Beantwoorden
Kempie
Experienced Weetjesweter
Berichten: 38
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll...

Access Point AP7465CE-TN werkt soms niet

Beste,

 

Ik heb sinds een tweetal maanden een access point (AP7465CE-TN) aangesloten en deze valt om de +- 2 weken weg en is niet meer te zien in de Telenet app. Ik heb deze geplaatst om achteraan in mijn appartement wifi te hebben, voornamelijk om mijn Nest Protects te verbinden (deze hadden maar af en toe verbinding met mijn hoofdrouter die helemaal aan de andere kant van mijn appartement hangt...). Na het wegvallen trek ik even de stroomkabel los en alles is weer goed voor een paar weken/week...Het point is aangesloten in mijn bureau met een powerline van Devola (dLan 1200+). Is dit een hardware matig probleem met het acces point of een incompatibiliteit met de powerline...? Heb ook al een paar keer alleen 2.4 Ghz ingesteld maar hij blijft alsnog ook 5 Ghz uitzenden (Nest Protect werkt alleen met 2.4 Ghz en kan ook perfect met mijn tablet werken in de andere ruimetes op 2.4...)

Alvast bedankt voor jullie antwoorden,

 

Sven Kemp 

Tags (1)
0 Likes
8 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Access Point AP7465CE-TN werkt soms niet

Over het wegvallen van de AP kan dit ook aan uw powerlines liggen. Ik vraag mij eigenlijk af waarom je niet voor de PWL oplossing van Telenet hebt gekozen. Met de PG-9072 en PG-9073 zou je een elegantere oplossing hebben gehad.

Dit terzijde.

Een oplossing voor het 2.4 en 5 Ghz probleem zou kunnen zijn dat je afstapt van 1 netwerk en via mijn Telenet 2 aparte SSID aanmaakt met hetzelfde paswoord. Bvb thuis2.4 en thuis5.0.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kempie
Experienced Weetjesweter
Berichten: 38
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll...

Access Point AP7465CE-TN werkt soms niet

Ignace,

Alvast bedankt voor uw reactie, de powerlines heb ik al een drietal jaar in gebruik en deze werken zeer goed. Wat de 5Ghz betreft wou ik zeggen dat je via mijn Telenet de 5 Ghz kunt uitschakelen en dat deze instelling wel werkt op mijn telenet (staat dus nu ingesteld op 2.4Ghz only) maar blijkbaar niet wordt doorgegeven naar het AC.

 

groetjes,

 

Sven

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Access Point AP7465CE-TN werkt soms niet

@Kempie 

Heb je echt geen oplossing om Uw AP via een UTP kabel te verbinden met Uw modem (HGW)? 

Want dat werkt steeds correct, toch bij mij allesinds. Voorheen was ik bij Proximus en werkte mijn beide TV’s ook via WiFi bridges, dat zijn ook powerlines en accespoint maar dan van Proximus. En ik had daarmee ook geen stabiele verbinding. Nu ben ik overgestapt naar Telenet en heb ik overal UTP liggen en dat werkt zoals het hoort. Ik heb dezelfde AP van Telenet als U en valt nooit uit...

Never trust in Dust
0 Likes
Kempie
Experienced Weetjesweter
Berichten: 38
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll...

Access Point AP7465CE-TN werkt soms niet

Hey Domi1963,

 

Heb helaas geen mogelijkheid om met een kabel te werken....

Is wel raar dat het AC het goed doet voor een tijdje en dan plots wegvalt...

Ben al langer van plan om een eigen router te kopen en een modem only te plaatsen, maar weet niet goed hoe ik hier moet aan beginnen....Heb op dit forum al eens daarover uitleg gevraagd maar ben niet echt thuis in netwerken enz....

 Alvast bedankt,

 

Sven

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Access Point AP7465CE-TN werkt soms niet


@Kempie  schreef:

Hey Domi1963,

 

Heb helaas geen mogelijkheid om met een kabel te werken....

Is wel raar dat het AC het goed doet voor een tijdje en dan plots wegvalt...

Ben al langer van plan om een eigen router te kopen en een modem only te plaatsen, maar weet niet goed hoe ik hier moet aan beginnen....Heb op dit forum al eens daarover uitleg gevraagd maar ben niet echt thuis in netwerken enz....

 Alvast bedankt,

 

Sven

 


Dit lost uw probleem niet op. Zeker niet als je met AP's moet werken wegens te weinig bereik door de omstandigheden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5208
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Access Point AP7465CE-TN werkt soms niet

Heb je nu meer dan twee powerlines? Indien niet dan herhaal ik wat @igvfer voorstelt: huur gratis de set van twee powerlines van telenet. Niet omdat uw huidige powerlines niet goed zijn, wel omdat die van Telenet beter zijn. Zij volgen een andere technologie dan de powerlines die jij hebt. Trouwens Devolo verdeelt de powerlines met die technologie niet meer, alle huidige powerlines van Devolo volgen nu dezelfde technologie als die van Telenet. Een tweede voordeel is dat de tweede powerline, die je dan aan de andere kant van het appartement komt, zowel Wifi heeft als een utp aansluiting. Je hoeft daar dus geen bjkomend AP op aan te sluiten.

Als je AP eveneens een gratis gehuurde is, dan zal je die wel moeten binnenleveren, want er is maar één wifi booster die gratis kan gehuurd worden.

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Access Point AP7465CE-TN werkt soms niet

Wel oppassen het het gratisverhaal. Als je het AC al gratis huurt, huur je de PWL's niet gratis. Je kan wel je gratis AC terug brengen en dan een gratis PWL-set (1 WIFI PWL PG9072-TN en en 1 gewone PWL PG9073-TN) gaan halen.

 

Edit: deze post is overbodig want @Janneman heeft alles vermeld 🙂  (vroeg op de ochtend lol)


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5208
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Access Point AP7465CE-TN werkt soms niet

Helemaal niet erg @Wheng men heeft me toch altijd wijsgemaakt dat de herhaling de basis is van het onderwijs en tevens mag je u gelukkig prijzen met uw rijkdom: de ochtendstond geeft goud in de mond.😉