Beantwoorden
ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Zappen met de Yugo-app op Mibox (Android TV)

Sinds vandaag heb ik Yugo TV en gebruik het als native app op een Mibox en bedien het dus met mijn afstandbediening (geen chromecast dus). Goede eerste indruk (overzichtelijk en snel) echter 1 ding dat me opvalt is dat ik bij live-tv (het kijken van pakweg Canvas) je niet een zender omhoog of omlaag kan (aka zappen ;-)). 

 

Is dit normaal en komt de feature er nog in en zo ja enige idee wanneer?

 

Indien niet normaal, is dit dan een instelling in Android TV ergens?

 

Bedankt!

20 reacties
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Zappen met de Yugo-app op Mibox (Android TV)

@Suzy Da's echt fantastisch 🙂 nu maar hopen dat de release echt snel is 🙂

 

Stel dat jullie toch beslissen om nieuwe releases en verbeteringen te delen met ons, kan hier misschien best een topic van jullie uit gemaakt worden, zo blijft het overzichtelijk 🙂

0 Likes
ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Zappen met de Yugo-app op Mibox (Android TV)

Bedankt voor de update. Wat met Apple TV? Die heeft ook nog steeds geen TV-Gids. Ik ben recent overgeschakeld van Android TV naar Apple TV (met de kortingsbon van Yugo) met de veronderstelling dat er sneller features zouden komen, maar blijkbaar is het nu andersom zelfs. Misschien toch maar overwegen om terug naar Android TV terug te gaan.

 

Ik zie het volgende op https://apps.apple.com/be/app/yugo-tv/id1447099944#?platform=appleTV bij version history. Echter werkt dit niet op Apple TV. Als ik bij de versie kijk in de play store op Apple TV, zie ik versie 8.3.1 staan van 17 februari 2020. Beetje inconsistent lijkt me?

 

  • 1.0.1014 Sep 2020

    - With Play you already enjoyed lots of top series. With Streamz the content has been expanded further. Binge watch to your heart's delight!

    - When you're watching live TV, you can now switch to a different channel even faster by swiping.

    - General bug fixes.

 

0 Likes
ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Zappen met de Yugo-app op Mibox (Android TV)

@Suzy Heb je een update voor Apple TV omtrent TV-gids en zappen?

0 Likes
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Zappen met de Yugo-app op Mibox (Android TV)

@ChristofW dit doelt wss op iOS voor de iPhone

0 Likes
ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Zappen met de Yugo-app op Mibox (Android TV)

Dat had ik ook wel begrepen 😉 Is ook het punt niet. Ik heb begrepen dat een app voor iOS en tvOS redelijk straight-forward kan geport worden tussen de platformen. Het grootste werk is in feite al gebeurd, namelijk de interface aanpassen van touch-based naar controller-based (afstandbediening).

 

Op zich wel aparte strategie om eerst zeer lang te wachten met een Android TV app en Apple TV te priotiseren, maar nu staat de Apple TV app plots met 2 grote features achter tov Android en Apple iOS. Misschien wordt het gewoon niet belangrijk gevonden om een platform rebuild te doen van de iOS app naar tvOS?

 

Enige vorm van transparantie van roadmap zou toch publiek deelbaar moeten zijn. Zelfs met een dikke disclaimer dat die roadmap steeds onder voorbehoud is en aangepast kan worden door omstandigheden.

 

Daarnaast is het verwarrend. Als je de link opent en "Apple TV" aanduid staat er dezelfde "What's New" tekst. Nu ga je er van uit dat de iOS app feature gewijs on-par is met de tvOS app, maar dat is wel degelijk niet het geval.

 

Untitled.png

 

 

ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Zappen met de Yugo-app op Mibox (Android TV)

Bedenk me net dat ik dit vraag in een Android TV topic. Ik zal voor de zuiverheid een nieuwe post doen en dus als opgelost aanduiden --> link naar nieuw post: https://www.netweters.be/t5/Telenet-apps/Yugo-Apple-TV-app-wanneer-TV-gids-en-zappen/td-p/107283/jum...