Beantwoorden
Kris7
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Beveiligingssleutel invoeren

Ik heb mijn wifi wachtwoord aangepast en ik geraak nu niet meer met mijn laptop op het internet. Met mijn tablet en smartphone lukt dit wel. Ik moet telkens de beveiligingssleutel ingeven maar hij herkent dit niet. Ik geef de code in die op de modem staat....

0 Likes
5 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Beveiligingssleutel invoeren

Ben je zeker dat Caps Lock niet is ingedrukt of dat Num Lock is uitgeschakeld? Anders eens proberen via copy & paste de sleutel in te geven. Ben je ook zeker dat de laptop wil verbinden met het juiste netwerk?

 

Edit: Als je het wachtwoord (= sleutel) hebt veranderd, dan klopt de code die op de modem staat uiteraard niet meer. Je moet de sleutel ("wachtwoord") ingeven die je veranderd hebt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Beveiligingssleutel invoeren

 

Als alternatief kan je de WPS knop op de modem indrukken en binnen de 2 minuten verbinding maken met je pc.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Beveiligingssleutel invoeren

Ik ga er van uit dat je via "mijn telenet" het paswoord /wachtwoord / sleutel hebt aangepast voor je WiFi netwerk. Je kon op hetzelfde moment ook je SSID aanpassen. En ook hebt ingesteld dat alles 1 netwerk moet zijn? Dat heeft voor gevolg dat de SSID en paswoord op het stickertje van je Home gateway (modem/router Telenet) niet meer geldig zijn. Je moet dus de zelf ingestelde code gebruiken die minstens 8 tekens moet bevatten waarvan minsten 1 hoofdletter en minstens 1 cijfer. Om een slecht voorbeeld te geven: pas19Woord. Leestekens mag je gebruiken maar sommige android toestellen hebben het daar blijkbaar soms nogal moeilijk mee.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
yaminakhamouli1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De 3 wijzen! Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Beveiligingssleutel invoeren


@Kris7  schreef:

Ik heb mijn wifi wachtwoord aangepast en ik geraak nu niet meer met mijn laptop op het internet. Met mijn tablet en smartphone lukt dit wel. Ik moet telkens de beveiligingssleutel ingeven maar hij herkent dit niet. Ik geef de code in die op de modem staat....


 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Beveiligingssleutel invoeren

Waar heb je uw wifi paswoord aangepast? In de instellingen van de Telenet modem/router of in je eigen router? Niettemin zou je dan het aangepaste wachtwoord moeten gebruiken als je dit correct hebt gedaan.

Capslock staat toevallig niet aan of uit?

Als je twijfelt een documentje openen, word, notepad of iets dergelijks en daar je paswoord intikken, dan zie je het verschijnen en dan copy / paste als je ziet dat het correct geschreven is.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes