Android apps melding 'geen internetconnectie'
Rond 22 april van dit jaar is mijn Telenet modem vervangen.
Reden was dat er enkele Android apps waren waar ik de melding kreeg 'geen internetconnectie' terwijl ik wel degelijk verbonden was met internet.
Nu 3 maand later komt dit probleem terug.
Exact hetzelfde doet zich voor:
VRTMax, Bitvavo, Disney+, ...
Dit probleem doet zich voor op verschillende Android toestellen.
OS13, OS 12
Het ligt niet aan de SSID van Telenet want ook getest met een Ubiquity AP met een andere SSID.
Op andere wifi-netwerken anders dan bij mij thuis, werken deze apps wel.
Ik heb op Netweters verschillende topics nagelezen.
Verschillende oplossingen gelezen maar tot hiertoe geen gevonden voor mijn situatie.
Op de pagina 'mijn thuisnetwerk' via Mijn Telenet instellingen willen aanpassen van mijn modem.
Het lijkt er op dat de aanpassingen die ik daar doe, niet worden doorgevoerd op de modem.
Ook 'terug naar standaardinstellingen' aangeklikt waarbij ik de melding krijg dat de modem gaat herstarten.
De modem herstart niet.
Een manuele reset lost de issues met de apps ook niet op.
Wat het wel oplost, is als ik een VPN installeer; dan is er geen issue meer met de apps.
Dat was bij de vorige keer dat dit issue zich voordeed ook een oplossing.
Ik heb ook gelezen op Netweters dat een Wifi-router installeren achter de telenet-modem dit kan oplossen.
Ik vind bovenstaande oplossingen ok als tijdelijke workaround maar niet als definitieve oplossing.
Het is de 2de keer op 3 maand tijd dat ik hetzelfde probleem heb met de witte modem.
Is er recentelijk een software-update gebeurd op de Telenet-modem dat dit issue nu terug de kop opsteekt?
Geen idee.
__PRESENT
__PRESENT
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
instellingen
-
modem