Beantwoorden
Jezze
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Beste,

 

Ik probeer een deftige spel van bovenvernoemd spel te spele maar ik ervaar spelbrekende connectie problemen. Ik heb geen idee waar de oorzaak zit want als ik de gameserver ping lijkt alles ok, enkel wanneer ik traceroute uittest kom ik met volgend resultaat. Kunnen deze time-ots bij telenet liggen?

 

Microsoft Windows [Version 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation.  All rights reserved.

C:\Users\Jezze>tracert 185.60.112.157

Tracing route to 185.60.112.157 over a maximum of 30 hops

  1     3 ms     3 ms     4 ms  192.168.0.1
  2    52 ms    14 ms    13 ms  10.76.64.1
  3     *        *        *     Request timed out.
  4    14 ms    10 ms    10 ms  dD5E0FA6F.access.telenet.be [213.224.250.111]
  5    13 ms    14 ms    54 ms  4.68.72.21
  6     *        *       27 ms  ae-3-80.ear2.Paris1.Level3.net [4.69.168.140]
  7     *        *        *     Request timed out.
  8    24 ms    29 ms    25 ms  212.73.205.158
  9    26 ms    29 ms    26 ms  37.244.9.33
 10    29 ms    26 ms    27 ms  24.105.31.36
 11    27 ms    26 ms    29 ms  185.60.112.157

Trace complete.

Iemand die mij hiermet kan bijstaan? Kan ik best eens bellen? Zijn er zo nog problemen voorhande?

 

Alvast bedankt!

 

499 reacties
Phugalu
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Bedankt voor je antwoord. Ik ga vandaag nog langsgaan bij een telenet shop met mijn inderdaad zwarte modem om deze om te ruilen. Wij spelen ook via de kabel en niet via Wi-Fi (tenzij uit noodzaak ooit eens). Ik laat nog weten hoe het verloopt nadien. Nogmaals bedankt alvast!

0 Likes
Phugalu
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Net terug van de telenet shop. Ze waren daar wel niet tevreden dat ik rechtstreeks binnen kwam wandelen om mijn modem om te ruilen. Ik had dus eerst moeten telefoneren. Ik heb specifiek achter de Mercury modem gevraagd en ik heb de modem (een witte) met deze specificaties meegekregen:

 

24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)

Mac ID AC:22:05:34:71:5B

Type 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)

TechnologieEURODOCSIS 3.0

 

Hopelijk hebben ze mij dus de Mercury meegegeven?

Alleszins na het plaatsen heb ik ipv 200mb downloadsnelheid amper 6mb. Ik ga dus deze keer wel moeten bellen want ik heb in jaren zo geen traag internet gehad. Voor het probleem met Blizzard ga ik dus nog even wachten om het te testen.

0 Likes
Scarlok
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Ik heb ook al een jaar (sinds ik terug wow en diablo speel) last van random disconnects. Vaak als ik alt tab maar ook gewoon tijdens normaal gamen.

 

Wat ik persoonlijk vaak merk net voor een disconnect is dat mensen ingame wel normaal blijven rondlopen, dus er komt zeker nog data toe bij mij van de Blizzard servers maar ik kan geen chat berichten meer sturen en de dingen die ik nog uitvoer zijn nooit doorgevoerd naar de server. Vaak is er ook gewoon niets te merken game werkt gewoon normaal en dan een plotselinge instant disconnect.

 

Heb sinds zaterdag een nieuwe pc, alles clean en ik had nog steeds disconnects dus iets aan mijn kant kan ik uitsluiten.

 

Ben dan deze morgen om een nieuwe witte modem gegaan en zal nu de komende dagen wel merken of dit voor oplossing heeft gezorgd.

 

Ik houd jullie zeker op de hoogte.

0 Likes
Scarlok
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Ik heb ook al een jaar (sinds ik terug wow en diablo speel) last van random disconnects. Vaak als ik alt tab maar ook gewoon tijdens normaal gamen.

 

Wat ik persoonlijk vaak merk net voor een disconnect is dat mensen ingame wel normaal blijven rondlopen, dus er komt zeker nog data toe bij mij van de Blizzard servers maar ik kan geen chat berichten meer sturen en de dingen die ik nog uitvoer zijn nooit doorgevoerd naar de server. Vaak is er ook gewoon niets te merken game werkt gewoon normaal en dan een plotselinge instant disconnect.

