24762
netweters
|
152517
antwoorden
|
20715
vragen
|
Een tweetal jaar geleden heb ik een wired access point van Telenet aan onze modem verbonden en de wifi netwerken op 2.4ghz gezet om een toestel te installeren dat enkel daarmee werkte. Sindsdien lukt het me niet meer om 5Ghz effectief aan de praat te krijgen.
Na in de instellingen zowel geunificeerde instellingen als aparte 2.4 en 5ghz geprobeerd te hebben, ziet geen enkel modern toestel (4 verschillende geprobeerd) 5ghz nog bij ons thuis (wel elders).
De wifi scan apps die ik gebruikt heb, zien wel de 5ghz netwerken van de buren, maar niet het onze. Ook niet als ik net naast de modem sta en zeer hoge snr van het 2.4 netwerk heb.
Op wired verbindingen haal ik zonder probleem de beoogde snelheden (~250mbit/s).
Enig idee wat ik nog kan proberen? Modem inruilen voor nieuwer model?
De "diagnose" knop van Telenet meldt al een tijd en probleem met het netwerk, maar enkel daarvoor een technieker te laten komen lijkt me wat kort door de bocht.
Bedankt voor alle mogelijke hulp!
Olivier
Opgelost! Ga naar oplossing.
Modem resetten naar fabrieksinstellingen?
Reset knopje 15'' indrukken:
Reset dat de port forwardings etc ook?
kan nooit kwaad dat te doen. tweemaal zelfs, eenmaal hem opzetten (insteken) met resetknopje ingedrukt - @flip1953
en neen onthoud portforwardings misschien niet 😉 (waarschijnlijk wel hoor) - neem dus een alt-printscreen voor de zekerheid
ivm bewaren van de aanwezige portforwards en langsom mspaint oid te onthouden
*De PrintScreen-toets in combinatie met de Alt-toets maakt een afdruk van alleen het actieve venster. De schermafdruk wordt als afbeelding op het virtuele klembord geplaatst, om vervolgens met de toetscombinatie Ctrl-V of Win-V in een willekeurig document of bewerkingsprogramma te plakken. (bron : googlesearch)
los daarvan
het access point is dat al zo een witte ? of nog de oudere zwarte
Het is zo een witte modem (ch7465lg-tn), maar niet de allernieuwste .
Net de reset uitgevoerd. Alle instellingen van op de website van telenet (port fwds etc) werden behouden.
Helaas is het probleem van de ontbrekende 5Ghz ook nog steeds aanwezig.
Hier een screenshot van de (relevante) instellingen.
Ik heb ook al geprobeerd met "één wifi netwerk" uitgezet en aparte netwerknamen, maar nooit een 5Ghz netwerk te zien...
Als ik probeer de instellingen op *enkel* 5Ghz te zetten, werkt dit ook niet (ik kan wel kanaal van 2.4Ghz veranderen, dus sommige dingen aanvaardt de website wel...)
jamaar, het access point
is dat zo een witte of een zwarte nog
en heb je zowel model als access point gereset of enkel de modem
en is deze nog verbonden op dit moment?
ben er niet zeker van of de zwarte wel 5ghz hébben
dus met ' een netwerk' geeft dat misschien een conflict?
als deze dan ervantussen gehaald is later ofzo
maar ik kan behalve reset niet veel zeggen enkel wat raden
misschien kan je in een telenet center je modem omruilen voor een ander model en is het zo opgelost ook
of kan de helpdesk het even voor u resetten ofzo
Na een lange call met de helpdesk hebben ze het langs hun zijde via een andere interface opgelost gekregen. Chapeau!
Bedankt voor alle hulp iedereen!