24818
netweters
|
152919
antwoorden
|
20752
vragen
|
Dag iedereen
Op 1 oktober heb ik een IPhone 15 pro 256GB Black Titanium besteld voor € 1.229,00 euro. Na mijn betaling heb ik direct een orderbevestiging gekregen van Telenet en dat het toestel tussen de 2 tot 4 weken geleverd zou worden.
We zijn nu bijna 6 weken verder en ik heb nog geen toestel binnen gekregen, ook geen mail met een track and trace terwijl het bedrag wel direct op 1 oktober van mijn rekening werd afgeschreven. Dinsdag 7 november de klantendienst gecontacteerd via de telefoon en zij zouden het doorgeven aan de betreffende afdeling en binnen de 5 dagen zouden ze contact met mij opnemen, vandaag zijn we dag 3 en heb nog steeds niks gehoord, even afwachten dus.
Nu vragen sommigen zich zeker af waarom ik dit hier deel, ik deel dit zodat ik mijn ervaring met jullie kan meedelen mochten jullie als andere klanten hetzelfde meemaken in de toekomst want dit vind ik geen service, vooral als ze zouden zeggen dat ik nog eens 2-4 weken moet wachten omdat er geen voorraad zou zijn (wat schandalig zou zijn, wat heb ik aan een iPhone als ik die pas 3 maanden na release datum ontvang)
ik hou jullie verder op de hoogte van alles, stap per stap, gebeurtenis per gebeurtenis zodat klanten die in de toekomst iets zouden willen bestellen bij Telenet op de hoogte zijn wat de eventuele gevolgen kunnen zijn van hun bestelling en hoe (snel) het wordt opgelost.
Het heeft even geduurd maar komt goed tegen een zeer scherpe prijs
zeer nu met de zwakke black friday
Bij ons hetzelfde probleem , iPhone 15 besteld levering tussen de 2 a 4 dagen want er was stock! Accessoires die er bij hoorden zijn op tijd geleverd maar van de iPhone 15 weten we niets van : gemaild , 5x telefoon gesprekken gehad , via WhatsApp en Messenger geprobeerd nog steeds geen oplossing verkregen ...ajaa er is een dossier aangemaakt ...... Producten in stock hebben verkopen Geld ontvangen en dan niet leveren dat noem ik gangsterpraktijken ...mony mony op de bank .....wie doet er iets aan ? Waar zijn die klantendiensten . En als je belt krijg je nen Hollandse aan de lijn die niet weet waar over ze spreekt of voor wie ze werkt !!
Een kleine update.
Ondertussen zijn we een kleine 3 weken verder sinds het niet aankomen van pakketje via PostNl.
Ik heb begin vorige week nog eens contact gehad met PostNl om te vragen of Telenet reeds contact met hen heeft opgenomen om het verloren geraakte pakketje op zoeken (dit kan je niet als ontvanger, enkel de verstuurder kan een onderzoek bij PostNl laten opstarten). Hieruit bleek dat dit nog niet het geval was. Dan heb ik opnieuw contact opgenomen met Telenet, hierop heeft de klantendienst opnieuw een mailtje gestuurd naar de bevoegde instanties bij Telenet.
Vrijdag 24/11 nog eens geluisterd bij PostNl en de vraag naar onderzoek is aangekomen, nu is het wachten op een antwoord van Telenet.
Alle contacten waren via de WhatsApp van Telenet, wat op zich goed werkt vind ik maar op mijn officiële klacht via mail heb ik van Telenet geen antwoord op ontvangen. Hierop mijn suggestie: mail je officiële klacht door, hierop krijg je bevestiging van ontvangst maar ga zeker ook in contact met Telenet via WhatsApp of telefonisch, deze helpen je snel (binnen hun mogelijkheden dan toch) en vriendelijk verder.
Hij zal verloren zijn +- een maand duurt het en je geld staat terug op je rekening
Dit gebeurt af en toe
Regelmatig contact nemen hoe het zit is het vlugger rond
Ondertussen heb ik nog via PostNl en Telenet contact opgenomen. Deze verwijzen naar elkaar, wat het moeilijk maakt:
Via PostNl heb ik via de klantendienst kunnen horen dat het pakket definitief verloren is, alleen Telenet weet het blijkbaar nog niet. Bij PostNl zeggen ze dat Telenet contact met hen op moet nemen en bij Telenet zeggen ze dat ze wachten tot het onderzoek bij PostNl is gevoerd.
Het zal blijven wachten zijn tot ik iets hoor van Telenet.
