Beantwoorden
TonyDavid
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party! Hi there!

Connectie verlies WiFi

Regelmatig verliezen we internet met 1 van onze apparaten. Connectie blijft behouden met netwerk, doch geen wifi. Dit gebeurt met allerlei van onze media apparaten (google nest, smartphones, laptops, ...)

We hebben Telenet Business pakket, als we signaal sterkte opvolgen, zien we soms een serieuze drop in downloadsnelheid. Dit herstelt meestal wel snel.

Klantendienst ziet niets verkeerd, dus doet ook niets.

We hebben het laatste model van router, alsook een wifibooster.  Beiden bevinden zich op een correcte plaats in het huis.

We dachten binnenkort up te graden naar business fiber, maar als dit probleem blijft aanhouden, heeft meer downloadsnelheid geen zin.

0 Likes
4 reacties
WernerT
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Vernieuwde Telenet Webmail? It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

Connectie verlies WiFi

Beste,

Ik heb een one abonnement en heb juist hetzelfde aan de hand. Netwerk in huis heeft overal verbinding, alle toestellen communiceren over het netwerk zowel via switchen als via wifi boosters maar het internet connectie valt gewoon uit. Soms voor even soms ook voor een paar minuten. Ik zie ook geen enkele aanwezige reden in mijn installatie. Ik heb nog niet de moeite gedaan om Telenet te raadplegen, ik heb dit in het verleden al zo vaak gedaan en de antwoorden zijn altijd dezelfde. " Wij zien geen reden voor de storing, zet alles is uit en start alles opnieuw op...." De standaard antwoorden. Wat ik wel weet is dat er een verdeler blokje op de straat bij de buren al meer dan een jaar in weer en wind hangt met een sticker erop, "Telenet is op de hoogte van dit schadegeval en zal het spoedig herstellen." Na meer dan een jaar nog niets aan gebeurd, maar dat zal hen een zorg wezen, das weeral een paar uur werken uitgespaard!

Om maar aan te tonen hoeveel ze met klachten van klanten begaan zijn. Spijtig dat Proximus de snelheden niet kan bieden zoals Telenet in onze straat anders waren ze een meer dan 20 jaar oude klant kwijt.

Kort antwoord: je bent op jezelf aangewezen! En terwijl ik dit schrijf was weer alles frozen.

 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Connectie verlies WiFi

Verschillende tegenspraken in uw vraag, dus moeilijk om daarop met een klaar antwoord te reageren.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Connectie verlies WiFi

@TonyDavid  Als de snelheid omlaag gaat heb je dan al eens een speedtest gedaan bekabeld op de modem/router van Telenet? Als die normaal blijft op dat moment moet je de oorzaak zoeken achter de modem/router. Wifi problemen kunnen van velerlei aard zijn. Hoe is uw netwerk eigenlijk opgebouwd? Modem/router met Wifi en dan? Switch, AP's bedraad, repeaters, welke apparaten hebben een vast IPadres gekregen en welk?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kve2002
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Connectie verlies WiFi

onlangs ook iets dergelijks meegemaakt, drop in snelheid gedurende paar minuten. kabel vervangen tss telenet modem en mijn router , en ….. geen probleem meer.  probleem kan dus steeds ook een domme kabel zijn 😀