Beantwoorden
Vincent21
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Access Point als UTP-kabelswitch in nieuwe mesh-wifi?

Hallo, 

ik heb zonet het nieuwe mesh wifi systeem besteld en deze zou over dit en 3 werkdagen aankomen waarna ik waarschijnlijk mijn oude router (en access point) terug zal binnendoen.

Nu zit ik al met 1 probleem, er staat dat de oude toestellen niet meer compatibel zullen zijn met het nieuwe systeem maar ik ook zie ik dat de nieuwe mooie zwarte router maar 4 utp poorten bezit zoals eigenlijk elke telenet router. Is het mogelijk om mijn access point van telenet dan te behouden om gewoon mijn extra poorten te behouden en te blijven gebruiken als switch aangezien ik 8inbouw utp kabels heb die recht bij de modem uitkomen of moet ik nu een nieuwe switch zelf aankopen?

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Access point als utp kabelswitch In nieuwe mesh wifi?

0 Likes
5 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2261
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Access Point als UTP-kabelswitch in nieuwe mesh-wifi?

Als ge eens echt vertelt wat er nu staat ( merk en type van toestellen) en wat ge nieuw  wil plaatsen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7767
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Access Point als UTP-kabelswitch in nieuwe mesh-wifi?

Uw Mesh wifi systeem is 1 ding, de modem router van Telenet is een ander.

Wat je kan doen is uw Mesh systeem achter uw huidige modem/router van Telenet plaatsen. Iets meer centraal voor het basisstation en de andere satelieten binnen de +- 7m van het basistation en van elkaar. Dat vormt dan zijn eigen netwerk. Je hebt dubbele NAT.

2e mogelijkheid. Je ruilt je huidige modem-router in van Telenet voor de E-router zodat je uw Mesh systeem router in Bridge kunt zetten en die zijn eigen PUBLIEK IP adres heeft.

Maar dan moet je alles op je nieuwe Mesh systeem aansluiten van Printers, NAS tot TVbox enz.

In het eerste geval krijg je een systeem soals op onderstaande afbeelding.

netwerk_Deco.png



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Access Point als UTP-kabelswitch in nieuwe mesh-wifi?

Als je kiest voor het Telenet 360° Wifi-systeem zal Telenet na de proefperiode het oude Telenet Access Point deactiveren, wanneer je dit niet tijdig terug inlevert zal Telenet 35 euro restwaarde aanrekenen.

bron: https://www.netweters.be/t5/Aankondigingen/Lancering-van-Telenet-360-Wifi/m-p/165347#M392

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/attachments/prijslijst-telenet/

Een switch met 8 poorten kost iets meer dan 20 euro: https://www.amazon.de/-/nl/dp/B01EXDG2MO/

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1610
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Access Point als UTP-kabelswitch in nieuwe mesh-wifi?


@igvfer  schreef:

Uw Mesh wifi systeem is 1 ding, de modem router van Telenet is een ander.

Wat je kan doen is uw Mesh systeem achter uw huidige modem/router van Telenet plaatsen.


Ik denk dat je de topic starter verkeerd begrepen hebt.

Hij heeft dus het Telenet mesh systeem besteld (dat wil dus zeggen: de nieuwe Telenet 360 modem met één of meerdere 360 wifi pods. Hij zal dus zijn oude modem en eventueel access point terugsturen.


@Vincent21  schreef:

Is het mogelijk om mijn access point van telenet dan te behouden om gewoon mijn extra poorten te behouden en te blijven gebruiken als switch aangezien ik 8inbouw utp kabels heb die recht bij de modem uitkomen of moet ik nu een nieuwe switch zelf aankopen?


Volgens mij perfect mogelijk. Het AP zal ook via DHCP een 192.168.0.5x IP adres krijgen, en je kan deze als switch gebruiken.

Maar gezien je het Telenet AP alleen via "Mijn Telenet" kan bedienen, en niet meet supported is in samenhang met het 360 systeem, zou ik je aanraden om op voorhand (zolang je nog toegang hebt) de WiFi uit te zetten ...

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7767
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Access Point als UTP-kabelswitch in nieuwe mesh-wifi?

Duidelijke vragen zorgen ook voor duidelijke antwoorden. Ik zie nergens dat dit over het telenet Ipod systeem gaat. 😁🤔



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes