24771
netweters
|
152593
antwoorden
|
20720
vragen
|
Hallo, net ingeschreven hier en al een eerste vraag:
Mijn configuratie is een telenet Motorola CV6181E modem only met daarachter een switch (naar digibox) en daarachter een eigen Dlink DIR825 ( naar NAS,PC's,HTPC en uiteraard voor WIFI )
Ik kan op mijn bedrade PC niet via YeloPlay TV kijken : boodschap : streamingsproblemen,om dit te bekijken heb je nog een extra pakket nodig. ( ik heb voor de zekerheid de PC even aangesloten op de switch voor mijn router , )
Ook op een laptop via WIFI ( eigen router ) lukt het niet, maar hier is de boodschap : De stream kan niet gestart worden. Er ging iets mis bij het starten van de videostream. Surf je in privemodus?
Ik heb een WHOPPA abonnement
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb al vele jaren een modem-only met daarachter een switch voor de digicorders en vervolgens een eigen router (verschillende modellen in de loop der jaren).
Ik heb sedert vandaag dezelfde modem als jij; Zowel met de vorige als met deze nieuwe ervaar ik geen enkel probleem met Yelo Play op PC of smartfoon, dus zowel bedraad als via WiFi. Op de tablet lukt het niet meer omdat de android versie te oud is.
Aan de opstelling op zich kan het dus niet liggen .... Heb je alle bekabeling al eens nagekeken? Zitten alle stekkers deftig vastgeklikt?
Aan de bekabeling ligt het niet vermits de PC verder gewoon goed werkt. Ik zit momenteel op deze pc deze tekst te schrijven en te surfen, ik heb zonet met deze PC een film gezien (KODI) die gestreamd wordt vanaf mijn NAS, dus met de bedrading zal het wel goed zijn, anders zouden de andere zaken ook niet werken. Overigens op de andere PC via wifi dus ook niet.
Overigens, alle pc's zijn upgedate naar de nieuwst upgrade van windows 10 en ik ga naar https://www.yeloplay.be/tv-kijken en ben ingelogd via mijn telenet login. Moet ik eigenlijk toestellen registreren?
Mijn zoon kijkt momenteel TV via digicorder, en ik ben eens naar menu en tv theek gegaan en dat werkt. Bedoel je dit met interactief? Dan ja alles normaal
Om gewoon te kijken moet je niet registreren, het zou dus ook zonder registratie moeten werken.
In de voorwaarden staat dit:
Je digitale tv en internetabonnement moeten op hetzelfde klantennummer staan.
Is dat het geval?
@gvy schreef:Mijn zoon kijkt momenteel TV via digicorder, en ik ben eens naar menu en tv theek gegaan en dat werkt. Bedoel je dit met interactief? Dan ja alles normaal
De eenvoudigste manier om na te gaan of je systeem interactief is bestaat uit het vooruit en achteruit kijken in uw TV gids. Als je slechts twee dagen in de toekomst kunt kijken (ipv twee weken) dat is je systeem niet interactief. Je moet ook een week terug achteruit kunnen.
Ja,
Mijn whoppa heeft internetfiber 200, telenet tv en vaste lijn en de opties play en play sports.
Wel vreemd dat er onder het whoppa pakket nog eens andere pakketten staat met een tweede maal telenet tv ? Daarvoor ga ik morgen eens bellen????
Ik kan een paar weken vooruit kijken in de tvtheek
Wel vreemd, als ik naar mijn abonnementen kijk staat daar in het rood:
Opgelet, jouw decoder kan niet interactief gemaakt worden! Je kunt Play, Play More of Play Sports wel bestellen maar je kunt alleen naar de zenders kijken, je kunt géén Terugkijk TV bekijken. Op je tv kun je ook geen afleveringen van programma’s opvragen via de TV-theek.
Dan zou ik inderdaad eens even mijn oor te luisteren leggen bij de helpdesk. Er is duidelijk iets niet in de haak met uw configuratie. En laat u niet afschepen met het foefje dat het komt omdat je een modem-only hebt en dat ze u bijgevolg ook niet kunnen helpen. Dat heeft één van de helpdeskmedewerkers (er zijn er ook competente / goed getrainde bij hoor, maar je moet het geluk hebben van zo eentje aan de lijn te krijgen) vorige week bij mij ook geprobeerd.
Dat ga ik doen....wordt vervolgd.... Want als ik naar mijn abonnement kijk staat bij play ( en dat heb ik) duidelijk:
Dus ik betaal ervoor, het moet dan ook geleverd worden
OK, Het vervolg.
Ik heb vandaag contact gehad met een vriendelijke dame bij TELENET en het probleem uitgelegd.
Uiteindelijk mijn login en paswoord doorgegeven en toen heb ik een kwartiertje gewacht. Toen ze terugkwam kreeg ik correct uitleg:
Ze heeft contact gehad met de mannen van de it, Deze hebben met mijn inloggegevens hetzelfde vastgesteld. Ze wisten niet wat er aan de hand was maar zouden verder zoeken.
Zonet thuis heb ik het geprobeerd en zowel bedraad als via wifi lukt het nu op mijn "hoofd"pc en ook in de cinema op mijn HTPC is er yeloTV. Perfect dus.
Bizar genoeg krijg ik op één tablet (windows 10) PC geen connectie ( bedraad of met wifi). De boodschap is : De stream kan niet gestart worden Er ging iets mis bij het starten van de videostream. Surf je in privémodus?
Omdat het op de andere PC's nu wel goed werkt , vermoed ik een of andere instelling op de PC.... Iemand enig idee?
Al bij al geen ramp nu het op de andere wel werkt