|
25.571
netweters
|
158.135
antwoorden
|
|
21.340
vragen
|
Ik merk al geruime tijd dat, wanneer mijn Sonos radio speelt (TuneIn, Sonos Radio) er heel vaak onderbrekingen van 10 sec. zijn. Dit gebeurd op alle zenders. De muziek stopt plots en gaat dan even plots weer verder.
Modem al gereset, Sonos al gereset. Alle software is up-to-date. Systeem is aangesloten via WiFi en staat op 1,5m van de modem. Kanaal op de Sonos ook al veranderd.
De moeilijkheid is hier, ligt het aan Telenet of is het de Sonos / muziekbron?
Had een aantal dagen geleden ook problemen met internet maar deze zijn ondertussen van de baan. Wat Sonos betreft is dit ook bij mij al een tijdje aan de gang. Onderbreking van een aantal seconden en daarna gaat het weer vanzelf verder. Is idd alleen bij radio niet bij streaming via Spotify, Applemusic etc. Denk eerder dat het bij Sonos en Tuneln radio zit. Vorig jaar waren er bij Tuneln problemen en sindsdien is de stabiliteit soms ver te zoeken. Sonos zelf is aan de betere hand na de desastreuze make-over van hun platform en redesign van de app. De nieuwe CEO zet hard in op stabiliteit en heeft zelfs de release van nieuwe hardware on-hold gezet. Denk niet dat het probleem bij Telenet zit.
F@ST3896LG-TN modem en nog Wifi netwerken in de buurt 🫣
(woon op een appartement in stad dus 'ja' - 'veel' ....)
Maar modem reset, kanaal veranderen ... allemaal al getest.