Verander niet naar YUGO (eerste ervaringen)
Een maand geleden werden wij verlekkerd door het aanbod van de (redelijk) nieuwe Yugo dienst. Een mooi aanbod voor een behoorlijk scherpe prijs, met zelfs de mogelijkheid om voordelig een iPad aan te schaffen. Graag zou ik langs deze weg iedereen wil behoeden van deze mooie verkoopspraatjes. Zie hieronder mijn ervaringen met Yugo na 1 maand gebruik.
Verkoopstrucjes
- Als eerste hebben we de beloofde iPad nog steeds niet ontvangen. Ondanks dat het toestel een maand geleden is betaald.
Yugo Tv
- We begonnen ons avontuur met een 'Swoop_player_DRM_verification failed' error. Hierdoor moesten we dagelijks op onze smart-tv uit en opnieuw inloggen in de Yugo app.
- Na enkele dagen was het probleem van uit en inloggen verholpen, maar konden we niet meer live tv kijken. Wanneer we live proberen te kijken, krijgen we na 2s een zwart scherm. Wanneer we enkele seconden terugspoelen, kunnen we wel kijken. Dit is een oplossing, maar kan niet de bedoeling zijn. Bovendien, loopt het beeld schokkerig. Ondanks onze 80mbps downloadsnelheid en Netflix en Youtube die vlekkeloos werken.
- Als extra verrassing bleek dat je op de zenders van VTM niet meer kan doorspoelen. Aangezien bijna alles VTM is geworden, kan ik vertellen dat dit geen aangename ervaring is.
- Over het algemeen is de applicatie niet intuïtief en uiterst traag. Wanneer je op zoek wil gaan naar een serie in streamz, moet je als eerste een categorie kiezen. Indien we dan toch opteren voor een categorie, krijgen we een lijst van series, weergegeven aan de cover foto. Sommige afbeeldingen bevatten geen titelnaam, waardoor het niet werkbaar is door op elke serie afzonderlijk te klikken en te wachten tot alles laadt.
Telenet Support
- Het is toch opmerkelijk dat elke keer je probeert telefonisch contact op te nemen met Telenet, je minstens 10 minuten moet wachten. We zijn dus duidelijk niet de enige die niet tevreden is van de Telenet diensten.
- Telenet schuift de schokkerige tv-beelden en zwart scherm op een 'algemeen gekend probleem' en wil daarom niet tussenkomen voor een compensatie. Wij betalen dus voor tv, terwijl het niet werkt. Krijg dat maar eens uitgelegd.
Ik geloof in de visie van het product maar voorlopig staat het nog te erg in zijn kinderschoenen om er tevreden van te zijn. Bovendien vindt de support van Telenet het meer dan normaal dat we al meer dan een week niet optimaal tv kunnen kijken en meer dan 4 weken wachten op een iPad.
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Verander niet naar YUGO