Beantwoorden
Jezze
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Beste,

 

Ik probeer een deftige spel van bovenvernoemd spel te spele maar ik ervaar spelbrekende connectie problemen. Ik heb geen idee waar de oorzaak zit want als ik de gameserver ping lijkt alles ok, enkel wanneer ik traceroute uittest kom ik met volgend resultaat. Kunnen deze time-ots bij telenet liggen?

 

Microsoft Windows [Version 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation.  All rights reserved.

C:\Users\Jezze>tracert 185.60.112.157

Tracing route to 185.60.112.157 over a maximum of 30 hops

  1     3 ms     3 ms     4 ms  192.168.0.1
  2    52 ms    14 ms    13 ms  10.76.64.1
  3     *        *        *     Request timed out.
  4    14 ms    10 ms    10 ms  dD5E0FA6F.access.telenet.be [213.224.250.111]
  5    13 ms    14 ms    54 ms  4.68.72.21
  6     *        *       27 ms  ae-3-80.ear2.Paris1.Level3.net [4.69.168.140]
  7     *        *        *     Request timed out.
  8    24 ms    29 ms    25 ms  212.73.205.158
  9    26 ms    29 ms    26 ms  37.244.9.33
 10    29 ms    26 ms    27 ms  24.105.31.36
 11    27 ms    26 ms    29 ms  185.60.112.157

Trace complete.

Iemand die mij hiermet kan bijstaan? Kan ik best eens bellen? Zijn er zo nog problemen voorhande?

 

Alvast bedankt!

 

499 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Blizzard overwatch: connectie problemen

@NOPPER- Volgens mij zijn die nog in gebruik, maar worden ze vervangen. Ik had er in elk geval zo eentje en op aanraden van gebruikers hier heb ik die ingeruild voor een nieuwer model. Het oude model was beperkt tot 30Mbps d/l en toen Basic Internet verhoogd werd naar 50/5Mbps bleek dat vervangen geen slecht idee was.

 

Het model dat ik nu heb.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Blizzard overwatch: connectie problemen


@NOPPER schreef:

 Ik heb ook nog een vraag: die modem only, zijn dat die motorola's (SBV5121E)? Deze hing hier vroeger voor de HGW gekomen is. Of is dit type ondertussen al achterhaald?


Bij alle gebruikers die meer hebben dan basic internet zijn die modems al weg. Ondertussen hebben alle basic internetters ook een mail en/of brief gehad om hun modem te vervangen.

Die krijgen dan de zwarte Home gateway mee die tot 400 Mbps kan gaan. Als die op zijn in een Center krijgen ze een witte Home gateway (docsis 3.0 24*8).  Deze kan tot 1.2 Gbps gaan doordat deze 24 frequenties gebruikt ipv 8 en voor de upload 8 frequenties ipv 4. Heeft ook betere WiFi specs.

Op uitdrukkelijke vraag van de klant krijgt die ook een modem only en dat is een docsis 3.0 24*8. Dat is ook een zwart toestel.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NOPPER
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Hartelijk bedankt voor de antwoorden sb & igvfer. Zou ik mijn huidige HGW eens (bij wijze van test) kunnen omwisselen met dat type modem? Of moet telenet dit activeren oid? Ik zou eens een proef willen doen om te zien of ik met de modem-only hetzelfde probleem heb, al zij het dan aan een lagere snelheid. Ik zou dit graag eens testen alvorens ik mijn HGW omwissel in een recente modem.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Blizzard overwatch: connectie problemen

Ik vrees dat zoiets niet mogelijk is; je zal die HGW moeten inruilen als je een modem-only wil. Ik denk niet dat ze toestellen uitdelen om even te testen. 😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NOPPER
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Blizzard overwatch: connectie problemen

sb, ik heb beiden hier liggen. Mijn vrouw heeft ooit eens een hgw meegekregen en ik heb de oude 'modem only' niet moeten teruggeven, bijgevolg ligt die hier nog. Ach, ik zal dat ding gewoon eens inpluggen dit weekend en zien langs welke kant het vuur eruit springt 😉

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Blizzard overwatch: connectie problemen

@igvferweet dat beter dan ik, maar ik denk dat die dingen toch op een of andere manier geactiveerd worden. Ik meen dat dat gebeurt in het Telenet Center waar je dat ding haalt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Blizzard overwatch: connectie problemen

 

 


@NOPPER schreef:

sb, ik heb beiden hier liggen. Mijn vrouw heeft ooit eens een hgw meegekregen en ik heb de oude 'modem only' niet moeten teruggeven, bijgevolg ligt die hier nog. Ach, ik zal dat ding gewoon eens inpluggen dit weekend en zien langs welke kant het vuur eruit springt 😉


Dat heeft geen zin. Je diensten zijn aan je huidige modem gelinkt. Die andere modem aansluiten zal daar niets aan veranderen. 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Je modem wordt herkend aan de mac adressen voor een Home Gateway zijn dat er 3. Als die niet gekoppeld zijn aan jouw abonnement zal die modem niet werken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pandalium
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Laat de zon in je hart! O dierbaar België.. Say what?! TV-box / TV-app / telenttv.be

Blizzard overwatch: connectie problemen

Als je je modem omruilt, wordt zo goed als alles overgezet, zelfs de WPA-sleutel van je oude modem zet zich over op de nieuwe.

