Beantwoorden
BartMe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Complimentendag Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten?

Telenet TV flow-app: slechte gebruikerservaring

Ik heb sinds deze week flow tv geactiveerd. Alhoewel de meeste programma's beschikbaar zijn in de gratis VRT NU en VTM GO apps op android TV, ben ik bereid iets te betalen voor een toepassing die alles op 1 plek bij elkaar brengt. Helaas wringt daar het schoentje: het concept "Mijn TV", wat het equivalent voor opnames zou moeten zijn, is zeer slecht uitgewerkt.

 

Het grootste probleem is het ontbreken van een overzicht van (onbekeken) afleveringen van programma's die je aan Mijn TV hebt toegevoegd. Hierdoor ben je bijna verplicht om manueel en zelf een lijstje bij te houden. Er is wel een lijst van alle programma's die je ooit aan Mijn TV hebt toegevoegd, maar deze zijn gesorteerd op volgorde van toevoegen en er is in de lijst geen enkele indicatie of er een onbekeken aflevering beschikbaar is. Staat deze basisfunctionaliteit nog op de planning?

 

Andere gebreken:

- Alle platformen: in de TV-gids wordt in het overzicht niet aangegeven welke programma's aan Mijn TV zijn toegevoegd

- Alle platformen: "Verder Kijken" lijkt niet goed te werken. Ik ben gisteren halfweg een aflevering van "Het Scheldepeleton" gestopt met kijken en deze staat niet tussen de lijst om verder te kijken. "Zomerbeelden", waar ik waarschijnlijk per ongeluk eens op pauze geduwd heb staat er wel tussen.

- Alle platformen: De "Door jou toegevoegd" lijst van Mijn TV bevat enkel afbeeldingen van de corresponderende programma's. De titel van het programma staat meestal wel op die afbeelding, maar niet altijd even leesbaar. Een tekstuele voorstelling ontbreekt. Sommige programma's hebben geen afbeelding waardoor het onmogelijk is te weten welk programma er achter schuilt zonder door te klikken.

- Android TV: beschrijving van een programma is niet te zien als je doorklikt op een aflevering

- Android TV: het verschil in "state" van het Mijn TV icoontje tussen een programma dat wel of niet is toegevoegd aan Mijn TV is minimaal (bladwijzer outline vs opgevulde bladwijzer). Er is geen andere indicator om de toestand weer te geven. Een plus teken dat een vinkje wordt + kleurverschil zoals op de website zou veel duidelijker zijn

- Android TV: tijdens het afspelen van Live TV wordt geen indicator gegeven hoe lang het huidige programma al bezig is

 

 

Titel gewijzigd door Lesley 1 (mod) | Vorige titel: flow tv: slechte gebruikerservaring

0 Likes
6 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet TV flow-app: slechte gebruikerservaring

Ik ben over 't algemeen wel zeer tevreden over TV Flow, maar al je aangekaarte puntjes kunnen inderdaad beter. Vooral deze is zéér storend: 

"Verder Kijken" lijkt niet goed te werken. Ik ben gisteren halfweg een aflevering van "Het Scheldepeleton" gestopt met kijken en deze staat niet tussen de lijst om verder te kijken. "Zomerbeelden", waar ik waarschijnlijk per ongeluk eens op pauze geduwd heb staat er wel tussen.


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dtpieter
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Wereld gedichtendag A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Telenet TV flow-app: slechte gebruikerservaring

Ik heb best wel goede ervaring met de Flow TV app via apple tv.

 

Het klopt wel dat je niet kan zien wanneer er nieuwe afleveringen zijn opgenomen van jouw bewaarde programma's, dit is écht vervelend!

 

 

 

0 Likes
BartMe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Complimentendag Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten?

Telenet TV flow-app: slechte gebruikerservaring

Nog een leuke op Android tv: je opent de tv gids op vandaag. Je selecteert iets wat al uitgezonden geweest is, bv. Het Weer. Er verschijnt een detail scherm met een prominente Watch now knop. Je selecteert die knop en vervolgens begint hij niet de geselecteerde aflevering af te spelen maar de oudste beschikbare van de programma.

0 Likes
BartMe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Complimentendag Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten?

Telenet TV flow-app: slechte gebruikerservaring

De Android tv app kreeg een update waarin een aantal problemen zijn opgelost:

- In de tv-gids is het nu visueel duidelijk welke programma's zijn toegevoegd aan Mijn TV

- In het detailscherm is er nu ook een beter onderscheid tussen toegevoegde en niet-toegevoegde items

- Als je vanuit de tv-gids doorklikt op een programma, dan speelt hij de aflevering af waarop je hebt geklikt een niet de oudst beschikbare

- In de Android app (en niet android tv) staat in het Mijn TV overzicht hoeveel onbekeken afleveringen er zijn. Deze functie is voorlopig nog niet zichtbaar in de android tv app. Ook blijven de toegevoegde programma's in random volgorde staan en bevat de afleveringenlijst van een programma veel dubbels.

0 Likes
dtpieter
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Wereld gedichtendag A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Telenet TV flow-app: slechte gebruikerservaring

Met het laatste puntje blijf ik toch problemen hebben...

Dit zou volledig op punt moeten staan om 100% te genieten van flow tv.

 

In het overzicht van mijn tv, bewaarde programma's staat nu inderdaad aantal nieuwe afleveringen. 

 

Screenshot_20211010_081406_be.telenet.yugotv.jpg

 Wanneer we echter gaan doorklikken op toon alles staat dit er plots niet meer bij?

 

Screenshot_20211010_081412_be.telenet.yugotv.jpg

Ook jammer dat dit nog steeds niet te zien is op de Apple tv & Android TV.... 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet TV flow-app: slechte gebruikerservaring


@dtpieter  schreef:

Ook jammer dat dit nog steeds niet te zien is op de Apple tv & Android TV.... 


Bij mij wel hoor (Apple TV)


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes