Beantwoorden
alikhan
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Access point router

Hey, dit is mijn eerste vraag hier. Ik zal meteen gewoon uitleggen.

Dit is dus het probleem: ik ben een paar maanden geleden verhuisd en de wifi was niet overal even spetterend, dus hebben we telenet overal een paar acces points laten plaatsen. De wifi werkte nog altijd niet als gewenst, vooral in de living beneden, daar was namelijk geen acces point geplaatst. Ik had nog een (oude) telenet modem/router, hetzelfde model als de nieuwe, van het vorige adres. Ze hebben namelijk een nieuwe geplaatst bij het verhuis dus ik had een reserve liggen. Na een telefoontje naar telenet had ik begrepen dat ik gewoon een ethernet kabel in de oude moest steken om deze als een acces point te gebruiken. Dit werkte als gezegd, hierop heb ik ook de digicorder op aangesloten aangezien dat er een tv in de living staat.

 

Nu beginnen de problemen. Het eerste probleem is met mijn gsm. Elke keer als ik opnieuw verbind met wifi, dit geldt voor mijn aparte router en de acces points, vraagt het eerst om in te loggen. Net zoals je wel ziet bij gratis wifi, waar je een webpagina moet openen om in te loggen. Dit bericht verdwijnt wel maar verschijnt wel elke keer bij verbinding met wifi. Ik wou daarnet mijn chromecast instellen maar deze gaf ook een foutmelding voor dezelfde reden.

Youtube filmpjes kijken gaat perfect maar vanaf ik bijvoorbeeld op de gsm bij argenta probeer in te loggen gaat dit niet. Sommige webpagina's openen ook niet, artikels laden maar half en snapchat berichten verzenden niet. Geen enkel van deze problemen (naast de 'sign in' melding) doen zich voor op mijn aparte router. Deze is een TP-Link Archer C2 AC750, als het belangrijk is. Misschien ook een belangrijke melding, alles over de verschillende kamers is verbonden met powerline.

De klantendienst van telenet kon mij niet helpen en heeft mij dus gewoon achtergelaten om dit zelf uit te vogelen. Eén meneer zei wel dat het "misschien komt omdat een van de toestellen geen ipv6 ondersteunt", wat mij dus belachelijk leek. Ik heb al uren zitten zoeken en heb nog niks gevonden wat zelfs lijkt op een oplossing. Als iemand mij op enige manier kon adviseren zou ik dat enorm waarderen.

0 Likes
4 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Access point router

Zou je eens schematisch kunnen weergeven hoe uw netwerk eruit ziet? Ik kan uw uitleg niet helemaal volgen en wat voor apparaten je hebt is ook niet helemaal duidelijk: twee modem/routers van telenet (een oude en een neiuwe, maar beide hetzelfde model), dan is er nog een eigen router, een TPlink, vervolgens enkele AP's van telenet, allemaal verbonden via powerlines ....

 

Komt een beetje verwarrend over. Vandaar mijn vraag om alles eens netjes in een schema te gieten. Bovendien, je WiFi, is dat allemaal één netwerk (één SSID en overal hetzelfde paswoord)? En dat verhaal van die login pagina zoals bij free WiFi, dat vind ik zeer vreemd op uw eigen netwerk ....

 

Kortom, ik kijk uit naar een mooi schema om eens goed te kunnen bestuderen hoe alles met elkaar verbonden is, welke apparaten er zijn en hoe het geheel geconfigureerd is. Alvast bedankt om die moeite te willen doen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Access point router

Als ik de uitleg lees maak ik mij vooral zorgen om deze zogenaamde oude modem/router van het oud adres. Als dit werkelijk een dergelijk toestel is dan is dat niet bruikbaar. De eigen router, eventueel ingesteld als AP is dan wel bruikbaar. Maar een klein schema zou natuurlijk al veel verduidelijken.

@StefaanHJe kruipt ook maar laat in je bed. Smiley Knipoog



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Access point router

@igvfer, ja dat gebeurt soms ... gepensioneerd zijn is niet te onderschatten ....Smiley Tong


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Access point router


@StefaanH@  schreef:

@igvfer, ja dat gebeurt soms ... gepensioneerd zijn is niet te onderschatten ....Smiley Tong


Het allerzwaarste beroep hé. Nog niemand heeft dat overleefd. Gefrustreerde smiley Gelukkig kunnen we dat soms lang uithouden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.