokaal ip adres, wat ik bedoelde is dat de router niet als access point geconfigureerd is.

Portforwarding is nodig voor mijn VPN verbinding.

Jan

0 Likes