Beantwoorden
pivdb
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Safespot+ blokkeert functies Citation One MK2

Beste, 

Ik probeer sinds installatie van Safespot+ in februari 2022 om de "Chromecast build-in" met ondermeer Tuned-in, Spotify, Youtube music, aan de praat te krijgen op Citation one MK2 Speaker.  Voor de activatie van Safesport+ werkte deze functies zonder enig probleem. Sinds lijken deze services geblokeerd. Heeft iemand hier meer ervaring mee?

 

Wat nog wel werkt: 

1) Casten vanuit Google home app op smartphone: "cast audio" werkt zoals het hoort

2) Casten van audio vanuit Google chrome tab blad (internet radio etc.)

3) Google assistent functie werken zoals voordien (lampen, thermostaat, etc, doet het allemaal wel) 

4) Gebruik van Netflix en Disney+ op zowel smartphone, desktop en smart TV

5) Casten van Youtube vanop smartphone en vanuit chrome browser naar smart TV

 

Wat niet meer werkt sinds safespot+ installatie: 

1) "Casten" van Spotify vanuit spotify app op smartphone noch vanop open.spotify.com. Blijft vasthangen in "Verbinding maken" - ik vermoed dat dit steunt op Chromecast build-in van de Citation one MK2. 

2) Casten van Disney+ vanop smartphone naar smart-TV: dss-hls.5301 Error:NotSupportedError: Failed to execute 'createMediaKeys' on MediaKeySystemAccess': MediaCrypto not available, cause DRM_Error

3) Rechstreeks aanspreken van Chromecast build-in op de Citation one MK2 voor Spotify, Tuned-in, YoutubeMusic. Google assistent geeft na het comando aan dat de stream start, zonder dat de audio doorkomt

 

In eerste instantie is vooral het rechstreeks streamen van muziek via Spotify en Tuned-in op de Citation one MK2 wat ik graag zou opgelost zien. 

 

1) Het aan of uit zetten van "Safesport Home"  van de speaker in de "Safespot app" heeft geen effect. 

2) Verplaatsen van de speaker in "thuiszone" of "IoT" zone heeft geen effect

3) Herstarten Citation, factory reset Citation, DOCSIS 3.1 WIRELESS herstart en combinaties van hierboven hebben geen effect. 

 

Ik merk in overige posts dat ook SONOS toestellen moeite hadden met verbinding door Safespot+ in het verleden, maar kan nog niets terugvinden mbt de Chromecast build-in van de Citation one MK2. 

 

Techische details: 

 

Citation ONE MK2 (2021)

Firmware systeem: 2699

Firmware van Cast: 1.44.219548

Verbonden via "Draadloos (2.4 Ghz)"

 

Telenet 

DOCSIS 3.1 WIRELESS

 

Mvg

 

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Citation one MK2 en Safespot+

0 Likes
7 reacties
DennisVO
Ex-Moderator
Berichten: 36
Topicvreter! Warming up? Topicwurm! Al 25 duimen!

Safespot+ blokkeert functies Citation One MK2

Hey Kraks,

 

Is er iemand die Pivdb hiermee verder kan helpen? 


Dennis | Ex-Moderator
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

“The time you enjoy wasting, is not wasted time.”

0 Likes
pivdb
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Safespot+ blokkeert functies Citation One MK2

Ik heb het afgelopen maanden aangekeken en gehoopt dat een update van de Citation of van safespot+ het probleem zou oplossen.  Tot op heden is dit niet gebeurd 😕

Als iemand een gelijkaardige issues en mogelijk een oplossing heeft hoor ik dit graag. 

Mvg, Pieter

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Safespot+ blokkeert functies Citation One MK2

@pivdb 

Ik ga je geen exact antwoord kunnen geven wat ik wel kan bevestigen is dat ik geen enkel probleem heb met mijn Sonos boxen na de installatie van Safespot+. 

Heb dit al vanaf dag 1 dat het uit kwam en nooit een probleem met de Sonos installatie gehad in huis. 

Heb je zelf al eens Safespot+ gedeactiveerd en dan gezien of je dingen wel terug werken ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
pivdb
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Safespot+ blokkeert functies Citation One MK2

@patrick37  

Mbt tot jou voorstel om Safespot+ te deactiveren, kan je me aangeven wat dit exact betekent? 

Voor zover ik dit begrijp, kan ik in de safespot app, bij het betreffende toestel de Safespot Home uitschakelen. 

De toestel details zijn: 

  Netwerktoegang :ingeschakeld

  Safespot Home: uitgeschakeld

 

Heb ik nog andere opties? 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Safespot+ blokkeert functies Citation One MK2

@pivdb

Je kan altijd eens via 'mijn telenet' naar je diensten gaan en dan zie je daar Safespot+ actief staan. Als je op deactiveren drukt dan zal dus Safespot+ gedeactiveerd worden. Als je dan merkt dat het wel allemaal terug werkt ben je helemaal zeker. Maar als het dan ook niet werkt dan weet je al dat je het ergens anders moet zoeken dan bij Safespot+ dan is dat al niet de oorzaak. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
pivdb
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Safespot+ blokkeert functies Citation One MK2

Ik heb hetzelfde Citation one toestel met dezelfde smartphone verbonden met een Telenet router waar geen Safespot+ geactiveerd is. (bij mijn ouders enkele straten verder)

Hier doen alle functies van de chromecast build-in het zonder enig probleem.  Het probleem is ook slechts ontstaan de dag van activatie van safespot+.  Voordien had ik ook geen probleem. 

Het liefst zou ik natuurlijk een oplossing zien vanuit het telenet safespot+ team. Het lijkt voor een leek als mezelf gek dat SONOS functionaliteit welk werkt via Safespot+, maar Chromecast build-in functionaliteit wordt geblokeerd? 

Via "Mijn telenet", lijkt het stopzetten van Safespot+ vrij definitief?  Ik wil uiteindelijk safespot+ blijven gebruiken voor al zijn huidige functionaliteiten.  

 

Dank voor de feedback tot op heden @patrick37 

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Safespot+ blokkeert functies Citation One MK2

@pivdb 

Ok dus het ligt idd aan de Safespot+ dat is dan zeker duidelijk. 

Je zou het kunnen deactiveren maar dat zou uiteindelijk maar een tijdelijke oplossing zijn aangezien je deze wil blijven gebruiken.Dat wil dus ook zeggen dat er softwarematig iets compatibel gemaakt dient te worden om je huidige diensten te blijven gebruiken. 

Het deactiveren van safespot is voor dat moment definitief dat klopt , eenmaal gedeactiveerd en je beveiliging is weg. Maar je kan wel altijd je safespot terug activeren dat kun je zelf bepalen dat is geen probleem. Dus je kan activeren en deactiveren zo vaak als je zelf wil. Maar dat is ook geen oplossing dat is eerder een struikelblok omdat je dit elke keer zou moeten doen.

In het verleden zijn er nog andere problemen geweest in verband met Safespot denk aan Apple toestellen of Windows toestellen die in eens niet meer beveiligd waren. 

Wat ik je kan aanraden is geef het door aan Telenet zelf , ze zullen een case op maken naar de backoffice. Daar dienen ze dan je probleem ook uitgelegd te krijgen en dan zal er ergens ooit een update moeten plaats vinden van Safespot+. Nu is het natuurlijk lastig te achterhalen of je deze update dan wel of niet hebt gekregen want zoiets zal dan op je HGW plaats vinden. 

Meer kun je nu ook niet doen en zoals je aangeeft het safespot team zal zich hierover dienen te buigen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes