Beantwoorden
frin
Freshman Beetjesweter
It's your fifth party! Pageturner! It's your seventh party! It's your fourth party!

Alternatief WiFi na overstap op TV boxen

Ik heb met de nieuwe tv boxen een probleem, daar de oude woning geen internet (UTP) heeft. Wifi gaat ook niet, teveel dikke muren tussen garage en eetkamer, maar oude dikke gewapende welfsels.  Ze adviseren me om een MoCA adapter "GoCoax MoCA Adapter 2.5 met 2,5 GbE MoCA 2.5 Ethernet-poort 1 poort 2,5 GbE" op de bestaande coax te zetten, het beste resultaat en minste gedoe.  Telenet geeft hier geen adviezen over, ze willen enkel de nieuwe 360 modem met 7 à 8 pods verhuren.  Kan iemand mij hierbij adviseren ?

2 reacties
Janneke_Dust
Experienced Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

Als ge pods wil gebruiken zonder UTP verbinding dan moeten de pods telkens geplaatst worden waar er nog een goed WiFi ontvangst is.

Als ge een pod zonder UTP verbinding gebruikt dan is dit eigenlijk niet veel beter dan een gewone repeater. 

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

Ik lees boxen met 1 box heb je genoeg op de andere tv's gebruik je de telenet tv app 

Het blijft zelfde voor geheugen 1 box of 5 boxen 

De tv box moet internet via een kabel of van de telenet modem krijgen of wifi van de Telenet modem  (of de pods van Telenet ) 

Iets anders werkt niet van de MoCA adapter kan je proberen 

Wat je wel kan doen de Telenet modem verplaatsen naar het midden van je woning 

Dat alle boxen de wifi krijgen van de Telenet modem (de goedkoopste oplossing ) 

Gewoon de coax kabel verlengen Coax F-Connector adapter F-Female/F-Female 

Anders zal je toch de pods nodig hebben