Je moet het afhandelen met telenet niet met post nl
Er geraakt af en toe zaken verloren daar kan je niets aan doen
Gewoon contact houden met telenet opeens zal het op je rekening staan
Wie weet staat er al op
Eindelijk geleverd op Zaterdag namiddag .
Ik heb sinds begin november wekelijks 2x contact gehad met Telenet maar daar kunnen ze geen antwoorden geven op hoelang zal het duren alvorens het onderzoek gedaan is, of ik een nieuw toestel opgestuurd krijg of gewoon mijn geld terug (mijn huidige telefoon is defect en ik zou een nieuwe kopen als ik bevestigd krijg dat ik geld terug krijg).
Ik merk heel goed dat de klantendienst van Telenet van niets op de hoogte is en niks kan zeggen of kan doen. Er wordt in elk gesprek verwezen naar de achterliggende dienst waar ze als het moet een mail naar kunnen sturen.
Maar goed, wachten op antwoorden is nooit fijn, zeker niet als je geen richttijd krijgt wanneer je een antwoord krijgt.
Je krijg alleen geld terug een toestel opnieuw opsturen doen ze niet
Het is een onderaannemer dat hier mee bezig houd
A&C Systems NV - Bleyveldstraat 16A 3320 Hoegaarden - BTW BE.0445.299.482
Vragen over je bestelling of levering ?
Even een update posten.
Ik heb nog eens contact gehad met Telenet daar ik niet hoor van Telenet. Hieruit blijkt dat er helaas iets misgelopen is met het dossier. Geen idee wat of hoe, maar er wordt een nieuw dossier aangemaakt.
Voor mij is één ding zeker, ik koop nooit meet iets online van Telenet, de kans dat ik mijn geld dit jaar nog terugzie is minimaal.
Jammer.
Je moet tellen 1 maand natuurlijk verlof zeer druk
Laat iets weten als het in orde is
Zal ik hier zeker doen.
De maand sinds eerste aangifte bij Telenet is weliswaar al gepasseerd.
Nog even een update
Ik neem ondertussen wekelijks contact op met Telenet, daar blijft het antwoord steeds hetzelfde, de achterliggende dienst is bezig met het dossier, je moet geduld hebben. Als ik vraag hoelang dergelijk dossier normaal als doorlooptijd heeft, wordt aangegeven dat dit één week is maar momenteel door de drukte meerdere weken kan zijn.
Mijn eerste klacht was op 13/11/2023, op mijn klacht via het online invulformulier van de ombudsdienst van Telenet heb ik, buiten bevestiging van ontvangst, nooit een reactie gehad.
We zijn nu 7-8 weken verder en nog krijg ik geen antwoord laat staan mijn geld terug.
Ik wil dit posten voor mensen te waarschuwen dat als alles goed gaat, is er uiteraard geen probleem, maar als het mis gaat, gaat het goed mis met Telenet: slechte/geen communicatie, ik heb geen idee wanneer ik mijn geld terug zal krijgen (betaald op 19/09).
Best dat je nog eens een e-mail stuurt hoe het zit met de afhandeling
Zet in detail wat allemaal gedaan hebt
Beste iedereen
Een allerlaatste update.
Na de vorige update heb ik contact opgenomen met de Ombudsdienst van Telecommunicatie. Hier kreeg ik binnen de 24 uur antwoord dat Telenet me binnen de 10 dagen een oplossing moeten geven en dat de Ombudsdienst van Telecommunicatie dit zal helpen faciliteren.
Binnen de paar dagen kreeg ik een mail van Telenet met bijhorend document die ingevuld diende te worden: een document met de gegevens van het niet aangekomen pakket en de vermelding dat ik het pakket zou terugsturen mocht ik het alsnog zou ontvangen.
Na het opsturen van dit document was alles in orde en kreeg ik de melding dat het bedrag terug overgemaakt zal worden.
Uit de conclusie van de Ombudsdienst van Telecommunicatie was Telenet aan het wachten op het document (dat nooit eerder opgestuurd is geweest).
Jammer dat ik maanden heb moeten wachten om dan uiteindelijk via een externe Ombudsdienst tot een oplossing te komen.
Maar mijn belangrijkste advies voor mensen die in een gelijkaardige situatie zitten: vraag naar het document "Ontvangersverklaring geadresseerde".
Lukt het alsnog niet, na voldoende contact met Telenet, vraag hulp aan de Ombudsdienst van Telecommunicatie https://www.ombudsmantelecom.be/nl/
Groeten