Telenet TV flow-app: slechte gebruikerservaring
Ik heb sinds deze week flow tv geactiveerd. Alhoewel de meeste programma's beschikbaar zijn in de gratis VRT NU en VTM GO apps op android TV, ben ik bereid iets te betalen voor een toepassing die alles op 1 plek bij elkaar brengt. Helaas wringt daar het schoentje: het concept "Mijn TV", wat het equivalent voor opnames zou moeten zijn, is zeer slecht uitgewerkt.
Het grootste probleem is het ontbreken van een overzicht van (onbekeken) afleveringen van programma's die je aan Mijn TV hebt toegevoegd. Hierdoor ben je bijna verplicht om manueel en zelf een lijstje bij te houden. Er is wel een lijst van alle programma's die je ooit aan Mijn TV hebt toegevoegd, maar deze zijn gesorteerd op volgorde van toevoegen en er is in de lijst geen enkele indicatie of er een onbekeken aflevering beschikbaar is. Staat deze basisfunctionaliteit nog op de planning?
Andere gebreken:
- Alle platformen: in de TV-gids wordt in het overzicht niet aangegeven welke programma's aan Mijn TV zijn toegevoegd
- Alle platformen: "Verder Kijken" lijkt niet goed te werken. Ik ben gisteren halfweg een aflevering van "Het Scheldepeleton" gestopt met kijken en deze staat niet tussen de lijst om verder te kijken. "Zomerbeelden", waar ik waarschijnlijk per ongeluk eens op pauze geduwd heb staat er wel tussen.
- Alle platformen: De "Door jou toegevoegd" lijst van Mijn TV bevat enkel afbeeldingen van de corresponderende programma's. De titel van het programma staat meestal wel op die afbeelding, maar niet altijd even leesbaar. Een tekstuele voorstelling ontbreekt. Sommige programma's hebben geen afbeelding waardoor het onmogelijk is te weten welk programma er achter schuilt zonder door te klikken.
- Android TV: beschrijving van een programma is niet te zien als je doorklikt op een aflevering
- Android TV: het verschil in "state" van het Mijn TV icoontje tussen een programma dat wel of niet is toegevoegd aan Mijn TV is minimaal (bladwijzer outline vs opgevulde bladwijzer). Er is geen andere indicator om de toestand weer te geven. Een plus teken dat een vinkje wordt + kleurverschil zoals op de website zou veel duidelijker zijn
- Android TV: tijdens het afspelen van Live TV wordt geen indicator gegeven hoe lang het huidige programma al bezig is
Titel gewijzigd door Lesley 1 (mod) | Vorige titel: flow tv: slechte gebruikerservaring
- Labels:
-
Telenet TV flow-app