24775
netweters
|
152608
antwoorden
|
20723
vragen
|
Sinds gisterenavond (plusminus 22:30) is er op het scherm van mijn iPhone 6s de afbeelding 'Belsignaal' dat blijft hangen. Ik kan al mijn handelingen doen, het blokkeert niks. Het blijft alleen hangen, soms verandert het even naar 'Volume' en/of gaan de streepjes omhoog en terug omlaag. Mijn vraag was wat kan ik hier aandoen? Ik heb alles al is gereset buiten de harde reset (dat ook al mijn media wordt gewist). Ik heb mijn toestel nog geen volledig jaar, heb ik hier dan nog garantie op? Ik kan dat niet terugvinden in de papieren. Alvast bedankt!
Kan je een screenshot maken van wat je precies ziet? Ik kan het me namelijk niet goed voorstellen wat je bedoelt.
Voor wat betreft die garantie. Heb je hem minder dan 6 maanden? In dat geval zou ik sowieso teruggaan naar de winkel want dan moeten zij bewijzen dat de fout bij jou ligt, en niet andersom. Maar ja, je hebt sowieso jouw garantie van twee jaar. Kwestie is alleen wat het onderliggende probleem is en wat het veroorzaakt.
Wanneer je terug naar de winkel gaat, gaan zij hem sowieso hard resetten om te kijken of dit het probleem oplost dus als je echt op het punt staat om naar de winkel te gaan, kan je dat eens proberen.
Een back-up nemen op icloud en hard reset doen.
Daarna alles terug zetten en kijken als het opgelost is.
Blijft het probleem, dan er mee terug naar de winkel.
btw:
Hij is sowieso je garantie en ik dacht dat je pas vanaf het 2 de garantie jaar moet bewijzen dat de fout bij het toestel zit en niet bij jou
Je hebt inderdaad twee jaar garantie.
Er is een periode van 6 maanden waarin zij het moeten bewijzen. Ze doen daar in de praktijk niet erg moeilijk over maar die periode is maar 6 maanden, daarna zou je het in principe zelf moeten bewijzen dat het gebrek aan hen ligt en er sprake is van een niet-conforme levering.
Ter info:
Art. 1649quater B.W. § 4. Manifesteert zich een gebrek aan overeenstemming binnen een termijn van zes maanden vanaf de levering van het goed, dan geldt tot bewijs van het tegendeel het vermoeden dat dit gebrek bestond op het tijdstip van levering, tenzij dit vermoeden onverenigbaar is met de aard van het goed of met de aard van het gebrek aan overeenstemming, door onder andere rekening te houden met het feit of het goed nieuw dan wel tweedehands is.