|
25.573
netweters
|
158.161
antwoorden
|
|
21.342
vragen
|
Ik merk al geruime tijd dat, wanneer mijn Sonos radio speelt (TuneIn, Sonos Radio) er heel vaak onderbrekingen van 10 sec. zijn. Dit gebeurd op alle zenders. De muziek stopt plots en gaat dan even plots weer verder.
Modem al gereset, Sonos al gereset. Alle software is up-to-date. Systeem is aangesloten via WiFi en staat op 1,5m van de modem. Kanaal op de Sonos ook al veranderd.
De moeilijkheid is hier, ligt het aan Telenet of is het de Sonos / muziekbron?
Had een aantal dagen geleden ook problemen met internet maar deze zijn ondertussen van de baan. Wat Sonos betreft is dit ook bij mij al een tijdje aan de gang. Onderbreking van een aantal seconden en daarna gaat het weer vanzelf verder. Is idd alleen bij radio niet bij streaming via Spotify, Applemusic etc. Denk eerder dat het bij Sonos en Tuneln radio zit. Vorig jaar waren er bij Tuneln problemen en sindsdien is de stabiliteit soms ver te zoeken. Sonos zelf is aan de betere hand na de desastreuze make-over van hun platform en redesign van de app. De nieuwe CEO zet hard in op stabiliteit en heeft zelfs de release van nieuwe hardware on-hold gezet. Denk niet dat het probleem bij Telenet zit.
F@ST3896LG-TN modem en nog Wifi netwerken in de buurt 🫣
(woon op een appartement in stad dus 'ja' - 'veel' ....)
Maar modem reset, kanaal veranderen ... allemaal al getest.
Ik vermoed dat het vooral met TuneIn te maken heeft: op mijn Google speakers heb ik de laatste tijd ook vaak last van dergelijke onderbrekingen als ik radio stream via TuneIn.
Tis duidelijk dat er zich hier een patroon aftekent, als meer mensen met exact hetzelfde probleem zitten is het duidelijk in welke richting we moeten kijken. Mss kan je de vraag eens stellen op de website van Sonos / Sonos community.
Dit dacht ik ook maar ben overgeschakeld van TuneIn naar Sonos radio en het probleem blijft. Ik denk dat het probleem in de Sonos software moet zitten?
Ik lees dat er nog met dit probleem kampen dus aan mijn Telenet verbinding ligt het niet? (denk ik)
Er zijn wel meer problemen met onderbrekingen van radio op Sonos
Sonos-streams VRT kampen met onbedoelde reclame
Luisteraars die via Sonos (dus via een stream) naar VRT-radio luisteren, krijgen soms onverwachte reclameonderbrekingen, zelfs midden in een gesprek. Dat blijkt althans uit een schriftelijke parlementaire vraag van Vlaams volksvertegenwoordiger Gwendolyn Rutten (Open VLD) aan mediaminister Cieltje Van Achter (N-VA). De minister bevestigt het technische probleem, maar zegt dat de oorzaak niet bij de VRT ligt maar bij de haperende connectie tussen het toestel en het wifi-netwerk. Sonos gebruikt TuneIn als streamingplatform, dat bij elke herstart van de verbinding automatisch de preroll-reclame van VRT opnieuw afspeelt. De VRT deed al ingrepen om dat te beperken, maar een waterdichte oplossing blijkt niet haalbaar. Gebruikers worden voorlopig niet actief gewaarschuwd, “omdat het probleem buiten de invloed van de omroep ligt”. Hoewel vraag en antwoord hier specifiek over VRT-radio gaan, geldt deze Sonos-problematiek in uitbreiding voor alle radiostations die met preroll-reclame werken. Het volledige document van de schriftelijke vraag vind je hier.
Bron: Blad 2562: Sonos, Radio Caroline, WCSB - RadioVisie
Hoewel het artikel vooral over de pre-roll ads gaat, is dat een gevolg van de onderbreking.
Lijkt me dat Sonos gevoeliger is aan onderbrekingen (buffer te beperkt?) dan andere systemen. (Staat ook te lezen op verschillende fora dat anderen gelijkaardige problemen hebben)
Ik raad je aan om je Sonos via Ethernet-kabel te verbinden om een stabielere verbinding te hebben.