24751
netweters
|
152344
antwoorden
|
20691
vragen
|
Beste,
Ik probeer een deftige spel van bovenvernoemd spel te spele maar ik ervaar spelbrekende connectie problemen. Ik heb geen idee waar de oorzaak zit want als ik de gameserver ping lijkt alles ok, enkel wanneer ik traceroute uittest kom ik met volgend resultaat. Kunnen deze time-ots bij telenet liggen?
Microsoft Windows [Version 6.1.7601] Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. All rights reserved. C:\Users\Jezze>tracert 185.60.112.157 Tracing route to 185.60.112.157 over a maximum of 30 hops 1 3 ms 3 ms 4 ms 192.168.0.1 2 52 ms 14 ms 13 ms 10.76.64.1 3 * * * Request timed out. 4 14 ms 10 ms 10 ms dD5E0FA6F.access.telenet.be [213.224.250.111] 5 13 ms 14 ms 54 ms 4.68.72.21 6 * * 27 ms ae-3-80.ear2.Paris1.Level3.net [4.69.168.140] 7 * * * Request timed out. 8 24 ms 29 ms 25 ms 212.73.205.158 9 26 ms 29 ms 26 ms 37.244.9.33 10 29 ms 26 ms 27 ms 24.105.31.36 11 27 ms 26 ms 29 ms 185.60.112.157 Trace complete.
Iemand die mij hiermet kan bijstaan? Kan ik best eens bellen? Zijn er zo nog problemen voorhande?
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ben je via wifi of kabel verbonden?
Kun je ook eens pingen naar Google.com voor een tijd?
In cmd: ping -n 100 Google.com
Kijk ook even op de site van blizzard: http://eu-looking-glass.battle.net
Doe ook eens een pathping naar die server en naar Google.com?
Modem of Home gateway van Telenet?
Eigen router?
Bekabeld, met switchen of Wifi?
Moeten er voor dat spel bepaalde poorten open?
Veel vragen waar je voor een stuk kunt op antwoorden en die mogelijks een onderdeel van het probleem zijn.
Als je Blizzard games wil spelen, ben je bij telenet aan het verkeerde adres:
http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/10494841482?page=5#83
http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/10746544786
En dit zijn maar 2 van vele probleem threads met Blizzard games, zowel Blizzard als Telenet zeggen dat het probleem bij elkaar ligt. Het is schandalig eigenlijk, de "oplossing" is om aan port forwarding te doen voor elk Blizzard spel maar port forwarding bij Telenet is zo goed als onmogelijk voor Blizzard games.
Het enige geluk van Telenet is dat Belgacom niet veel beter is, een beetje de keuze tussen de cholera en de pest (voor gamers).
Hebben jullie dit probleem elke keer als je speelt?
Probeer dan eens je pc aan DMZ toe te voegen en kijk of je het probleem dan nog hebt.
Dit is niet veilig voor normaal gebruik dus haal het direct weg nadat je het getest hebt!!!
Elke dag, vooral als meerdere mensen aan het gamen zijn, mijn broer speelt counter strike bijvoorbeeld, ik speel een spel van blizzard, ik disconnect van het spel maar niet van het internet, kan direct terug inloggen. Letterlijk DUIZENDEN mensen met hetzelfde probleem, ik ken geen enkele vriend die telenet heeft die dit probleem niet heeft. Maar nooit een probleem van Telenet zelf. De dmz heb ik al ingesteld, terug uitgezet, ports geadd met en zonder dmz. Haalt niks uit. Ik ben geen expert in dit soort zaken maar dat zou niet nodig mogen zijn voor zo iets eenvoudig.
Het is wel mogelijk dat het aan Telenet ligt door een of andere beveiligingsmaatregelen op hun server maar dan is het eigenlijk ook weer Blizzard hun schuld dat ze daar tegenaan lopen want ik heb het zelf nog nooit meegemaakt en ik heb al veel verschillende games gespeeld 🙂 (Wel nooit iets van Blizzard).
Ik denk dat het de schuld is van Blizzard op de manier dat ze hun verbinding met de server maken want verschillende mensen hebben er last van niet alleen bij Telenet.
Het is mogelijk dat Telenet er iets aan kan doen maar ik denk niet dat ze zo iets gaan onderzoeken als ze niet genoeg klachten binnenkrijgen. (Netwerkproblemen zoals deze zijn meestal zeer ingewikkeld).
Natuurlijk is het niet enkel de schuld van Telenet maar ook die van Blizzard. Dit specifiek probleem heb je wel niet met andere providers, ik zeg niet dat gamen bij Belgacom veel beter is want ik had een tijdje Belgacom. Maar toen viel de verbinding van het spel tenminste niet weg, Belgacom heeft dikwijls hogere latency en dikwijls valt het internet in zijn geheel weg voor langere tijd (waar ik woon, misschien is het in andere steden beter). Maar hier in België hebben we niet veel om mee te vergelijken. Ik game online met verschillende mensen uit heel Europa, uit een groep van meer dan 40 personen ben ik de enige met dit specifiek probleem, mensen met 5Mbps download die nog geen 5euro betalen per maand, mensen uit Oost-Europa, Noord-Afrika,... Het Belgisch internet staat ondertussen al bekend voor zijn slechte stabiliteit. En ja, dit is niet enkel de fout van Telenet want bepaalde games kan je inderdaad probleemloos spelen. Maar dat wil niet zeggen dat ze er niets aan kunnen doen, Blizzard games zoals World of Warcraft, Diablo 3, Overwatch, Hearthstone zijn niet de kleinste namen en dit zijn zeker niet de enige games waar dit probleem zich voordoet.
Kabel
Pinging google.com [2a00:1450:400e:800::200e] with 32 bytes of data: Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=33ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=31ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=35ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=31ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=41ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=33ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=31ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=32ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=31ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=36ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=33ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=34ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=31ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=32ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=32ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=49ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=38ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=31ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=33ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=31ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=40ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=31ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=30ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=44ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=122ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=34ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=31ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=33ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=31ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=32ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=35ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=32ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=34ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=33ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=31ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=33ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=30ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=31ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=36ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=35ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=32ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=33ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=33ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=32ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=32ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=32ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=32ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=31ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=34ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=34ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=32ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=32ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=31ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=34ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=32ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=31ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=33ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=31ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=43ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=32ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=37ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=33ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=33ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=31ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=32ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=33ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=39ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=32ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=45ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=32ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=38ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=31ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=31ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