 

Ik had zelf veel problemen qua disconnects, dus had de zwarte docsis 3 modem omgeruild voor het 24*8 docsis 3 model. Een maand verder: 0 disconnects. 🙂

0 Likes
Phugalu
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Ik heb hier ook al een aantal jaren last van. Niet alleen met Overwatch maar ook met World of Warcraft. Mijn vriendin en ik spelen vaak samen Blizzard games en van zodra één van ons een browser opent met een zware site om te laden dan verliest de ander connectie in het spel. Vooral bij Overwatch is dit minder leuk. En ik heb mij altijd afgevraagd wat het probleem zou kunnen zijn. Dus als ik hier zo lees, zou een nieuwe modem vragen aan telenet de oplossing zijn? Wij hebben whoppa als abonnement en dus het het snelste (ook al krijgen we maar effectief 1/4 van de beloofde 200mb, dus de reclame die ze maken bij telenet is een dikke leugen.). Zou iemand mij kunnen zeggen wat ik dan effectief moet vragen? Alvast bedankt!

0 Likes
InoVDS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Trick or treat? Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Hallo,

 

Na alles eens te lezen gehebben, lijkt het er op dat er een oplossing onderweg is. Ik zelf en mijn broer hebben ook al een zeer lange tijd last van disconnects. Ben toen (Ongeveer een jaar nu zeker) gestopt met WoW en Diablo 3. En nu onlangs terug begonnen met WoW, en natuurlijk de disconnects waren er nog altijd. En dacht eerst, ligt aan slechte/oude add-ons, zoals een Blizzard GM dat zei: Reset add-ons en WTF folder en all dat. Maar toen ik zo goed als niets gebruikte nog steeds disconnects. En zoals ik leesde ook disconnects met ALT+TAB naar Youtube/WoWhead/anything(Chrome met Addblock) grote kans op een disconnect. Toen ook modem uitgedaan voor een 30 seconden en mijn broer teste toen WoW en nog altijd disconnects, zelfde met zijn Heroes of The Storm. 

Hopelijk is er een antwoord/fix onderweg want spelen met disconnects om de 10 minuten, soms om het uur en soms zelf achter een paar minuten is toch niet te doen. 

 

Vriendelijk groeten,

Ino

 

PS: Juist gejoined(22/9 rond 02h)

Oh en door de vele disconnects ben ik niet aan mijn gold geraakt om een maand te kopen.. 😄 Heb nog een paar dagen over, maar dat zal niet lukken denk ik.

0 Likes
Phugalu
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Hier heb ik ook al een aantal jaren hetzelfde probleem. Vooral sinds ik een vriendin heb die ik ook Blizzard games speelt. Van zodra we samen Blizzard games spelen en één van ons een website opent die wat zwaarder is om te laden, dan verliest de ander connectie (enkel in het spel zelf, niet internet). In World of Warcraft is dit nog niet zo erg, maar bij een spel als Overwatch wordt je daar voor bestraft jammer genoeg. Jammer om te lezen dat Blizzard en Telenet de zwarte piet naar elkaar doorschuiven. Ik ga alvast die Mercury modem proberen van Telenet (bedankt voor de tip) en hopelijk lost dit inderdaad de problemen op. Ik houd jullie op de hoogte.

0 Likes
Pandalium
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Laat de zon in je hart! O dierbaar België.. Say what?! TV-box / TV-app / telenttv.be

Blizzard overwatch: connectie problemen


@Phugalu schreef:

Ik heb hier ook al een aantal jaren last van. Niet alleen met Overwatch maar ook met World of Warcraft. Mijn vriendin en ik spelen vaak samen Blizzard games en van zodra één van ons een browser opent met een zware site om te laden dan verliest de ander connectie in het spel. Vooral bij Overwatch is dit minder leuk. En ik heb mij altijd afgevraagd wat het probleem zou kunnen zijn. Dus als ik hier zo lees, zou een nieuwe modem vragen aan telenet de oplossing zijn? Wij hebben whoppa als abonnement en dus het het snelste (ook al krijgen we maar effectief 1/4 van de beloofde 200mb, dus de reclame die ze maken bij telenet is een dikke leugen.). Zou iemand mij kunnen zeggen wat ik dan effectief moet vragen? Alvast bedankt!


De modem die je moet vragen: 24*8 DOC3 (Mercury). Handig meegenomen is dat deze snelheden van 1000mpbs aankan. Uiteraard is het wel wachten totdat Telenet de 200mpbs limiet verhoogt.

 

Ik veronderstel dat je nu de zwarte modem hebt, deze zou normaliter de 200mpbs moeten halen, dus misschien moet je daaromtrent Telenet eens contacteren (bv. via facebook). Wees zeker dat je wel via de kabel bent verbonden, via wi-fi ga je geen 200mpbs halen. 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Blizzard overwatch: connectie problemen

@Pandalium schreef:

Wees zeker dat je wel via de kabel bent verbonden, via wi-fi ga je geen 200mpbs halen. 

Mijn zus haalt draadloos via 5Ghz 190Mbps volgens speedtest.net en speedtest.telenet.be. OK, het is geen 200Mbps, maar toch... Wellicht heeft dit er wel iets mee te maken: https://www.asus.com/Networking/PCEAC68/

 

Edit: Persoonlijk ben ik wel voorstander van kabel... indien mogelijk.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
InoVDS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Trick or treat? Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Mijn internet via Kabel is perfect imo.

Maar de draadloze, voor de laptop van mijn moeder, is echt super traag..

 

Maarja, hopelijk kunnen ze deze router vervangen en werkt all beter dan weer, zeker de Blizzard games. 😞

 

-Ino

0 Likes