Beantwoorden
Tomby
Experienced Meerweter
Berichten: 88
De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

5.0GHz HGW netwerk issue, gefixt met een reboot

Ik lijk al een tijdje terugkerende problemen te hebben met de wifi van mijn HGW. Begon een tijdje terug toen mijn vrouw kloeg dat af en toe haar Internet wegviel op haar laptop. Toen ik keek was ze op dat moment verbonden met de 5.0GHz wifi van de HGW. Even wifi uitzetten en terug aanzetten op haar laptop, loste het probleem op.

 

De laatste dagen merkte ik ook op dat we slechter bereik hadden op sommige plaatsen. Het is immers zo dat we naast de HGW (die in de garage staat) ook nog 2 andere APs (eigen routers) hebben met zelfde SSID en paswoord om te kunnen roamen. Maar de laatste dagen merkte ik dus dat ik op sommige plaatsen een heel zwak signaal had.

 

Heb het nu eens verder uitgezocht en de 5.0 GHz van de HGW bleek gewoon helemaal niet meer deftig te functioneren. Als ik vlak naast de HGW stond (buiten het bereik van de 2 andere APs) met mijn iPad, kreeg ik wel volle golfjes, maar wanneer ik probeerde te connecteren, kreeg ik een popup dat het paswoord verkeerd was terwijl er gewoon niets veranderd was. Ook zag ik af en toe zelfs het 5.0 GHz netwerk niet wanneer ik in de iPad keek naar de zichtbare wifi netwerken.

 

Op Android een gelijkaardig verhaal. Met mijn Android telefoon kon ik niet connecteren met mijn 5.0 GHz netwerk. Op dat moment probeerde hij dan de WiFree en daarvan kreeg ik op Android de melding dat het netwerk vol zit (terwijl er bijna zeker geen enkel toestel met WiFree verbonden was). Dan ook eens met WifiAnalyzer gemonitord, en dan was het 5.0GHz bij momenten ook helemaal niet eens zichtbaar meer.

 

De short-term oplossing: HGW afgezet en daarna weer aangezet. 

 

Vraag: Is er een mogelijk probleem met de HGW in combinatie met mijn beschreven setup (i.c. de meerdere APs met zelfde SSID) ? En is er een manier om een volledige 'factory reset' te doen van de HGW om ergens corrupte (interne) config te corrigeren ? Of wordt het toch een gevalletje omruilen ? (Ik zit immers ook nog met dat vreemde DHCP probleem waarbij ik IPs krijg buiten de range die Telenet normaal gebruikt voor dynamische adressen).

 

Tnx!

 

0 Likes
15 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2262
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

5.0GHz HGW netwerk issue, gefixt met een reboot

Programma's in uw uw modem stoort u blijkbaar. Laten we het dan firmware noemen maar dat verandert niets aan het probleem.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.