 

Heb sinds zaterdag een nieuwe pc, alles clean en ik had nog steeds disconnects dus iets aan mijn kant kan ik uitsluiten.

 

Ben dan deze morgen om een nieuwe witte modem gegaan en zal nu de komende dagen wel merken of dit voor oplossing heeft gezorgd.

 

Ik houd jullie zeker op de hoogte.

Tags (1)
0 Likes
InoVDS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Trick or treat? Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Phugalu & Scarlok,

 

Laat eens iets weten.

Zit ook met constant Dcs op WoW en andere Blizzard games.

Dus vraag me af of ik ook zo'n nieuwe modem moet nemen.

En ze te bellen of zelf eens te gaan.

 

-Ino

0 Likes
Phugalu
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Ik heb net met mijn vriendin samen een blizzard game opengedaan, elk daar bovenop een heel aantal zwaardere sites en wat YouTube filmpjes laten spelen en geen disconnect gehad! Dit had nooit mogelijk geweest met de oude modem. Het ligt dus aan de modem, of de nieuwe modem is alvast een oplossing. Snel omruilen dus voor een Mercury modem (zie details in berichten hierboven). Moest het nog eens voorvallen laat ik hier nog iets weten, maar ik denk eerlijk gezegd dat het probleem opgelost is. Mijn internet was in het begin 6mb na het plaatsen van de nieuwe modem maar ik denk dat alles nog moest configureren. Na een uurtje heb ik nu weer mijn normale snelheid. Vergeet niet de digibox of digicorder uit en aan te zetten, en doe hetzelfde met je gsm's, laptops, etc... Succes ermee iedereen en laat het probleemloos gamen beginnen ;)!

Scarlok
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Ik kraai nog geen victorie maar zit al de hele avond te alt tabben, wowhead te openen enz... en nog geen dc gehad. Kan het maar zeker zeggen binnen enkele dagen hoor, ik had soms een dag geen dc om dan volgende dag 10 dc te hebben.

 

0 Likes
Pandalium
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Laat de zon in je hart! O dierbaar België.. Say what?! TV-box / TV-app / telenttv.be

Blizzard overwatch: connectie problemen

@Phugalu: wellicht hadden ze je niet bij de Telenet-winkel aangegeven dat het eerste uur weinig tot niets kan gedaan worden op de modem. Het eerste uur dient voor firmware-updates.

 

Ik zou zeggen, geniet er van 🙂

0 Likes
Scarlok
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Sowieso als de witte modem het probleem oplost dan moet het toch wel mogelijk zijn om te achterhalen waar het probleem zich bevindt en het op te lossen voor mensen die geen witte modem hebben zou ik denken.

Als zoveel mensen dit probleem hebben moet het toch de moeite zijn om dit eens tot op de bodem uit te pluizen kwestie van je klanten tevreden te houden. Verder altijd heel content geweest met van mijn telenet internet verbinding maar dit probleem is erg frustrerend als gamer.

Maar goed heb begrepen dat ze er mee bezig zijn? Als de oorzaak ooit gevonden/opgelost wordt ben ik heel benieuwd er naar.

 

Mij hadden ze wel gezegd dat het eerste half uur de modem nog met vanalles zou bezig zijn in de winkel trouwens.

 

Dag 2 zonder disconnects lijkt er aan te komen!

0 Likes
iggy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Laat de zon in je hart! A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Blizzard overwatch: connectie problemen

daaraan zieje hoe goed ze voor hun klanten zorgen hier idem zelfde internet is zeer traag en alske belt krijgde toch maar een dom antwoord dat het niet bij under ligt zijn dikke zeveraars punt uit en in die winkels het zelfde komde binnen en ze staan dwaas te kijken precies of ze verstaan u nie telenet is een dikke vette nul !!!


