24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Een maand geleden werden wij verlekkerd door het aanbod van de (redelijk) nieuwe Yugo dienst. Een mooi aanbod voor een behoorlijk scherpe prijs, met zelfs de mogelijkheid om voordelig een iPad aan te schaffen. Graag zou ik langs deze weg iedereen wil behoeden van deze mooie verkoopspraatjes. Zie hieronder mijn ervaringen met Yugo na 1 maand gebruik.
Verkoopstrucjes
Yugo Tv
Telenet Support
Ik geloof in de visie van het product maar voorlopig staat het nog te erg in zijn kinderschoenen om er tevreden van te zijn. Bovendien vindt de support van Telenet het meer dan normaal dat we al meer dan een week niet optimaal tv kunnen kijken en meer dan 4 weken wachten op een iPad.
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Verander niet naar YUGO
Ik zal nooit een Ipad voorruit betalen,alleen bij levering.
Niet akkoord,dat ze hem dan maar houden.
Ipads vind je overal,en google eens,dikwijls aan dezelfde prijs.
En je bent niet gebonden aan een abonement.
@CGR zou inderdaad allemaal niet mogen, hopelijk wordt hier zéér snel een oplossing voor gevonden.
Wat wel al een (tijdelijke) oplossing kan zijn voor Streamz; via de Streamz app/website (ook beschikbaar voor Smart TV), kan je inloggen met je Telenet login als je YUGO klant bent. De app van Streamz zelf is wel heel gebruiksvriendelijk, vind ik.
Dag @CGR,
Op welk toestel kijk je wanneer je onderstaande melding krijgt?
Gebruik je op dat moment de YUGO TV app op een Android TV? Of via een Chromecast? Kan je meer info geven over hoe je op je smart-tv kijkt?
Die melding kreeg ik wanneer ik tv keek via de Yugo tv app op mijn smart tv. Die melding is ondertussen verdwenen.
hier op dit moment, wel goede ervaring met Yugo (verleden was het nogal 'buggy) maar na x aantal updates gaat het vrij vlot. zeker je netwerk nakijken (Netflix gaat iets beter om met data) en misschien een mediabox gebruiken? (mibox of Apple TV). Heb je een smarttv? als deze niet recent is kan dit ook meespelen . Ken je vtm go (app) doorspoelen gaat daar vlotjes
Ik wil toch wat nuance toevoegen:
1) Verkoopstrucjes en Telenet support heeft niets met Yugo te maken maar met Telenet algemeen beleid. Dus daar Yugo op afrekenen lijkt me niet correct, die problematiek heb je ook met de andere producten. Ik bel nooit naar Telenet Support voor technische problemen: nooit meteen een antwoord, altijd kastje-muur en je verhaal 10x herhalen. Telenet Support gebruik ik enkel voor administratieve problemen.
2) Onduidelijk interface: daar ben ik het deels met je eens, ik hoop dat er geluisterd wordt naar de feedback die gegeven wordt.
3) Bugs: de meeste bugs zijn er volgens mij wel wel grotendeels uit, maar dat is natuurlijk altijd toestelafhankelijk (smart-tv, Android TV of Apple TV)
4) Performance: veel van je klachten klinken OF op netwerk OF op de CPU/RAM van het toestel waarop je de app hebt geïnstalleerd (bvb een smart-tv, die CPUs zijn dikwijls zeer traag). Wat betreft netwerk zou ik steeds voor bekabeld gaan (niet owv snelheid, maar owv stabiliteit). Niet alle toestellen hebben dit, Apple TV en Nvidia Shield (Android TV) wel. Dat zijn voor mij ook de aanraders. Xiaomi Box heeft ook goed performance op CPU/RAM maar geen fysieke netwerkconnectie. Wat je kan doen om het netwerkprobleem uit te sluiten, is de speedtest app installeren op je TV (https://www.speedtest.net/apps) en wanneer je problemen voordoen een snelheidstest uitvoeren.
5) Doorspoelen heb ik nog nooit een probleem met gehad, maar zie 4
6) Trage interface: zie 4.