Beantwoorden
Danboy
Freshman Weetjesweter
It's your ninth party! Jij bent af! Leesbeest! It's your eighth party!

Aeris 3 in1 pro kan niet verbinden via WiFi

Hallo,

Ik heb sinds een jaar een Aeris 3 in1 pro luchtreiniger die ik via hun App kon bedienen. Nu kan ik plots geen verbinding meer maken met dit toestel. Ik ben trouwens niet alleen in dit geval met dit toestel.

Via mijn instellingen op telenet vind ik dit toestel ook niet meer terug. Nu wou ik via het Mac adres dit toestel manueel in te voegen via Mac Filtering / toestaan maar daar kan je alleen IPv4 adressen invullen en ik vind van mijn apparaat alleen een IPv6 adres terug.
Mijn vraag: kan ik via de geavanceerde instellingen / Bridging zonder problemen een IPv6 Mac adres toevoegen in de hoop zo mijn toestel weer te koppelen?
Graag advies a.u.b.
Met dank en vriendelijke groet 😃

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Kan toestel niet verbinden via WiFi

3 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

@Danboy  schreef:

Via mijn instellingen op telenet vind ik dit toestel ook niet meer terug. Nu wou ik via het Mac adres dit toestel manueel in te voegen via Mac Filtering / toestaan maar daar kan je alleen IPv4 adressen invullen en ik vind van mijn apparaat alleen een IPv6 adres terug.

Hmm nee. MAC filtering werkt op MAC adres en heeft niets te maken met IPv4 en IPv6. MAC filtering dient trouwens ook om toestellen die reeds verbonden zijn toe te staan of te weigeren.

@Danboy  schreef:

Mijn vraag: kan ik via de geavanceerde instellingen / Bridging zonder problemen een IPv6 Mac adres toevoegen in de hoop zo mijn toestel weer te koppelen?

Een IPv6 MAC-adres bestaat niet. Bridging dient om een router aan te sluiten aan je modem, dat is iets helemaal anders.

Misschien moeten we even terug naar het begin. Heb je al eens geprobeerd opnieuw te verbinden met Wi-FI? (bekijk hiervoor de handleiding van je toestel)

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Danboy
Freshman Weetjesweter
It's your ninth party! Jij bent af! Leesbeest! It's your eighth party!

Goeiemorgen WG94,

Bedankt dat u even wil meedenken, ik zit dus volledig verkeerd I.v.m. dat Mac Adres. 

Op mijn Gsm zie ik het apparaat staan en staat als verbonden en onder de instellingen hierbij vond ik zoiets als een Mac Adres maar dan in de vorm van:

xxxx::xxxx:xxxx:xxxx:xxxx met daarnaast het IP adres.

Ik heb al een paar keer de App (Aeris) verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en dat heeft een paar keer gewerkt maar nu na minstens 5 keer

verwijderd / geïnstalleerd te hebben geeft hij melding dat het apparaat off-line is alhoewel ik via de instellingen op mijn Gsm zie dat hij verbonden is.

Via Forum over Aeris producten zie ik wel dat er vele mensen klagen over de verbindingsproblemen met Aeris producten. Mailen naar het bedrijf brengt ook geen soelaas.

Ik ga nu nog eens de App verwijderen, de Gsm opruimen en opnieuw opstarten en alles terug installeren en kijken of dit werkt.

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

@Danboy  schreef:

Op mijn Gsm zie ik het apparaat staan en staat als verbonden en onder de instellingen hierbij vond ik zoiets als een Mac Adres maar dan in de vorm van:

xxxx::xxxx:xxxx:xxxx:xxxx met daarnaast het IP adres.

Dat is een IPv6 adres. Ter info:

• IPv6 is 8 groepen van vier hexdecimale cijfers met ':' als scheidingsteken, indien een groep 0000 is wordt die soms leeggelaten en krijg je dus meerdere ':' na elkaar .
  • MAC is zes groepen van twee hexadecimale cijfers met ':' ',' of '-' als scheidingsteken)

Je zegt dat ernaast nog een IP-adres staat? Ik vermoed dat dat den een IPv4 adres is? 

Dan is je toestel correct verbonden met je Telenet Wi-Fi.

Ik vrees dan dat het probleem bij Aeris ligt en ook niet aan je GSM of netwerk. Daar zal ik helaas niet mee kunnen helpen, hopelijk iemand anders hier.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.