Beantwoorden
LinkinsRepeater
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Samsung S6 Edge, geen mms

Hallo, ik kan maar geen MMS ontvangen op mijn smartphone, ik volg de stappen van de Mobile Configurator maar zonder succes.

Weet iemand een andere oplossing?

0 Likes
3 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Samsung S6 Edge, geen mms

Mijn Samsung Galaxy S4 Mini had (ik heb nu een Nexus 5X) de hatelijke gewoonte om te pas en te onpas mijn toegangspunt uit te vinken. Je kan dat nakijken door deze instructies te volgen tot stap 8.

 

In de screenshot zie je APN1 met een groen bolletje ervoor. Is dat groene bolletje bij jou leeg? Indien zo, even op tikken om het te activeren.

 

Als je instellingen correct zijn, dan denk ik dat de oplossing erg simpel is. Heb er ook achter gezocht op die *$%#&* Samsung van mij: om MMS te versturen en te ontvangen moeten Mobiele gegevens geactiveerd zijn (zoals hier te zien).

 

Dat gezegd zijnde: MMS is voorbijgestreefd (en kost geld). Tegenwoordig gebruikt iedereen apps zoals WhatsApp. Daar kan je afbeeldingen, geluid, filmpjes versturen en het kost niets als je via WiFi werkt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
LinkinsRepeater
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Samsung S6 Edge, geen mms

Bedankt voor je duidelijke uitleg, jammer genoeg werkt het nog steeds niet, er staat een blauw bolletje naast en er verandert niets als ik er op druk.
Nu ik merkte natuurlijk pas als MMS niet ging omdat iemand een MMS naar mij stuurde. Is inderdaad niet zo belangrijk maar is wel jammer aangezien het toch een toestel is die toch niet goedkoop was maar zo moeilijk doet om een simpele functie, men oude nokia kon zelfs mms ontvangen 🙂

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Samsung S6 Edge, geen mms

Je hebt gelijk; ik wil ook graag dat alles werkt. Je vermeldt het niet, dus vraag ik het even: heb mobiele gegevens ingeschakeld? Indien niet, schakel het dat eens in en stuur een MMS naar jezelf (of vraag het aan iemand anders).

 

Zelf heb ik MMS uitgeschakeld toen bleek dat de meeste oudere Android toestellen vatbaar zijn voor het Stagefright lek. Wie heeft/had ingesteld om via MMS ontvangen video's automatisch af te spelen is kwetsbaar. Vandaar dat ik het ineens heb uitgeschakeld. Tegenwoordig heb ik een toestel dat de laatste security patches heeft en dat is niet vatbaar voor Stagefright.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes