Telenet Mobile zet elke dag wifi uit
Ik heb sinds kort de Telenet Mobile app geïnstalleerd op de smartphone van mijn vrouw (Samsung Galaxy S7). Dit is degene waar de Telenet SIM kaart in zit en dus gebruik maakt van de mobiele data van ons WIGO abonnement.
Merk op dat mijn vrouw een sales rep is, dus zij zit heel de dag op de baan. Op deze manier komt haar smartphone natuurlijk elke dag in contact met een andere mix van locaties en netwerken doorheen de dag.
Ik heb de Telenet Mobile app op haar smartphone toestemming gegeven om wifi netwerken te beheren. Echter, ik heb de voorbije dagen elke avond even gecheckt, en telkens was wifi uitgeschakeld. Ik schakel die dan weer in, maar de volgende avond is de wifi weer uitgeschakeld.
Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Ik kan er me iets bij voorstellen dat 4G op bepaalde locaties beter is dan wifi (bv. als het wifi signaal zwak is), maar als we thuis zijn moet hij gewoon via het bekend (thuis)netwerk verbinden.
Heeft iemand anders ook deze ervaringen (wifi te "over-ijverig" uitschakelen door de app), en eventueel een oplossing? Ik sta nu op punt om het beheren van wifi-netwerken terug uit te schakelen in de app.
Opgelost! Ga naar oplossing.