Beantwoorden
raged01
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Buderus Thermostaat maakt geen verbinding meer

We hebben al 2 jaar een Buderus Logamatic TC100 die met de telenet wifi is geconnecteerd. Sinds deze winter kunnen we geen verbinding meer maken met de thermostaat vanuit de app van Buderus (MyMode). 

 

De thermostaat heeft internet verbinding (haalt de buiten temperatuur op) maar we kunnen die niet bedienen/verbinding maken.

 

Ik heb al een apart 2.4Ghz op gezet op aanraden van Buderus support. Dit werkt niet. Wat wel werkt is een wifi hotspot, andere router (dlink) maar van zodra we de thermostaat verbinden met het 2.4 Ghz (of 5Ghz) kunnen we er niet meer met verbinden.

 

Heb ook al geprobeerd van kanaal te switchen om mogelijk storing te omzeilen maar dan verwacht ik ook verbindingsproblemen op de thermostaat zelf.

 

Wat ik begrijp uit de telenet FAQ's zouden poorten 5222, 5223 en 5580 open moeten staan. Ze spreken bij buderus wel van "Unlock ICMP protocol with UBEE Ziggo routers", is dit mogelijk een probleem? 

 

Iemand nog een idee wat we kunnen proberen alvorens we permanent die extra router plaatsen? 

 

Alvast bedankt

Raged01

0 Likes
1 reactie
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Buderus Thermostaat maakt geen verbinding meer

Heb je het al geprobeerd om die poorten open te zetten via "Mijn Telenet". Zeker doen. Zie je in "Mijn Telenet" ook het IPadres van je Buderus? Als er geen naam bij staat kan je eventueel naar het mac-adres kijken om te zien of die ertussen staat.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes