Beantwoorden
Anneke78
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

yelo tv chromecast

kan niet meer verbinden met chromecast...dit icoon blijkt vandaag plots verdwenen...

0 Likes
2 reacties
Ex-Netweter
 

yelo tv chromecast

Eens de chromecast uit de tv halen en terug opstarten met de tv. Heb ook regelmatig dat bepaalde apps niet werken of niet correct werken met de chromecast. Schakel dan alles uit en probleem is dan opgelost. 

ErikB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
De 3 wijzen! Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol!

yelo tv chromecast

Om te beginnen mijn beste wensen.

Ik heb in december ook een chromecast geïnstalleerd en heb gemerkt dat je best voor het opstarten een bepaalde procedure toepast;

  1. Controleer eerst of je smartphone/tablet op dezelfde WiFi staan als waarmee de chromecast gelinkt is. (Ik heb thuis twee WiFi-netwerken)
  2. Zet het tv-toestel aan en selecteer de ingang waarop je de chromecast hebt verbonden. De meeste toestellen gaan automatisch naar deze aansluiting.
  3. Maak de verbinding tussen uw smartphone/tablet en de chromecast. Ik gebruik hiervoor Castify-app. Dit is voor mij de beste applicatie, beter dat deze van Google Home-app.
  4. Open de app van Yelo Play en selecteer het juiste verbindingsicoon Castify.pngom de Yelo TV naar de tv te casten. Op mijn smartphone/tablet staan twee verbindingsiconen.
  5. Na enkele seconden verschijnt het beeld op de tv.