Beantwoorden
Bram96
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

AP Telenet: groene lichtjes

Onlangs hebben we een nieuwe modem én router gekregen.

 

Telenettechnieker is dit komen installeren. Bij vertrek was alles in orde. Echter later op de dag bleken de 2 groene lichtjes continu te branden op de router (/Access Point), terwijl ze ervoor reeds uit waren. Wifi van de modem werkt, maar van de router niet meer. Uittrekken en terug insteken helpt niet. Ook niet door de modem eerst uit te trekken en terug in te steken en nadien hetzelfde te doen met de AP.

 

Iemand enig idee wat nog kan werken?  

0 Likes
7 reacties
Bram96
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

AP Telenet: groene lichtjes

Heb zonet getest met onze vorige router, deze werkt wel gewoon. Ligt dus niet aan de bekabeling of de modem, wel degelijk aan de router/de verbinding tussen de router en de modem. 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

AP Telenet: groene lichtjes

@Bram96

 

Om de zaken even in het juiste daglicht te stellen, wat bedoel je met "router" en "modem"?

 

Heb je een HGW en een AP met WiFi van Telenet? Een HGW is een combinatie toestel van een modem en een router en heeft ook WIFi aan boord. Dat is het standaard toestel van Telenet. Of heb je een modem-only en een eigen router? Of nog iets anders? Een HGW van Telenet en daarachter een eigen router bvb?

 

Om al vooraf duidelijk te zijn: een AP (Acces Point) kan wel of niet WiFi aan boord hebben maar is GEEN ROUTER !!!

 

Laat eerst dat eens duidelijk zijn, anders kunnen we niet ter zake antwoorden hé.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bram96
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

AP Telenet: groene lichtjes

Hoi Stefaan

 

Alvast bedankt voor het antwoord. 

Zoals u wel doorheeft ben ik een leek op dit vlak, dus alvast excuses voor fout vakjargon!

 

Op basis van jouw omschrijving spreek ik van een HGW en een AP, beide van Telenet. Momenteel is de opstelling dus HGW - TP link(router). De TP-link wou ik graag vervangen met de AP van Telenet. Echter zendt de AP geen wifi-signaal (meer) uit, ondanks dat de kabel in de correcte poort steekt (lees: de blauwe) en de kabel wel functioneert met de TP-link.

 

De groene lampjes van zowel het Wifi-icoontje als het icoontje met de pijltjes blijft branden. Ik **bleep** ongetwijfeld iets verkeerd doen/vergeten, maar weet niet goed wat? Ik heb gewoon de stappen uit de handleiding gevolgd...

 

p.s. Zoals eerder vermeld heeft de AP al gewerkt. Echter krijg ik hem nu niet meer aan de praat.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

AP Telenet: groene lichtjes

@Bram96

 

OK, dat verduidelijkt al heel wat Smiley Vrolijk

 

Kun je het typenummer van het AP ook eens opgeven? Dan kan ik de handleiding eens downloaden, want zelf heb ik geen AP om dat na te kijken.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bram96
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

AP Telenet: groene lichtjes

Model: AP7465CE-TN!

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

AP Telenet: groene lichtjes

@Bram96

 

Ik vind zo meteen nergens een complete handleiding van dat ding, maar normaal gezien staat er ergens een knopje (of een gaatje) met "reset" aangeduid. Als het een gaatje is, een paperclip rechtplooien, indien niet, gewoon het knopje indrukken gedurende minstens 5 seconden, sommige modellen zelfs 10 seconden.

 

Koppel eerst het toestel los van het netwerk. Na de reset opnieuw aansluiten en dan afwachten of het automatisch proces goed verloopt en de LED's uiteindelijk doven.

 

Indien dat allemaal niet werkt, zou ik het AP gaan omruilen in een Centre.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bram96
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

AP Telenet: groene lichtjes

Zal het eens proberen, bedankt!

0 Likes