24762
netweters
|
152517
antwoorden
|
20715
vragen
|
Beste,
Ik probeer een deftige spel van bovenvernoemd spel te spele maar ik ervaar spelbrekende connectie problemen. Ik heb geen idee waar de oorzaak zit want als ik de gameserver ping lijkt alles ok, enkel wanneer ik traceroute uittest kom ik met volgend resultaat. Kunnen deze time-ots bij telenet liggen?
Microsoft Windows [Version 6.1.7601] Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. All rights reserved. C:\Users\Jezze>tracert 185.60.112.157 Tracing route to 185.60.112.157 over a maximum of 30 hops 1 3 ms 3 ms 4 ms 192.168.0.1 2 52 ms 14 ms 13 ms 10.76.64.1 3 * * * Request timed out. 4 14 ms 10 ms 10 ms dD5E0FA6F.access.telenet.be [213.224.250.111] 5 13 ms 14 ms 54 ms 4.68.72.21 6 * * 27 ms ae-3-80.ear2.Paris1.Level3.net [4.69.168.140] 7 * * * Request timed out. 8 24 ms 29 ms 25 ms 212.73.205.158 9 26 ms 29 ms 26 ms 37.244.9.33 10 29 ms 26 ms 27 ms 24.105.31.36 11 27 ms 26 ms 29 ms 185.60.112.157 Trace complete.
Iemand die mij hiermet kan bijstaan? Kan ik best eens bellen? Zijn er zo nog problemen voorhande?
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Zijn hier al updates over??
Ik heb met VPN geen disconnect meer ondervonden maar soms komen er wel serieuze lag spikes. Opmerkelijk dat ik zelf niet disconnect met 2000 ping (natuurlijk onspeelbaar).
Eergisteren vergeten de VPN aan te zetten en in de eerste (!) match die ik speelde werd ik al gedisconnect...
Edit: dubbel
ook ff vermelden dat ik hier al meerdere jaren last van heb, maar laatste tijd toch wel heel erg...
enige reactie die ik tot dusver gehad heb (via facebook pagina van telenet),
is dat ze dit nog aan het onderzoeken zijn en er op deze thread zou gereageerd worden...
kan toch niet dat een bedrijf als telenet dit niet in een mum van tijd krijgt opgelost.. deze thread is al 3 maand oud, en het probleem al veel ouder...
Bij deze het antwoord van small business support :
We hebben uw vraag ivm connectie naar Blizzard goed ontvangen.
De modem op deze locatie ziet er perfect uit.
De informatie die u verkreeg van Blizzard is niet volledig correct, Telenet doet niet aan "traffic shaping".
U gebruikt momenteel een Business internetlijn (Fluo) die net bedoeld is voor zwaar internet verbruik zou niet echt eerlijk zijn als wij u verkeer zouden beperken.
De verklaring dat het spelen van het spel uw up-stream waarden beïnvloed is niet mogelijk, deze waarden zijn per regio en enkel beïnvloed door defecten en slijtage.
Bij het nakijken van de modem op deze locatie merkten we op dat uw up-stream waarden de laatste 2 weken nooit afgeweken hebben van 41~42 dBmv waar 55 dBmv de max is die de modem ondersteund.
Dus dat kan geen oorzaak zijn sinds we anders schommeling zouden opmerken bij het spelen.
Als zelf een gamer en Telenet internet gebruiker weet ik dat voor Blizzard vaak Port-forwarding moeten worden aangepast , heeft u dit al geprobeerd ?
Indien het over een Console gaat is DMZ vaak een goed idee , voor pc best niet.
Indien u toch vermoed dat de Telenet firewall de oorzaak is kunt u kiezen voor een Modem-only waar u zelf het verkeer beheerd via een eigen router.
Dit zou wel een betaalde afspraak zijn maar modem kosteloos.
Toch betwijfel ik ten zeerst dat de Telenet modem/firewall de oorzaak is sinds anders elke Blizzard/bungee gamer dit probleem zou hebben.
normaal geven wij geen ondersteuning op iets zoals dit maar hoop dat ik u toch een beetje heb kunnen verder helpen.
Korter antwoord is: sorry ma kga er mijn tijd niet aan verdoen
dit slecht voor de democratische prijs van 92 euro in de maand....
heb trouwens hetzelfde voor met Destiny
@Ex-Netweter ik snap wel dat het vervelend is en ook dat Telenet er zo lang over doet maar probeers eens om je modem te vervangen door eem modem-only of dat het probleem oplost?
Ik heb nog nooit ook maar een probleem gehad bij wat dan ook en ik heb een modem-only.
Ik zou een vpn aanraden, voor een deftig vpn betaal ik 8 euro per maand (jaarabonnement dus iets goedkoper). Het is maar een tijdelijke oplossing maar er is geen garantie dat het snel opgelost geraakt.
Welke raadt je dan aan?
Ik kan met ExpressVPN serieuze schommelingen tegenkomen...
Ik heb ExpressVPN en zo goed als nooit last van hoge lag, kost 8 euro per maand voor een jaar.
Meestal rond de 25 ms in WoW, ik heb het nu bijna 2 maand en in die 2 maand heb ik 1 keer zo veel lag gehad dat ik het moet afzetten. Het ambetante is dat het internet van Telenet en het internet van de vpn kan wegvallen dus je bent afhankelijk van 2 bronnen, maar het is nog altijd 10 keer stabieler dan zonder vpn. Geen ideale oplossing en een beetje duurder maar hopelijk is het probleem opgelost wanneer mijn vpn verloopt binnen een jaar.
Een extra risico van vpn is wel dat ze je kunnen bannen als je het ip-adres krijgt van iemand die bot of hackt in wow want een vpn geeft je een ander ip-adres, dat mogelijk op de lijst ip-adressen van Blizzard staat die automatisch gebanned worden.
telenet is duur genoeg zoals ze zijn, ik vind niet dat we nog een aparte VPN moete bijkopen omdat telenet hun zaakje niet op orde krijgt.... eerder een compensatie van hun zijde....
Ik heb een tijd lang ook last gehad van disconnects bij Overwatch, terwijl alle andere internet gerelateerde toepassingen geen problemen hadden. Een week geleden heb ik de firewall van Telenet (ipv4 en ipv6) volledig uitgeschakeld (via mijn Telenet), sindsdien 0 disconnects. Windows firewall staat wel aan. Ik weet niet of dit het probleem effectief oplost of niet. Zodra ik weer een dc krijg zal ik het hier laten weten.
net getest, Telenet Firewall uitgeschakelt (zowel Ipv4 als 6)
Diablo disconnect nog steeds...
tijd voor een update telenet!?