Beantwoorden
Skworez
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Laat de zon in je hart! Jij bent af! Twee handen vol! Goed gevonden!

D-Link camera's model 930 en 932L werken niet meer

Telenet kon me via Facebook niet helpen en raden me aan om het hier uit te komen leggen. Gisterennacht heb ik een korte onderbreking gehad op mijn router/modem (24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)) en vanaf dan werken 2 van mijn camera's D-Link 930 & 932L) niet meer, ik kan onmogelijk nog connecteren met de router. Ik heb testen gedaan en via andere routers, Belkin en Netgear koppelt die camera's zonder problemen en werken goed, maar op de modem van Telenet is het noppes. Ik heb voldoende kennis hoe alles werkt, was technicus voor grote bedrijven en lost meestal alle problemen op, maar nu zit ik met een raadsel over het hoe en waarom???  Mijn andere camera's werken wel nog op die modem/router van Telenet. Met die camera's heb ik jaren geen problemen gehad. Het wifi signaal is zeer sterk wat uit die camera's komen dus, daar is niets mis mee en het zou een groot toeval zijn mochten ze allebei tot op de seconde samen stuk zijn gegaan. Hopelijk krijg ik hier wat meer duiding, zodat ik dit probleem kan oplossen, anders moet ik werken met een extra router om nog meer elektriciteit te verstoken... Met dank, Chris

0 Likes
16 reacties
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

D-Link camera's model 930 en 932L werken niet meer

Ik zou al eens beginnen met de IP adressen na te kijken. Na de restart van de router zijn er mogelijk nieuwe adressen uitgedeeld door de DHCP en er zouden conflicten kunnen zijn indien er ergens vaste IP adressen gebruikt zijn, waar de telenet HGW geen weet van heeft.

Hebben de camera's een vast IP adres? In welke range? Of gebruiken ze DHCP?

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Skworez
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Laat de zon in je hart! Jij bent af! Twee handen vol! Goed gevonden!

D-Link camera's model 930 en 932L werken niet meer

Ik werk met statisch ip's, maar dat probleem is het niet, kan zelfs met wps niet aanmelden, ook niet met automatische dns/DHCP, bij andere routers wel. Na de storing met de modem is het probleem begonnen

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7783
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

D-Link camera's model 930 en 932L werken niet meer

Je zal toch eens moeten proberen bedraad op je camera's aan te sluiten. Kan je inloggen in het systeem van de camera's en daar eens kijken wat er mis is.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5241
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

D-Link camera's model 930 en 932L werken niet meer

Kan je de cams nog bereiken via mydlink.com?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Skworez
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Laat de zon in je hart! Jij bent af! Twee handen vol! Goed gevonden!

D-Link camera's model 930 en 932L werken niet meer

Ik geloof dat jullie mijn probleem niet goed hebben gelezen.

 

Ik kan niet aanmelden op de Telenetmodem met wifi, niet rechtstreeks, niet met wps. Via utp wel. Op andere wifi routers gaat het wel, dus ik vermoed dat er iets fout is met de router van Telenet en niet met de camera's, die werken uitstekend!

 

Het is gebeurd na een korte onderbreking van de Telenet modem. Is het nu duidelijk? 

0 Likes
Skworez
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Laat de zon in je hart! Jij bent af! Twee handen vol! Goed gevonden!

D-Link camera's model 930 en 932L werken niet meer

De oplossing heeft me 12,5 euro gekost. Ik heb een wifi-repeater Maginon wlr-755 gekocht in de Aldi en via dit werkt het picobello 🙂 Ik heb gehoord van iemand die werkt bij Telenet dat er een update van mijn router zou gebeurd zijn en hierdoor mijn camera's van dit type niet meer konden inloggen. Hij vreest dat er nog velen zullen zijn met dit probleem op dezelfde model modem/router zoals die van mij. Dus het probleem ligt bij Telenet, niet bij mij!!!aldi-wlr-750-ac-wlan.jpg

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5241
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

D-Link camera's model 930 en 932L werken niet meer

@Skworez - Mijn moeder heeft enkele cams van hetzelfde type. Voorlopig heb ik nog geen klachten gehoord.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7783
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

D-Link camera's model 930 en 932L werken niet meer

Het kan zijn dat er een probleem is met je modem van Telenet. Dan is er maar 1 oplossing: Omruilen in het dichts bijzijnde Center. Baat het niet, het schaadt niet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Skworez
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Laat de zon in je hart! Jij bent af! Twee handen vol! Goed gevonden!

D-Link camera's model 930 en 932L werken niet meer

@sb(sb) Ik heb het geprobeerd op die zwarte oudere modellen en daar werkt het nog zeer goed op, maar een kennis heeft dezelfde modem , de laatste nieuwe witte en zijn 932L camera's werken ook niet meer. Misschien zijn nog niet alle modems geupdate? Hij is blij met mijn oplossing.

0 Likes
Skworez
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Laat de zon in je hart! Jij bent af! Twee handen vol! Goed gevonden!

D-Link camera's model 930 en 932L werken niet meer

@igvfer Kennis heeft dezelfde modem met hetzelfde probleem, dus omruilen is zinloos, het probleem blijft bestaan. Maar ik ben blij met mijn goedkope oplossing 🙂

0 Likes
Telebid
Freshman Meerweter
Berichten: 78
WOW, overzichtelijk! Laat de zon in je hart! Al 25 duimen! Goed bezig!

D-Link camera's model 930 en 932L werken niet meer

En wat met camera's die e-mails verzenden?
Nog mijn Hikvisions nog mijn Grandstreams kan geen email meer versturen.
Het rare is mijn NAS wel met dezelfde instellingen.
Weet iemand raad?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5241
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

D-Link camera's model 930 en 932L werken niet meer

@Telebid- Ik heb met de camera's van D-Link ook problemen met het versturen van e-mails. Vooral dan via een beveiligde verbinding. Via een onbeveiligde verbinding (zie afbeelding) is er geen probleem.

 

DLink.Mail2.png

 

 

 


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Telebid
Freshman Meerweter
Berichten: 78
WOW, overzichtelijk! Laat de zon in je hart! Al 25 duimen! Goed bezig!

D-Link camera's model 930 en 932L werken niet meer

Ik probeer het zo vlug mogelijk uit en laat je zeker iets weten.
Zeer veel dank voor de vlugge reactie.

0 Likes
Telebid
Freshman Meerweter
Berichten: 78
WOW, overzichtelijk! Laat de zon in je hart! Al 25 duimen! Goed bezig!

D-Link camera's model 930 en 932L werken niet meer

Beste, met mijn Hikvision camera's heb ik de oplossing gevonden.
De Hickvision camera's ondersteunen maar een paswoord van 16 karakters en mijn gebruikelijke paswoorden hebben veel meer karakters. Met de karakters van het paswoord van de email te veranderen in een 16 karakter paswoord is het mij gelukt de mails door te zenden. Toch zonde dat zo'n toestellen maar 16 karakters ondersteunen.
Ik hoop dat ik met mijn antwoord heb kunnen bijdragen aan de weetjes.