Beantwoorden
JurgenVG72
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Android apps melding 'geen internetconnectie'

Rond 22 april van dit jaar is mijn Telenet modem vervangen.
Reden was dat er enkele Android apps waren waar ik de melding kreeg 'geen internetconnectie' terwijl ik wel degelijk verbonden was met internet.
Nu 3 maand later komt dit probleem terug.
Exact hetzelfde doet zich voor:
VRTMax, Bitvavo, Disney+, ...

Dit probleem doet zich voor op verschillende Android toestellen.
OS13, OS 12

Het ligt niet aan de SSID van Telenet want ook getest met een Ubiquity AP met een andere SSID.
Op andere wifi-netwerken anders dan bij mij thuis, werken deze apps wel.

Ik heb op Netweters verschillende topics nagelezen.
Verschillende oplossingen gelezen maar tot hiertoe geen gevonden voor mijn situatie.
Op de pagina 'mijn thuisnetwerk' via Mijn Telenet instellingen willen aanpassen van mijn modem.
Het lijkt er op dat de aanpassingen die ik daar doe, niet worden doorgevoerd op de modem.
Ook 'terug naar standaardinstellingen' aangeklikt waarbij ik de melding krijg dat de modem gaat herstarten.
De modem herstart niet.
Een manuele reset lost de issues met de apps ook niet op.

Wat het wel oplost, is als ik een VPN installeer; dan is er geen issue meer met de apps.
Dat was bij de vorige keer dat dit issue zich voordeed ook een oplossing.
Ik heb ook gelezen op Netweters dat een Wifi-router installeren achter de telenet-modem dit kan oplossen.
Ik vind bovenstaande oplossingen ok als tijdelijke workaround maar niet als definitieve oplossing.


Het is de 2de keer op 3 maand tijd dat ik hetzelfde probleem heb met de witte modem.
Is er recentelijk een software-update gebeurd op de Telenet-modem dat dit issue nu terug de kop opsteekt?
Geen idee.

__PRESENT

__PRESENT

0 Likes
8 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Android apps melding 'geen internetconnectie'

Stel eens een andere nameserver in op uw Androïd toestel.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JurgenVG72
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Android apps melding 'geen internetconnectie'

Bedankt voor de tip.
Dat loste het issue niet op.

0 Likes
JurgenVG72
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Android apps melding 'geen internetconnectie'

Ik heb een andere router achter de Telenet modem geplaatst.

Een andere IP-range ingesteld voor mijn LAN en Wifi.
DNS op google DNS ingesteld.
Alles werkt perfect.
Voor mij is dit voldoende als oplossing.

Fragajo
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party!

Android apps melding 'geen internetconnectie'

Ik heb hetzelfde probleem en dus de enige oplossing is zelf investeren in bijkomende hardware omdat de geleverde hardware van Telenet, waar we heel dure abo's betalen, dit veroorzaakt?  Dit lijkt me sterk te zijn, kunnen ze dat niet gewoon oplossen?

0 Likes
Ex-Netweter
 

Android apps melding 'geen internetconnectie'

De Telenet-modem terugzetten naar fabrieksinstellingen is mogelijk ook een oplossing.

Maar een eigen Wifi-netwerk installeren is sowieso de meest definitieve oplossing. Eigen apparaten gebruiken, is ook logisch, je koopt toch ook geen wasmachine bij je elektriciteitsleverancier?

0 Likes
Fragajo
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party!

Android apps melding 'geen internetconnectie'

Gezien de tarieven die men rekent én dat men daarvoor de apparaten levert lijkt me dat niet logisch.

Je betaalt voor een dienst en die hoort naar behoren geleverd te worden.

Als men het logisch vindt dat er eigen apparaten gebruikt worden moet de kost van het abo fel naar beneden bijgesteld worden (we zijn al bij de duurste op de aardbol) om het niet meer voorzien van de apparatuur en service te compenseren, dat lijkt me niet meer dan logisch te zijn.

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Android apps melding 'geen internetconnectie'

De prijs is wat de gek ervoor wil geven.
Het is niet omdat iets duur is, dat het ook goed is!


Wie kwaliteit wil, moet producten en diensten vergelijken en op basis van die kennis dan de beste kwaliteit kiezen.

Als Telenet niet voldoet aan jouw verwachtingen, moet je maar een andere operator uitproberen.
Het eindeloze gejammer dat Telenet niet is wat het zou moeten zijn, levert niets op.

0 Likes
Fragajo
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party!

Android apps melding 'geen internetconnectie'

Mijn beste, gezien de prijszetting mag er wat kwaliteit verwacht worden.

Dat u wenst veel te betalen voor weinig kwaliteit is uw probleem maar ik heb een andere visie.

Ik betaal voor een correcte dienst, en als in die dienst hardware is inbegrepen dan hoort die naar behoren te functioneren, punt uit!

En bovendien moet u leren begrijpend lezen, er wordt niet geklaagd over de kwaliteit van de internetverbinding maar over die van de hardware en wat rondneuzen op het net bewijst heel duidelijk dat ik geen alleenstaand geval ben.