Beantwoorden
Ex-Netweter

Smallband en Yelo play

Een paar dagen geleden mijn limiet overschreden en op smallband geplaatst.

Nu met het EK, wou ik toch graag de voetbal kunnen volgen met yelo play, alleen smallband knijpt het internet zo toe dat het niet mogelijk is met de app. Het grappige is dat ik live met de sporza app een betere streaming heb.  Hier stelt telenet me wel teleur.

Ik heb niks tegen het concept smallband, maar de snelheden zijn niet meer relevant, veel webservices, zoals online bankieren of de vele node.js gescripte websites  draaien de soep in met dat kunstmatig geknijp van telenet. Dan hebben we het nog niet gehad over streamingwebsites en de vele social media APIs van facebook,goole,twitter, adworks,.... die niet geladen kunnen wordendoor de delay en dan een broken page weergeeft.

Hopelijk past telenet hun smallband snelheid aan in de toekomst, want dit is het niet.

Tags (2)
0 Likes
3 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Smallband en Yelo play

Het is vrij logisch dat ze het zo traag zetten. Je bent over je limiet gegaan.

Je kan altijd extra volume toevoegen. (€5/25GB)

Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter

Smallband en Yelo play

het is niet logisch dat de snelheid van smallband zo laag is dat het internet breekt, ik ga akkoord met smallband, maar niet zoals nu;  internet bankieren is bijna onmogelijk en websites met hun vele scripts functioneren nietmeer, omdat de delay te groot is en de bandwidth toegeknepen wordt tot 0.88Mbps.

15 jaar geleden was het internet op smallband (>1Mbps) nog te doen. Ik vind gewoon dat ze de snelheid van smallband ook mogen evolueren. Een verhoging naar 3mbps laat je al toe om probleemloos aan internetbankieren te doen, yelo tv kijken... enz.

het principe gaat bij mij over functionaliteit die telenet claimt met smallband en de werkelijk die anders is, omdat ze dit segment verwaarloosd hebben. (en zo gemakkelijker 5 euro extra krijgen door een datapakket)

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Smallband en Yelo play

3 Mbps zoals je zei lijkt me ook wel beter.

Maar Yelo tv Zul je er nog niet meer kunnen kijken denk ik 🙂

Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes