Beantwoorden
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Buurman haalt geen 10MB/s, wat kan hier mis zijn?

Mijn buurman die een geweldige kinesist is, is technisch niet zo sterk en doet dan al wel eens beroep op mij voor technische dingen.

Omdat hij overwoog naar Proximus te gaan wegens blijvend erg slecht internet sprak hij mij aan. Zijn overstap afgeraden en z'n installatie eens gaan bekijken.

Blijkbaar sukkelt hij al meer dan een jaar met erg instabiel internet. Haalt op sommige momenten geen 5MB/s, terwijl z'n abonnement 300MB voorziet. Herstart modem helpt tijdelijk, maar geraakt nooit boven de 90.

Telenet is al -tig keer geweest en schijnen het niet opgelost te krijgen.

Hun modem is momenteel de CV8560E met apart accespoint.
Ik heb alles losgekoppeld en de computer via vast lan aangesloten: precies hetzelfde. Hun digicorder laat op elk kanaal 100% signaalkwaliteit zien, dus dat is het ook niet.
De antenneversterker heeft twee modemuitgangen, beiden getest met 100% goede coaxkabel. Helpt niet.
Voor mij is dit een bewijs dat het aan de modem ligt of "ervoor". Telenet heeft die modem al eens vervangen voor dit issue, maar geen oplossing blijkt.

Wat kan dit veroorzaken?

0 Likes
17 reacties
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Buurman haalt geen 10MB/s, wat kan hier mis zijn?

@Santa: Je hebt gelijk, hier ben ik volledig in de mist gegaan. Alle cijfers die ik opgaf zijn dan wel degelijk MegaBITS. Mbps dus.

 

@DeLLiAnO: Wij wonen hier ongeveer 14 jaar. Zowel bij de buurman als bij mezelf hangt er een versterker, door Telenet ooit geplaatst, waar je 4 tv toestellen aan kan hangen. 2 onversterkt, 2 met 4db versterking. De buurman gelooft niet dat die ooit al vernieuwd is.
Nu goed, de tv uitgangen zijn in alle geval nog OK. Digicorder geeft een signaalsterkte van een 70% en kwaliteit 100%. Ik weet uit ervaring dat dit schitterende waardes zijn.
Persoonlijk zou ik aan de versterker twijfelen als oorzaak, maar goed, wat als de "data" uitgang niet goed is en de tv uitgangen wel... Ik zou denken dat Telenet dit kan meten op de modem?

Wat ik me ook afvroeg... Als ik mijn eigen modem even bij de buur aansluit, dan zou dit toch ook moeten werken veronderstel ik? Die modem weet toch niet op welk adres hij staat... 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Buurman haalt geen 10MB/s, wat kan hier mis zijn?


Wat ik me ook afvroeg... Als ik mijn eigen modem even bij de buur aansluit, dan zou dit toch ook moeten werken veronderstel ik? Die modem weet toch niet op welk adres hij staat... 


Dat zou inderdaad moeten werken. Als je dan ziet dat de snelheid die je krijgt ook niet is wat het zou moeten zijn dan weet je quasi zeker dat het de buitenaansluiting is of de NIU. Heb je wel de snelheid die moet dan weet je dat de modem niet goed is, niet goed geprovisioneerd of wat dan ook. Best eens de mac adressen laten nakijken.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Buurman haalt geen 10MB/s, wat kan hier mis zijn?

Blijkbaar kwamen de jongens van Telenet dinsdag even terug. 

Als ik hen voor ben, ga ik de modem dan snel eens testen daar. Eerder kan helaas niet: ruzie met m'n huisgenoten vrees ik 🤣