Beantwoorden
dannytinne
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! Hi there!

Asus Lyra icm Telenet

Wie kan mij helpen? Telefonisch contact met klantendienst was niet duidelijk

Ik zou willen overstappen naar Telenet, nu via ADSLmodem

Ik werk echter thuis met Asus Lyra MultiRoomWifi.

Kan ik dit gebruiken icm Telenet(modem)?


Vrgr,

 

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Asus Lyra icm Telenet


@dannytinne@  schreef:
Wie kan mij helpen? Telefonisch contact met klantendienst was niet duidelijk

Ik zou willen overstappen naar Telenet, nu via ADSLmodem

Ik werk echter thuis met Asus Lyra MultiRoomWifi.

Kan ik dit gebruiken icm Telenet(modem)?


Vrgr,

 


Dit zou normaal geen probleem mogen zijn. Wifi is Wifi. Maar ik vermoed dat deze toestellen bestaan uit een router en verschillende AP'S. Dan zou een modem only misschien aangewezen zijn.

Zeker als ik (een deel) volgende reactie lees:

Wat ik mij niet gerealiseerd had was dat de lyra niet de mogelijkheid biedt om als AP te functioneren. Ik had het wel gelezen, maar mij niet zo goed gerealiseerd wat dat betekende. Gelukkig kon ik het bedrade deel van mijn netwerk aansluiten op de tweede poort van de hoofd-node van de Lyra zodat alle apparaten in hetzelfde netwerk terecht kwamen. Gezien alle domotica die ik heb aangesloten werd communicatie over-en-weer tussen twee lokale netwerken anders wel erg complex.
Gevolg was wel dat voor extern te benaderen netwerkcomponenten wel een dubbele NAT port forwarding ingesteld moest worden. Eerst van mijn glasvezelrouter naar de Lyra en dan van de Lyra naar het betreffende apparaat. Een heel gedoe.

 

Als je met een modem only zou werken, zal je normaal gezien enkel het basisstation moeten inpluggen in de modem annex switch.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Asus Lyra icm Telenet

@dannytinne ik raad je aan om via "Mijn Telenet" de SSID van de Telenet router zelf uit te schakelen en 1 van de Asus modems met een internetkabel te verbinden. Zo heb je alleen je Asus netwerk Smiley Vrolijk

 

Indien u ook de Telenet router in het wifi netwerk wil integreren, kan u de SSID van de Telenet modem ook in Mijn Telenet aanpassen naar die van het Asus netwerk. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Asus Lyra icm Telenet


@m-jan20@  schreef:

@dannytinne ik raad je aan om via "Mijn Telenet" de SSID van de Telenet router zelf uit te schakelen en 1 van de Asus modems met een internetkabel te verbinden. Zo heb je alleen je Asus netwerk Smiley Vrolijk

 

Indien u ook de Telenet router in het wifi netwerk wil integreren, kan u de SSID van de Telenet modem ook in Mijn Telenet aanpassen naar die van het Asus netwerk. 


Als je de Telenet modem/router gebruikt heeft het weinig nut om de SSID uit te schakelen. Het helpt voor het draadloze gedeelte maar je blijft met 2 netwerken zitten.
De SSId van de Telenet Modem/router gelijk zetten met dit van ASUS is zeker geen goede oplossing. Het zal voor conflicten zorgen omdat je van het ene netwerk naar het andere springt. Op het Telenetnetwerk zit je op netweerk 192.168.0.0 en op je Asus netwerk 192.168.1.0.

Werken kan het doen omdat vraagsteller momenteel, vermoedelijk, ook een modem/router heeft van zijn huidige provider, genre Bbox, maar waarvan het router gedeelde waarschijnlijk uitgeschakeld staat. Bij Telenet kan je het router gedeelte niet uitschakelen.

DaaromTelenet klant worden met modem only is het veiligste.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Asus Lyra icm Telenet

Ik heb zelf thuis multirompsboot WiFi gehad en zou dus niet inzien waarom je draadloze SSID zou laten aanstaan van de Telenet modem.


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes