Beantwoorden
Ex-Netweter
 

360° WiFi

Dit bericht kreeg ik vanmorgen in mijn mailbox. Klik op de link. 😊



Telenet WiFi  

0 Likes
181 reacties
LaurensW
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! It's your third party!

360° WiFi

Heb ze ook ontvangen, installatie verliep vlekkeloos. Werkt beter dan de powerlines

rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

360° WiFi

Net een mail van postnl ontvangen :/) weldra mijn bevindingen hier neerpennen

0 Likes
Dragunov404
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig! Dag van de Chocolade

360° WiFi

Effen getest en ze reiken wel tot buiten, maar niet tot in de tuin. Ik denk dat ik nog een pod zou moeten hebben om ook volledige dekking te hebben in de tuin.

 

Maar dit is een keuze die moet worden gemaakt, ofwel in het huis volledig bereik, ofwel enkel beneden WIFI, maar in de tuin ook WIFI.

 

Om goed te zijn zou ik met drie stuks toekomen, maar in plaats van een derde te huren, zou ik liever een derde pod kopen

rikjan
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

360° WiFi

De 2de krijg ik niet geactiveerd, had deze eerst als 1ste gebruikt en lukte ook niet.

Misschien kapot, morgen bellen

0 Likes
dalton63
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Handje vol! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

360° WiFi

gisteren de 360 pois geleverd. installatie : eerste verbonden met kabel aan router. zonder probleem gevonden , geactiveerd. kiezen nieuw wifi netwerk en nieuw paswoord. alles aanvaard. 2de pod scan ok , gevonden ok, activeren ok en dan terug bericht eerste pod geactiveerd kies een naam voor wifi netwerk en kies een paswoord, en dit telkens weer voor pod 3 en 4. na afsluiten installatie zie ik dit nieuwe wifi netwerk nergens. enkel het oude router wifi netwerk. op de app zie ik de 360 pods wel staan verbonden met de eerste pod die verbonden is met de router. maar dat is het dan. downloadsnelheid zakte van 650Mb naar 15Mb 😞

0 Likes
JVD-
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

360° WiFi

Vandaag de pods ontvangen en meteen geïnstalleerd. Natuurlijk een snelheidsverschil op de wifi, max 90Mbps download… wat gesukkel en een telefoontje naar telenet, en uiteindelijk, na gebruik te maken van de bijgeleverde  platte netwerkkabeltjes en enkele herstarts, toch terug +700Mps download snelheid op de wifi speedtest.
Hier 2 pods, gratis bij OneUp, en een duidelijk betere wifi dekking dan met de vorige telenet acces point welke maar 300Mbps aankon. Onze dead-spot in de hal is verdwenen, benieuwd hoe we het de komende weken gaan ervaren.

 

Een tip voor iedereen dus, gebruik de bijgeleverde netwerkkabel want een cat-5 die toevallig sneller te bereiken was zorgt voor problemen.

rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

360° WiFi

Pods net binnen gekregen..  1ste aangesloten ( stroom erop ) .. Telenet app geopend, geen melding. ( en ben wel degelijk met correcte id aangemeld )

 

ook hier iemand die wat geduld moest oefenen eer er een bericht tevoorschijn kwam?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

360° WiFi

@rolelael 

Nog voor ik ze kreeg zag ik ze al in de app staan. 

Kijk eens bij je wifi instellingen in de app daar kan je ze ook vinden normaal gezien.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

360° WiFi

Helaas bij wifi enkel mijn modem ( en uiteraard mijn huidig wifi netwerk )

 

16 devices attached, geen pod zichtbaar

0 Likes
MarksTel-1
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

360° WiFi

Ik stel voor dat je alles opnieuw installeert. Alle powerlines uitschakelen. Pod A (zie je aan het laatste nr achteraan de stekker) en de stappen volgen. Mij lijkt het behouden van de modelinstellingen (naam en wachtwoord) het simpelste.

Kan wel een 3tal minuutjes duren alvorens de pod actief is. En nog een tijdje nadat die alle toestellen heeft gevonden. 

0 Likes
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

360° WiFi

Is dit een antwoord naar mij toe?

 

installatie kan niet gestart worden omdat de telenet app geen gewaag maakt van de pods... zal het  of even aankijken anders bel ik wel even naar telenet of via whatsappW er zitten hier ook telenet support mannen op t bedrijf ; daar ook eens horen of zij iets kunnen zien met hun tool ( café oa )

 

 

0 Likes
dalton63
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Handje vol! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

360° WiFi

update : telefoontje naar telenet en na 6 medewerkers ( ook bij telenet business terecht gekomen als particulier 🙂 ) en 45' later toch iemand aan de lijn gehad die wist wat 360° pods waren. conclusie : deels mijn fout - was de laatste Powerline die gekableerd met de modem/router  was verbonden - vergeten uit te halen. installatie opnieuw gedaan en werkt nu wel al is de download wel terug gevallen van 700MBs ( via netgear )  naar +/- 150MBs ( met de pods) op dezelfde locatie. nu afwachten hoe stabiel alles blijft 😉 

rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

360° WiFi

Oh my........dan hou ik mijn hart al vast als ik sef voor mijn probleem ga bellen en trachten iemand vast te kunnen krijgen hiervoor

0 Likes
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

360° WiFi

ok iemand snel te pakken gehad. En het probleem zat bij mijn persoonlijke login( wat raar maar waar mijn @gmail.com was ) . Nooit heb ik daar mee aangemeld ( altijd met mijn username of telenet address ). Wachtwoord werd ook eerst niet aangenomen van de @gmail.com . Dus een reset gedaan. Telenet app herstart et voila

 

Straks dus starten

rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

360° WiFi

Installatie ging zeer vlot

Enkel bij de laatste ( 3de pod ) een veel lagere snelheid, 60Mbps  

De andere 2 , 280 Mbps

 

Misschien rijkt daar net het signaal onvoldoende ; zal hem vant weekend eens even veranderen en eens proberen via utp aan te sluiten evt

 

Weet er iemand of de wifi van de modem zelf uitgeschakeld wordt, of is dit een must do it yourself?

 

Zag in mijn.telenet.be dat deze nog actief stond

0 Likes