Beantwoorden
Aherbots
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Blokkeert wifree de connectie met een Samba drive

Als ik verbonden ben met een tele wifree netwerk, kan ik geen verbinding maken met een network shared drive (SAMBA). 

0 Likes
10 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Blokkeert wifree de connectie met een Samba drive

Als je met wifree verbonden bent, ben je niet op je eigen netwerk, zelfs als je verbonden bent met dezelfde router (HGW). 

Is het je bedoeling om van om het even waar aan je shared drive te kunnen? Dan zal je wel een paar poorten moeten forwarden. 

Om geen twijfel te hebben 'om het even waar' omvat ook een wifree verbinding.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Blokkeert wifree de connectie met een Samba drive

Zoals @janne_man  zegt je zit op een ander extern netwerk. Ik doe dat eigenlijk anders. Ik heb een Synology NAS en ik gebruik Cloud Station server. Met de client software worden mijn gewenste mappen en submappen op mijn PC gesyncroniseerd naar mijn NAS. Ook vanaf mijn laptop. Ik heb dus altijd mijn bestanden bij waar ik ook ben. Komt er iets bij van document, foto ofzo dan wordt dit, van zodra ik internetverbinding heb gesyncroniseerd. Het is een eigen cloud oplossing en ik heb altijd ergens een backup staan.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Aherbots
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Blokkeert wifree de connectie met een Samba drive

Bedankt voor jullie snelle antwoord, mijn samba drive staat op een Amazon server. Ik kan er aan van op elk netwerk (thuis,kantoor, familie,..) behalve wifree 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Blokkeert wifree de connectie met een Samba drive

Met welk toestel(len) gaat het van thuis, kantoor, familie, .. en met welke van diezelfde toestellen gaat het niet. Met toestellen bedoel ik meer het os (dus vb. Windows 10, android 8.1, ...).

0 Likes
Aherbots
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Blokkeert wifree de connectie met een Samba drive

Alles is getest geweest met een MacBook en met een Windows toestel 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Blokkeert wifree de connectie met een Samba drive

Nu weten we eigenlijk waarover het juist gaat. Heb je al geprobeerd als je eraan kan via mobiele data? Ook al eens getest op Hotspot of Homespot  van Telenet? Maar dan niet bij jou thuis maar wel op een andere locatie. Het zou mij ten zeerste verwonderen dat dit niet zou lukken maar je weet nooit.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Aherbots
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Blokkeert wifree de connectie met een Samba drive

Via een 3g hotspot 

er is geen Hot en homespot van Telenet in de buurt (dat ik weet) 

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Blokkeert wifree de connectie met een Samba drive

Oei, ik begin te aarzelen.

@Aherbots Met je initiële vraag schreef je dat als je verbonden bent met wifree, je geen verbinding kunt maken met een network sharerd drive.

Is dit juist als ik veronderstel dat je van thuis uit geprobeerd hebt om die verbinding te maken via wifree. In de veronderstelling dat je ook de test gedaan hebt via wifree bij familie enz. dat daar niet ingelogd werd op wifree met us Telenet account maar met de account bij wie de wifree toegang staat?

 

Lees dit eens.  Onder de kop Problemen bij het aanmelden klik je op het plusteken naast Op Telenet Wifree. Lees daar aandachtig wat er onder het tweede gedachtenpuntje staat bij de Ja?

 

Ik kopiëer hieronder wat daar staat:

  • Het is  mogelijk dat je het TelenetWiFree-netwerk wel in de lijst van de wifi-netwerken ziet, maar dat je toestel hiermee toch niet verbindt. Thuis kan je immers niet met het TelenetWifree-netwerk verbinden maar wel met je eigen wifi-netwerk. Op die manier kies je thuis altijd voor de beste verbinding.

  

0 Likes
Aherbots
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Blokkeert wifree de connectie met een Samba drive

@janne_man  

ik heb getest met mijn telenet account bij mijn ouders thuis, en hun account bij mij thuis.

 

Het zit zo, in de praktijk van mijn stiefvader hebben we zelf geen internetaansluitingen, dus daar gebruik ik de telenetwifree van de buren met het account van bij ons thuis. Dus daar kan je al niet het probleem hebben om met je eigen account op je eigen wifree te verbinden. (wat bij mijn weten ook geen probleem is)

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Blokkeert wifree de connectie met een Samba drive

@Aherbots  Ik probeer maar alle mogelijkheden uit te sluiten en zit nu ongeveer op het einde van mijn latijn.

Heb je al geprobeerd met andere hotspots zoals bijvoorbeeld die van de nmbs of van sommige steden?

 

Overloop nog eens alle instellingen van je Samba server.

 

Ik kan verder niets bedenken.

 

0 Likes