=33ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=35ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=31ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=35ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=30ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=33ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=44ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=31ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=33ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=32ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=33ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=37ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=34ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=39ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=32ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=31ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=33ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=31ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=33ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=32ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=31ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=32ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=37ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=36ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=31ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=45ms Reply from 2a00:1450:400e:800::200e: time=32ms Ping statistics for 2a00:1450:400e:800::200e: Packets: Sent = 100, Received = 100, Lost = 0 (0 Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 30ms, Maximum = 122ms, Average = 34ms
Battle.net looking glass: TRACEROUTE: traceroute to 81.***.96.** (81.***.96.**), 15 hops max, 60 byte packets 1 Blizzard (Blizzard) 0.548 ms 0.615 ms 0.761 ms 2 * * * 3 37.244.9.100 (37.244.9.100) 2.097 ms 2.103 ms 2.104 ms 4 37.244.9.32 (37.244.9.32) 0.747 ms 0.879 ms 0.934 ms 5 212.73.205.157 (212.73.205.157) 0.946 ms 1.197 ms 1.456 ms 6 ae-1-7.bar2.Brussels1.Level3.net (4.69.148.181) 12.064 ms 12.067 ms 12.071 ms 7 4.68.72.22 (4.68.72.22) 13.364 ms 13.628 ms 13.948 ms 8 dD5E0FA6E.access.telenet.be (213.224.250.110) 13.686 ms 13.711 ms 13.716 ms 9 dD5E0C854.access.telenet.be (213.224.200.84) 14.771 ms 14.355 ms 14.414 ms 10 d51a56029.access.telenet.be (81.***.96.**) 28.008 ms 22.190 ms 21.102 ms 26/05/2016 19:09:54 UTC -------------------- PING: PING 81.***.96.** (81.***.96.**) 56(84) bytes of data. 64 bytes from 81.***.96.**: icmp_seq=1 ttl=54 time=23.6 ms 64 bytes from 81.***.96.**: icmp_seq=2 ttl=54 time=25.5 ms 64 bytes from 81.***.96.**: icmp_seq=3 ttl=54 time=26.2 ms 64 bytes from 81.***.96.**: icmp_seq=4 ttl=54 time=30.2 ms --- 81.***.96.** ping statistics --- 4 packets transmitted, 4 received, 0% packet loss, time 3029ms rtt min/avg/max/mdev = 23.642/26.429/30.240/2.399 ms 26/05/2016 19:09:54 UTC -------------------- MTR: HOST: Blizzard Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev 1. Blizzard 0.0% 10 0.5 0.6 0.4 1.2 0.2 2. ??? 100.0 10 0.0 0.0 0.0 0.0 0.0 3. 37.244.9.100 0.0% 10 0.6 1.0 0.6 2.1 0.6 4. 37.244.9.32 0.0% 10 2.4 1.1 0.6 2.4 0.6 5. 212.73.205.157 0.0% 10 1.0 1.0 0.9 1.1 0.0 6. ae-1-7.bar2.Brussels1.Level3.net 0.0% 10 12.1 12.1 12.1 12.1 0.0 7. 4.68.72.22 0.0% 10 13.2 13.2 13.2 13.3 0.1 8. dD5E0FA6E.access.telenet.be 70.0% 10 13.6 13.6 13.6 13.7 0.0 9. dD5E0C854.access.telenet.be 0.0% 10 26.9 15.8 14.1 26.9 3.9 10. d51a56029.access.telenet.be 0.0% 10 22.2 22.2 19.9 27.1 2.0 26/05/2016 19:09:54 UTC
pathping 185.60.112.157 Tracing route to 185.60.112.157 over a maximum of 30 hops 0 JZPC.home [192.168.0.114] 1 192.168.0.1 2 10.76.64.1 3 * * * Computing statistics for 50 seconds... Source to Here This Node/Link Hop RTT Lost/Sent = Pct Lost/Sent = Pct Address 0 JZPC.home [192.168.0.114] 0/ 100 = 0% | 1 3ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 192.168.0.1 100/ 100 =100% | 2 --- 100/ 100 =100% 0/ 100 = 0% 10.76.64.1
pathping google.com Tracing route to google.com [2a00:1450:400e:802::200e] over a maximum of 30 hops: 0 JZPC.home [2a02:1810:3e2c:fc00:c09d:f00e:be2d:90d1] 1 ptr-2hj4tbikujxomx2hx1wtj18g4.ip6.access.telenet.be [2a02:1810:3e2c:fc00:de 53:7cff:fe51:a804] 2 ptr-2hj4tenxl67jsdgeqb41udc01.ip6.access.telenet.be [2a02:181f:0:1e3::1] 3 * * * Computing statistics for 50 seconds... Source to Here This Node/Link Hop RTT Lost/Sent = Pct Lost/Sent = Pct Address 0 JZPC.home [2a02:1810:3e2c:fc00:c09 d:f00e:be2d:90d1] 0/ 100 = 0% | 1 4ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% ptr-2hj4tbikujxomx2hx1wtj18g4.ip6. access.telenet.be [2a02:1810:3e2c:fc00:de53:7cff:fe51:a804] 0/ 100 = 0% | 2 15ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% ptr-2hj4tenxl67jsdgeqb41udc01.ip6. access.telenet.be [2a02:181f:0:1e3::1] Trace complete.
Als ik het hierboven zo lees, lijkt dat mijn probleem één van de velen is waarop geen van beiden partijen een oplossing op wil vinden.
Jammer toch...
Overwatch, elke keer. Voortdurende packetloss
http://i.imgur.com/Mgp7Lq1.png
En als ik World of Warcraft speel heb ik elk uur zeker een "disconnected from server".
Ik zal Overwatch eens gaan spelen.
Krijg je dan disconnects of gewoon haperingen?
Edit: ik denk dat het even op zich zal moeten wachten... misschien vanavond en anders volgende week pas
Edit: ik dacht dat het gratis was maar niet dus... ik ga het niet proberen 😕
Heb een zeer hoge ping & constante packetloss waardoor de client gaat extrapoleren.
Je ziet als het ware je medespelers rondschokken, links rechts voor achter boven onder.
Niet zeer leuk om te spelen.