Beantwoorden
ofiser
Freshman Beetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

TV kijken vie yellotv

Ik krijg constant "Steaming probleem" wanneer ik live TV wil kijken. Of het nu via Edge en yelotv.be ga of via de yelotv app.. maakt geen enkel verschil.

 

Niet ech handig dus om TV te kijken via de PC?Smiley LOL

0 Likes
17 reacties
Rietveld
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Laat de zon in je hart! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

TV kijken vie yellotv

Hallo

 

De App is wsl op een tablet (en dus wifi), maar yelotv.be en via edge, is dit via wifi of utp?

 

in het geval van wifi: Hoever zit je van de modem verwijdert? gaat het "gewone" surfen daar ook traag ? Of is het enkel yelo play die problemen heeft.

 

Je kunt anders even naast de modem gaan staan met de tablet/smartphone en kijken of je daar ook streamings problemen hebt.

 

Als het daar wel lukt en in de ruimte waar je de yelo play app wil gebruiken lukt het niet, lijkt het mij aan je wifi bereik te liggen.

 

Mvg

 

Bart

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

TV kijken vie yellotv

Misschien handig om even te vermelden welke tv (merk, type) en welke PC (besturingssysteem, RAM, grafisch geheugen, WiFi/kabel, ...) ? Hoe méér informatie jij geeft, hoe beter men je kan helpen. 😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ofiser
Freshman Beetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

TV kijken vie yellotv

Ik denk dat merk TV weinig ter zake doet (voor een windows ap die op een PC draait)? Maar 't is een Phillips.

 

De yelotv app of website die ik gebruik draait onder windows 10 (de site via edge). Ik heb het probleem zowel wifigewijs als via UTP, en vermoedelijk niet aan de verbinding van de PC want ik kan wel streamen vanop andere sites (één, canvas, VTM...). Daarom was dit dan ook niet gemeld.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

TV kijken vie yellotv

Ik heb je bericht verkeerd geïnterpreteerd. Ik dacht dat je de inhoud van je PC wou afspelen op je TV (via DLNA oid).

 

Heb je het al eens geprobeerd met Chrome? Als je de portable versie downloadt, dan moet je niets installeren.

 

https://portableapps.com/apps/internet/google_chrome_portable

 


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ofiser
Freshman Beetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

TV kijken vie yellotv

Om diverse redenen kan ik enkel werken met een (voor Telenet) verouderde versie van Chrome (zie een andere post van mij). Ik moet om reden van veiligheidscamera's die anders niet werken onder de versies blijven van Mozilla 40. Met Chrome 58 lukt het wel maar met de app niet? Op mijn laptop kan ik geen Chrome installeren dus daar kan ik niet kijken? Waartoe dient die app dan als het niet lukt?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

TV kijken vie yellotv

Zoals gezegd installeer je niets met de portable app. Je dubbelklikt op de EXE om alles uit te pakken in een map.  Daarna open je de map en klik je op de EXE om Chrome op te starten.

 

Of verhindert het (verouderde?) OS op je laptop echt om de meest recente versie van Chrome te draaien?

 

Je hebt overschot van gelijk als je zegt dat het met de app ook zou moeten lukken...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ofiser
Freshman Beetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

TV kijken vie yellotv

Verouderde OS op laptop? Ik zou denken dat Windows 10 nog niet verouderd is? Als je zou zeggen oude versie van Chrome en Mozilla heb je gelijk: daardoor kan ik op de laptop de website niet gebruiken: hij wil alleen de nieuwe versies downloaden.

 

Anyhow: app zou moeten werken en doet het NIET!

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

TV kijken vie yellotv

Kan je eens proberen of de app op je W10-laptop werkt op de modem van een andere Telenet-klant?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

TV kijken vie yellotv

@ofiser - Je kan wel degelijk meest recente versie van Chrome draaien op je laptop. Ik wil je dus voor de laatste keer vragen om portable Chrome te proberen. De oude versie die nu op je laptop draait zal niet verwijderd worden. Het kan wel zijn dat je die even moet sluiten.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ofiser
Freshman Beetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

TV kijken vie yellotv

Waartoe dient dan die beruchte app?

 

Ik heb toch al gezegd: via Chrome kan ik streamen, Mozilla en Edge weigeren en de app ook!

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

TV kijken vie yellotv

@ofiser Op mijn W10-laptop werkt die beruchte app perfect.  Waarom het bij jou niet werkt weet ik niet. 

 

Kan je eens met jouw laptop proberen of de app werkt op iemand anders zijn/haar Telenetmodem?

 

Ps Zo duidelijk heb je niet gezegd dat het via Chrome werkt. Ik begrijp dat je gefrustreerd bent dat de app niet werkt maar jij stelt hier een vraag en mensen proberen je te helpen.  Uitroeptekens en hoofdletters  in je reacties (schreeuwen dus) op mensen die je proberen  te helpen, helpen niet.  Of zou jij zo'n toon wel appreciëren? 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

TV kijken vie yellotv

@Wheng- Op deze manier geraken we inderdaad nergens. Ik geef het in elk geval op.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ofiser
Freshman Beetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

TV kijken vie yellotv

Ik wil niemand beledigen of op de vingers tikken, maar in mijn bericht van 04-06-2017 08:43 staat "Met Chrome 58 lukt het wel maar met de app niet?", hoeveel duidelijker moet ik het zeggen?

 

En voor zover ik kan zien, staat er een woord "ten onrechte" in hoofdletters om het te benadrukken. Sorry voor het geschreeuw.

 

Ik heb alles geprobeerd: op een ander telenet-modem (vrienden) met mijn user-id, andere providers... het lukt niet. Er moet dus ergens een firewall of beveiligingsinstelling zijn dit dit verhindert maar ik zie niet in welke.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

TV kijken vie yellotv


@ofiser schreef:

Ik wil niemand beledigen of op de vingers tikken, maar in mijn bericht van 04-06-2017 08:43 staat "Met Chrome 58 lukt het wel maar met de app niet?", hoeveel duidelijker moet ik het zeggen?



Dat staat inderdaad tussen alles wat je geschreven hebt maar het is niet zo duidelijk  als jij denkt. Want je hebt ook veel andere zaken geschreven. Die ene zin valt echt niet zo duidelijk op tussen de andere zaken.

Voorbeelden:

  • 01-06-2017 15:42: Ik krijg constant "Steaming probleem" wanneer ik live TV wil kijken. Of het nu via Edge en yelotv.be ga of via de yelotv app.. maakt geen enkel verschil
  • 02-06-2017 16:35: De yelotv app of website die ik gebruik draait onder windows 10 (de site via edge).
  • 04-06-2017 08:43: Om diverse redenen kan ik enkel werken met een (voor Telenet) verouderde versie van Chrome (zie een andere post van mij)
  • 04-06-2017 08:43: Op mijn laptop kan ik geen Chrome installeren dus daar kan ik niet kijken?

En je zegt inderdaad ook "Met Chrome 58 lukt het wel maar met de app niet?" maar dat staat tussen zinnen die zeggen dat het via Chrome niet werkt (verouderde versie en je kan geen chrome op laptop installeren)

Dus soms kan het wel eens voorkomen dat iets voor jou erg duidelijk is, maar voor de lezer niet. Jij bent tenslotte dan ook al een hele tijd met je probleem bezig.
Of dat de lezer 1 zin over het hoofd ziet die tussen zinnen staat die het tegenovergestelde zeggen. 

Mensen proberen hier andere mensen onbaatzuchtig te helpen met  problemen/vragen.

Maar als ze dan een wijsneus-antwoord krijgen ("Waartoe dient dan die beruchte app?  Ik heb toch al gezegd: via Chrome kan ik streamen, Mozilla en Edge weigeren en de app ook!") is dat niet zo leuk. Je bedoelt dat misschien niet zo maar als jij zo'n antwoord zou krijgen, zou jij dan nog zin hebben om te helpen? 
Waarmee ik niet wil zeggen dat je een wijsneus bent voor de duidelijkheid 🙂

Want ook ik wil niemand beledigen. Ik heb gewoon graag dat het een beetje plezant blijft.



Nu opnieuw over je vraag.

Ik merk dat je al ongeveer alles geprobeerd hebt wat je kan proberen. Bij andere providers zal live kijken via Yelo trouwens nooit werken. Om tv te kijken via Yelo moet je altijd op het Telenetnetwerk zitten (Play Sports kan wél op andere netwerken , en ook op 4G trouwens).

Hopelijk weten andere mensen nog iets om je aan te raden. Ik zou ook niet weten of er een instelling is die de werking van de app verhindert.

 

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes