Beantwoorden
Snarie
Freshman Meerweter
Berichten: 68
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Problemen met instellingen op Mijn Telenet

Heeft iemand problemen met "Mijn Telenet"? Thuiswerk/webmail niet in te stellen, website zeer traag. Gebeld naar Telenet helpdesk: kan geen antwoord geven want interne problemen...

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Mijn Telenet

0 Likes
5 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met instellingen op Mijn Telenet

@Snarie  

Hier geen problemen net eens getest. Alles opent vlot en kan alles benaderen wat ik wil bekijken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Snarie
Freshman Meerweter
Berichten: 68
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Problemen met instellingen op Mijn Telenet

Probleem telefonisch gemeld. Kan tot 5 dagen voor het opgelost geraakt. Telenet is toch triestig bedrijf geworden. Dit zelfde probleem is de laatste jaren reeds meerdere malen opgetreden (meestal bij een abo wijziging, maar blijkbaar nu ook zonder enige reden (geen enkele aanpassing gebeurd). Gevolg is wel dat niets kan aangepast worden (in Thuisnetwerk, mailboxen, telefoon).

Waarom moeten modem instellingen via die kreupele ''mijn telenet" interface? Bij Orange/Proximus kan het blijkbaar wel rechtstreeks op de modem

 

KnipselTelenet.PNG

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met instellingen op Mijn Telenet

@Snarie  

Dit is niet gezegd dat dit een algemeen probleem is dit kan ook aan je profiel liggen. Als dit een algemeen probleem is dan zal er iets achterliggend gebeuren maar dan is 'mijn Telenet' voor niemand toegankelijk. 

 

Ik heb dit probleem één keer voorgehad en door de achterliggende dienst is dit opgelost geraakt. Heb gewoon gebeld en een case op laten maken. 

 

Misschien is het voor de toekomst dat er veranderingen komen maar ik denk voorlopig nog niet aangezien het achterliggende systeem vast hangt aan de interface van 'mijn Telenet' en andersom. Hoe dit exact werkt bij Orange weet ik niet maar ik vermoed dat die systemen van elkaar gescheiden zijn maar dat weet ik niet. Bij Proximus is een deel gekoppeld aan het achterliggende systeem dat weet ik wel. Dus als er daar iets verkeerd gaat heb je eigenlijk hetzelfde probleem als bij Telenet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Snarie
Freshman Meerweter
Berichten: 68
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Problemen met instellingen op Mijn Telenet

Waarom moeten eenvoudige zaken, zoals port forwarding, firewall, bridging ingesteld worden via een web interface bij de provider? Zoiets kan perfect lokaal geregeld worden als toegang tot de modem via het lokale netwerk kan. Nogmaals gans die "mijn telenet" is een ramp, en blijft een ramp.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met instellingen op Mijn Telenet

@Snarie  

Zelf vermoed ik dat Telenet op die manier de 'controle' heeft op het geen wat een klant doet. Want de achterliggende technische dienst kan dit allemaal perfect zien en monitoren. Dus vandaar denk ik dat Telenet zelf de controle wil houden en dat de andere providers zeggen het is de klant zijn verantwoording en wij komen er niet tussen. Moest het dan verkeerd gaan moet de klant het maar zien op te lossen. 

 

Maar zoals ik al zei het is een vermoeden want het kan ook andere reden hebben. Voor jou is het dus nu eenmaal een ramp en voor een ander niet dat is het verschil. Voor mij persoonlijk is het ook geen ramp hoe dit geregeld wordt. En het is nu eenmaal zo dus moeten we ons erbij neerleggen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes