Beantwoorden
Louis1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

Welke URL gaat naar de Telenetmeter?

Wat is het adres van de telenet meter? Ik gebruik dit adres is dat juist?

https://www2.telenet.be/residential/nl/mijn-telenet/internet#/nav_item=usage

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: telenet meter

0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Welke URL gaat naar de Telenetmeter?

Ik vrees dat je niet rechtstreeks kunt naar die pagina. Je kunt wel rechtstreeks maar je klantgegevens worden niet meegegeven dus ga je niets zien. En je kan hier ook niet inloggen.

Je moet via https://mijn.telenet.be gaan, inloggen en dan de tab verbruik. Je komt dan op dezelfde pagina maar door dat je inloggegevens zijn meegegeven heb je wel resultaat.

In HTML en PHP is dat het POST attribuut dat in tegenstelling tot het GET attribuut je gegevens niet zichtbaar meegeeft in de URL. Dus kans op sjoemelen wordt kleiner.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Welke URL gaat naar de Telenetmeter?

Wat bedoel je met sjoemelen?

0 Likes
Ex-Netweter
 
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Welke URL gaat naar de Telenetmeter?

Bij een GET attribuut, dat meegegeven wordt kan je de variabelen vervangen. Dus bijvoorbeeld, in dit geval de klantgegevens. Nog nooit een URL gezien in deze zin: https://xxx.be/RBP/uitxxx16.php?id=10000940. Hetgeen na het vraagteken staat is het GET attribuut. Dus als je de opbouw kent kan je dit aanpassen. id is in dit geval de variabelenaam, dat kan eender wat zijn en hetgeen na het =teken staat is de variabele zelf. Zo worden variabelen van de ene pagina naar de andere specifieke pagina doorgegeven (soms). Bij POST worden die variabelen eigenlijk op de server bewaard en kunnen door elke andere pagina opgevraagd worden. In het geval van Telenet ook door de pagina om je modemgegevens op te vragen, of om je portforwarding aan te passen enz. . Dus een gehaaide hacker kan daar soms iets mee aanvangen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2262
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Welke URL gaat naar de Telenetmeter?

Als ik op deze link klik heb ik enkele dingen vastgesteld.

Eerst wil ik nog vermelden dat ik lastpass gebruik, want dit heeft volgens mij invloed op het resultaat.

Als ik me afgemeld heb de laaste keer dat ik ik mijn Telenet gebruikte dan moet ik me eerst aanmelden om op het verbruik te komen.

Als ik me niet afgemeld heb de laatste keer dat ik mijn Telenet gebruikte dan kom ik direct op de verbruik gegevens voor de niet afgemelde gebruiker van de vorige sesie in mijnTelenet.

Als ge de Androïd Telenet APP gebruikt kom je ook heel snel tot het verbuik.

 

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Welke URL gaat naar de Telenetmeter?

Meestal wordt er gewerkt met sessies. Eens je ingelogd bent, en je sluit je browser niet blijft je ingelogd en blijft de sessie duren. Meestal wordt de sessie na 24u afgesloten (maar dat is niet altijd zo, hangt af van de sitehoster) of na het sluiten van de browser.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes