24757
netweters
|
152453
antwoorden
|
20708
vragen
|
Heb ze ook ontvangen, installatie verliep vlekkeloos. Werkt beter dan de powerlines
Net een mail van postnl ontvangen :/) weldra mijn bevindingen hier neerpennen
Effen getest en ze reiken wel tot buiten, maar niet tot in de tuin. Ik denk dat ik nog een pod zou moeten hebben om ook volledige dekking te hebben in de tuin.
Maar dit is een keuze die moet worden gemaakt, ofwel in het huis volledig bereik, ofwel enkel beneden WIFI, maar in de tuin ook WIFI.
Om goed te zijn zou ik met drie stuks toekomen, maar in plaats van een derde te huren, zou ik liever een derde pod kopen
De 2de krijg ik niet geactiveerd, had deze eerst als 1ste gebruikt en lukte ook niet.
Misschien kapot, morgen bellen
gisteren de 360 pois geleverd. installatie : eerste verbonden met kabel aan router. zonder probleem gevonden , geactiveerd. kiezen nieuw wifi netwerk en nieuw paswoord. alles aanvaard. 2de pod scan ok , gevonden ok, activeren ok en dan terug bericht eerste pod geactiveerd kies een naam voor wifi netwerk en kies een paswoord, en dit telkens weer voor pod 3 en 4. na afsluiten installatie zie ik dit nieuwe wifi netwerk nergens. enkel het oude router wifi netwerk. op de app zie ik de 360 pods wel staan verbonden met de eerste pod die verbonden is met de router. maar dat is het dan. downloadsnelheid zakte van 650Mb naar 15Mb 😞
Vandaag de pods ontvangen en meteen geïnstalleerd. Natuurlijk een snelheidsverschil op de wifi, max 90Mbps download… wat gesukkel en een telefoontje naar telenet, en uiteindelijk, na gebruik te maken van de bijgeleverde platte netwerkkabeltjes en enkele herstarts, toch terug +700Mps download snelheid op de wifi speedtest.
Hier 2 pods, gratis bij OneUp, en een duidelijk betere wifi dekking dan met de vorige telenet acces point welke maar 300Mbps aankon. Onze dead-spot in de hal is verdwenen, benieuwd hoe we het de komende weken gaan ervaren.
Een tip voor iedereen dus, gebruik de bijgeleverde netwerkkabel want een cat-5 die toevallig sneller te bereiken was zorgt voor problemen.
Pods net binnen gekregen.. 1ste aangesloten ( stroom erop ) .. Telenet app geopend, geen melding. ( en ben wel degelijk met correcte id aangemeld )
ook hier iemand die wat geduld moest oefenen eer er een bericht tevoorschijn kwam?
Helaas bij wifi enkel mijn modem ( en uiteraard mijn huidig wifi netwerk )
16 devices attached, geen pod zichtbaar
Ik stel voor dat je alles opnieuw installeert. Alle powerlines uitschakelen. Pod A (zie je aan het laatste nr achteraan de stekker) en de stappen volgen. Mij lijkt het behouden van de modelinstellingen (naam en wachtwoord) het simpelste.
Kan wel een 3tal minuutjes duren alvorens de pod actief is. En nog een tijdje nadat die alle toestellen heeft gevonden.
Is dit een antwoord naar mij toe?
installatie kan niet gestart worden omdat de telenet app geen gewaag maakt van de pods... zal het of even aankijken anders bel ik wel even naar telenet of via whatsappW er zitten hier ook telenet support mannen op t bedrijf ; daar ook eens horen of zij iets kunnen zien met hun tool ( café oa )
update : telefoontje naar telenet en na 6 medewerkers ( ook bij telenet business terecht gekomen als particulier 🙂 ) en 45' later toch iemand aan de lijn gehad die wist wat 360° pods waren. conclusie : deels mijn fout - was de laatste Powerline die gekableerd met de modem/router was verbonden - vergeten uit te halen. installatie opnieuw gedaan en werkt nu wel al is de download wel terug gevallen van 700MBs ( via netgear ) naar +/- 150MBs ( met de pods) op dezelfde locatie. nu afwachten hoe stabiel alles blijft 😉
Oh my........dan hou ik mijn hart al vast als ik sef voor mijn probleem ga bellen en trachten iemand vast te kunnen krijgen hiervoor
ok iemand snel te pakken gehad. En het probleem zat bij mijn persoonlijke login( wat raar maar waar mijn @gmail.com was ) . Nooit heb ik daar mee aangemeld ( altijd met mijn username of telenet address ). Wachtwoord werd ook eerst niet aangenomen van de @gmail.com . Dus een reset gedaan. Telenet app herstart et voila
Straks dus starten
Installatie ging zeer vlot
Enkel bij de laatste ( 3de pod ) een veel lagere snelheid, 60Mbps
De andere 2 , 280 Mbps
Misschien rijkt daar net het signaal onvoldoende ; zal hem vant weekend eens even veranderen en eens proberen via utp aan te sluiten evt
Weet er iemand of de wifi van de modem zelf uitgeschakeld wordt, of is dit een must do it yourself?
Zag in mijn.telenet.be dat deze nog actief stond