Beantwoorden
Erwin79
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Happy New Year! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Yelo Play schakelt tweede scherm uit op PC

Ik werk op een laptop met een USB-C docking station. Hierop zijn twee schermen aangesloten met een DisplayPort aansluiting.

 

Als ik 's avond nog wat aan het werken ben, heb ik de gewoonte om op het ene scherm te werken en op het andere scherm via YeloPlay (website) nog wat TV te kijken. Sinds enkele dagen schakelt YeloPlay het secundaire scherm uit. Erg vervelend als je net de stream start op het 2e scherm en totaal niet klantvriendelijk. Ook vervelend als je wilt TV kijken en nog wat werken ...

 

Waarom doet men dat nu ineens? En kan er teruggegaan worden naar het oude gedrag?

 

Gewenst en verwacht gedrag: ik kan Firefox/Chrome op mijn 2e (ingesteld als secundair/2e) scherm openen en daar YeloPlay kijken zonder neveneffecten.

 

Windows 10. Getest met Firefox 78.5.0esr (64-bits) en Chrome versie 87.0.4280.66 (Officiële build) (64-bits).

 

Titel gewijzigd door Giverny(mod) I vorige titel: Yeloplay schakelt 2e scherm uit op PC

0 Likes
2 reacties
Ex-Netweter
 

Yelo Play schakelt tweede scherm uit op PC

@Erwin79 

Ben je zeker dat het aan YeloPlay ligt?

Iets veranderd in de energieinstellingen van je laptop?

0 Likes
Erwin79
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Happy New Year! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Yelo Play schakelt tweede scherm uit op PC

Dag @Ex-Netweter ,

 

Het enige moment dat dit probleem zich voordoet is als ik YeloPlay wil kijken. Andere instellingen zijn de laatste tijd niet gewijzigd.

 

Ik heb nog even een en ander getest met de programma's op ZesTV en ik denk dat het aan Widevine ligt (de gebruikte DRM-technologie). Zoals ik elders op het forum gelezen heb, gebruikt Telenet deze technologie. Vier, Vijf en Zes gebruiken deze technologie ook. Ik vermoed dat er recent een automatische update is geweest van deze DLL die deze 'feature' biedt.

 

Zucht...

0 Likes