|
25.594
netweters
|
158.311
antwoorden
|
|
21.358
vragen
|
Hi,
Vanmorgen start ik mijn pc op. Ik krijg geen internet van mijn Telenet 360 pod. Geen probleem, even de pod opnieuw ingestoken en internet was terug.
Maar voordien had ik even een netwerkdiagnose via de myTelenet app gestart:
"There is a technical problem with your home network that requires a technician to visit, please make an appointment"
En ook na het herstart van de pod/modem blijft dezelfde melding komen als ik de netwerkdiagnose via myTelenet start.
Maar ik merk dus zelf geen problemen. Alles werkt voor mij momenteel nog prima.
Is er een manier om te achterhalen welk probleem de diagnosetool precies vaststelt? Want ik wil niet zomaar een technieker inboeken zonder dat ik ook maar ergens een probleem kan aantonen.
Of zou ik gewoon het advies van myTelenet naast mij neerleggen?
Alvast bedankt
Als alles normaal werkt niets van die melding aantrekken. De melding "er is een probleem met uw aansluiting dat enkel een technieker van Telenet kan oplossen" verschijnt bij mij na een diagnose al 2 jaar. Af en toe onderbroken voor enkele dagen door de melding dat "alles vlot loopt". Ik lig er niet (meer) van wakker. Tot zolang alles werkt zoals het hoort "no problem".
Meestal wil dit zeggen dat de modem een zwak (of te sterk) signaal binnenkrijgt, vandaar dat er vermeld staat dat alleen een technieker dit kan oplossen. Om heel eerlijk te zijn, zolang je geen problemen ondervindt kun je dit gerust zo laten. Mocht je je toch zorgen maken kan je altijd terecht in een Telenet-punt of bij de klantendienst.
Omdat ik "maar" een abonnement heb van 100 mpbs zal ik niet direct hinder ondervinden van een te zwak signaal op de modem. Met een speedtestje haal ik ook meer dan 95 mbps.
Bij de klantendienst was men me daarom een beetje kwijt waarom ik een diagnose zou uitvoeren als ik geen klachten heb. Dus men begreep mijn bezorgdheid ook niet zo direct, had ik de indruk.
Maar bedankt voor jullie reacties. Ik laat het voorlopig liggen zolang ik zelf geen nieuwe netwerkproblemen ondervind. Alleen dus beetje frustrerend dat de diagnosetool geen extra informatie heeft kunnen weergeven.
Voor de Easy internet is dat de juiste snelheid
Dus alles is ok