@Phugalu schreef:

Net terug van de telenet shop. Ze waren daar wel niet tevreden dat ik rechtstreeks binnen kwam wandelen om mijn modem om te ruilen. Ik had dus eerst moeten telefoneren. Ik heb specifiek achter de Mercury modem gevraagd en ik heb de modem (een witte) met deze specificaties meegekregen:

 

24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)

Mac ID AC:22:05:34:71:5B

Type 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)

TechnologieEURODOCSIS 3.0

 

Hopelijk hebben ze mij dus de Mercury meegegeven?

Alleszins na het plaatsen heb ik ipv 200mb downloadsnelheid amper 6mb. Ik ga dus deze keer wel moeten bellen want ik heb in jaren zo geen traag internet gehad. Voor het probleem met Blizzard ga ik dus nog even wachten om het te testen.


 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Blizzard overwatch: connectie problemen


@iggy schreef:

daaraan zieje hoe goed ze voor hun klanten zorgen hier idem zelfde internet is zeer traag en alske belt krijgde toch maar een dom antwoord dat het niet bij under ligt zijn dikke zeveraars punt uit en in die winkels het zelfde komde binnen en ze staan dwaas te kijken precies of ze verstaan u nie telenet is een dikke vette nul !!!


Traag Internet kan verschillende redenen hebben. Wat maakt je zo zeker dat het probleem niet aan jou te wijten is?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pandalium
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Laat de zon in je hart! O dierbaar België.. Say what?! TV-box / TV-app / telenttv.be

Blizzard overwatch: connectie problemen

 


@sb schreef:

@iggy schreef:

daaraan zieje hoe goed ze voor hun klanten zorgen hier idem zelfde internet is zeer traag en alske belt krijgde toch maar een dom antwoord dat het niet bij under ligt zijn dikke zeveraars punt uit en in die winkels het zelfde komde binnen en ze staan dwaas te kijken precies of ze verstaan u nie telenet is een dikke vette nul !!!


Traag Internet kan verschillende redenen hebben. Wat maakt je zo zeker dat het probleem niet aan jou te wijten is?


Om hierop verder te gaan: zelfs een 'knak' in de kabel kan je snelheid vertragen.

 

@iggy Contacteer Telenet en vraag of ze eens een technieker laten langskomen om alles tot op de puntjes na te kijken.

 

Mogelijk kan het ook ergens in de achtergrond liggen, al zouden ze dat dan al lang moeten gezien hebben als je hen hier eerder voor contacteerde.

 

Hopelijk vind je een oplossing.

0 Likes
Scarlok
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Nog een laatste update van mij. Ben nu een week aan het spelen met de witte modem en nog geen enkele disconnect gehad. Normaal had ik er vaak verschillende op één dag. Dus je mag er nu wel van uit gaan dat dit het probleem oplost.

Ik heb 1 keer plotseling een hoge ping gehad van 500ms en spells die niet wouden casten enzo gedurende een paar minuten terwijl mijn internet connectie verder wel normaal was. Kan aan de server hebben gelegen ook natuurlijk dat weet ik niet en zelfs dan ben ik niet gedisconnect.

Sowieso is  1 klein probleempje op een week tijd een verschrikkelijk grote verbetering voor mij dus ik beschouw mijn probleem als opgelost met de witte modem.

0 Likes
Osiris
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Trick or treat? Goed gevonden! Netjes! Leesclubje starten?

Blizzard overwatch: connectie problemen

Sinds 2 weken 't zelfde probleem. Lokaal niets gewijzigd, maar problemen met de route naar blizzard servers.

Toevallig sinds de 'grote netwerf' (ook bij ons in de straat) en de vernieuwing van de mijn.telenet site.

latency 300 ms ipv de 20 die ik gewoon was.

0 Likes
NOPPER
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Ik heb 2 weken geleden mijn zwarte HGW ingewisseld voor een witte, en ook ik sta versteld van de resultaten. 0 disconnects! Ik zou iedereen die last heeft van disconnects aanraden die zwarte bak van de muur te snokken en keihard naar de telenetshop te rennen om kosteloos te ruilen met het rescenste witte model. Bespaar uzelf de jaren ellende die ik heb doorgemaakt. Eindelijk een oplossing en eindelijk het bewijs dat de zwarte HGW niet deugde. Ik ben door het dolle heen! Iedereen bedankt om mee te denken! Hart

0 Likes