Beantwoorden
depolle1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Camera met POE 802.3af aansluiten op modem

Beste Netweters Ik zou een camera willen kopen. Een camera met POE 802.3af aansluiten op een modem van Telenet, kan dat?

 

Titel gewijzigd door @Giverny  | Vorige titel: Camera met POE 802.3af aansluiten

0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Camera met POE 802.3af aansluiten op modem

@depolle1  Dat is geen probleem mits een bijkomende investering in een POE-switch. De modem/router van Telenet levert geen stroom over ethernet. De verbinding loopt dan zo:

UTP van de Telenet HGW naar de switch en dan van 1 van de 4 of meer POE poortjes naar de camera. Klaar is kees. Configuratie zoals verder voorzien in de handleiding.

Deze switchen leveren alleen stroom als er een toestel op aangesloten wordt die erom vraagt. Je kan er dus ook eender welk ander toestel zonder POE op aansluiten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
depolle1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Camera met POE 802.3af aansluiten op modem

Dan is er natuurlijk een meerkost. Ik dacht te kunnen besparen door een camera met POE te kopen.

Een tweede bedenking is dat je via een kabel beter af bent als er geen wifi is of de verbinding onstabiel wordt.

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Camera met POE 802.3af aansluiten op modem

@depolle1  Het grote voordeel van een camera met POE is dat je maar een UTP kabel nodig hebt. Heb je er al eens bij nagedacht waar je anders uw stroom gaat halen? Meestal moet je al geluk hebben om dichtbij tegen je plafond een stopkontakt te hebben. Een camera is ook meestal 6 of 12 V dus met een adaptor meestal met een draadje van maar een 2 meter. Stopkontakt te ver? Hoe verleng ik netjes die draad? Zorgend dat ik de plus en de min niet omdraai. Of op zoek naar een verlengkabeltje. Op den duur zit je ook met kosten en een heel lelijke installatie waar moeder de vrouw niet gelukkig mee is.

Die switch is een eenmalige kost en je kan er nog andere apparaten op aansluiten.

Je bedenking over Wifi is wel heel juist. Ikzelf heb 4 POE camera's hangen en geen enkele met Wifi. En zelfs een Wifi camera moet stroom hebben en komen we bij dezelfde bedenking. Zo'n lelijke dikke stroomadapter, geen stopkontakt tegen het plafond en een camera zet je nu eenmaal niet tegen de grond.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
depolle1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Camera met POE 802.3af aansluiten op modem

Ik zal alle opties nog eens overwegen, maar ik denk dat het eerder een POE-versie wordt. Bedankt voor de informatie!

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Camera met POE 802.3af aansluiten op modem

Als alternatief tot een POE-switch kun je ook een POE-injector gebruiken. Misschien interessant als het maar om één enkele camera gaat. Bij verschillende POE Camera's wordt een injector zelfs meegeleverd.

Je kunt de injector dan dicht bij het Telenet modem plaatsen, of ergens in het trject tussen modem en camera, daar waar een stroom-aansluiting voorhanden is.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Camera met POE 802.3af aansluiten op modem

@Arnie  Is inderdaad een alternatief. Maar misschien plan je ooit een extra AP, camera enz. en dan heb je voor de prijs van 2 injectors al een switch.  En 2 injectors = 2 stopkontakten. Je krijgt een behoorlijk volle kast op den duur.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.