Beantwoorden
vicvanhouche
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Dag van de Chocolade Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

NIU-65/88-GA-01A-BE05 de technische specificaties

Om een juiste keuze van de uitgangen te maken graag meet technische gegevens.

 

Groeten

Victor

 

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

NIU-65/88-GA-01A-BE05 de technische specificaties

Is eigenlijk simpel. Zolang je minder dan 20 tot 30 meter ver gaat met je coax kan je perfect een onversterkte uitgang nemen. Eens je wat verder gaat kan je een uitgang nemen die versterkt is. Er staat dan zoiets bij als -5dB of -3dB.

Gewoon uitproberen en uw digibox of corder eraan hangen en kijken via de menu naar de signaalsterkte en kwaliteit.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
vicvanhouche
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Dag van de Chocolade Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

NIU-65/88-GA-01A-BE05 de technische specificaties

)Hallo igvfer

Bij me staat die versterker op een moeilijk zichtbare plaats zodat de aanduidingen bij de uitgangen niet te lezen zijn. Vandaar dat ik zoek naar de technische specificaties, een handleiding met een tekening en wat uitleg !

Met te googlen gevonden dat de signaalsterkte moet gelegen zijn tussen -13 en +15 dbmV. Veronderstel dat -13 het zwakste is en +15 dus sterker!  Of begrijp ik dat verkeerd? Momenteel is de sterkte aan de digicorder  -4.9 dbmV. De coax kabel tussen versterker en digicorder is ca 25 m. Kant versterker aangesloten op DS 1 -4db (Veronderstel ik)

Beeld is wel goed ! Maar onlangs van vrijdag tot zondag (1,2 en 3 december) vanaf 18 tot 04.00 h problemen met zeer slecht beeld ( blokvorming), totaal onbruikbaar beeld ! Tijdens de tijdstippen 06.00 - 18.00, dus in de voormiddag en namiddag was het beeld wel goed! Is sinds maandag terug normaal! Geen oorzaak van de fout kunnen vaststellen. In de slechte periode geen signaalsterkte gemeten, wist toen nog niet hoe het kon gemeten worden !

Vandaar dat ik nu meer info zoek en tracht te begrijpen de betekenis van die parameters zoals : TSID, BER, signaal, signaal kwaliteit, signaalsterkte, foutieve pakketten  !

Groeten

Victor

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

NIU-65/88-GA-01A-BE05 de technische specificaties

Zoals je zelf aangeeft zal je signaalsterkte en kwaliteit goed zijn. Vooral kijken naar foutieve paketten als dit oploopt is er iets mis. Ook altijd kijken op welke zenders je problemen hebt. TV1 en canvas en op12 zitten op dezelfde frequentie, alsook VTM, 2BE op andere frequentie. Zenders die op dezelfde frequentie zitten en dezelfde problemen hebben wijst erop dat er iets mis is met uw binnenkomend signaal en dat kan alleen getest worden door een technieker ter plaatse, niet via de klantendienst. Meestal is dat de aansluiting op de TAP die moet nagekeken worden. Zeker als je bvb op een 2e digibox of corder dezelfde symptomen hebt.

En min is meer Smiley Knipoog - 4db is sterker dan +4db. Corrigeer mij als het niet zo is.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
vicvanhouche
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Dag van de Chocolade Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

NIU-65/88-GA-01A-BE05 de technische specificaties

Hallo Igvfer

Dank voor je informatie !

Blijft echter problemen hebben. Sinds Vrijdag middag is er terug slecht beeld, blokvorming ! Signaalsterkte : BER=2.7E-5, kwaliteit 98%, sterkte=-6.8dbmV en foutieve pakketten = 20500 en dit varieert frequent  De vraag is nu wel: is dit de oorzaak of is dit de aanduiding dat er iets fout loopt ! Zo ja wat is er dan fout ? Het probleem doet zich voor bij alle zenders.?

De volgende dag terug gecontroleerd ca 10.00h en geen probleem en signaalsterkte: BER=0,kwaliteit=100%, sterkte=-5.3dbmV en foutieve pakketten=0. Beeld was perfect.  Maar om 12.00h begon het terug slecht te worden ! Signaalsterkte: BER=5.8E-7,kwaliteit=100%,sterkte=-8.6dbmV, foutieve pakketten= 6482 varieert sterk !

NU vandaag beeld slecht rond 10.00h ! signaalserkte : BER=1.5E-5, kwaliteit=100%,sterkte=-7.2dbmV, foutieve pakketten=4439 varieert sterk !

Sinds 15.00h is alles nu weer in orde met de normale signaalsterkte waarden : BER=0,kwaliteit=100%, sterkte=-6.6dbmV, foutieve pakketten=0

Hieruit zie ik echter nog steeds geen eenduidige verklaring voor ! Vermoed dat er extern (bij telenet) iets gebeurd !

Vrijdag contact genomen met telenet klanten dienst en zij sturen maandag(morgen dus) een technieker ! Ben benieuwd wat er uit de bus gaat komen !

NB ivm signaalsterkte ben ik wel van mening dat -13dbmV de ondergrens is en +15dbmV de boven grens is; Nog wel niet eenduidig gevonden en ga het de technieker vragen.

Groeten

Victor 

0 Likes