Dag beste netweters,
Ik word hier na 3 dagen prutsen stilaan gek van...Ik zal proberen mijn geval zo goed mogelijk te beschrijven
1 Wifi Smartwares DIC-23112 deurbel
2x Smartwares Guadian lamp/camera CIP-39901
Dit alles al jaar en dag perfect werkend op de Smartwares View app / of de Secufirst app. (Deze lampen en bellen werden onder verschillende merknamen verkocht).
Sinds 3 maanden een nieuwe F@st modem in huis en de setup heeft dan ook al maanden perfect gewerkt. (Inclusief Telenet AP en 2 Wifi boosters, (geen pods).
Sinds 3 dagen geen verbinding meer in de app, enkel melding 'DID is onjuist'.
Reeds genomen acties:
App gereset, modem gereset zonder reslutaat
Alle camera's verwijderd uit de app en opnieuw geinstalleerd, niet OK
Alle AP' en boosters uitgetrokken zo enkel deTelenet modem overblijft, Niet OK
Helpdesk van Smartwares is een lachtertje....
De feiten:
Bij factory reset maakt de lamp/bel zelf een Wifi SSID aan, vb: PM.....xxxxx
Daar kan ik altijd mee verbinden en ik krijg elke toestel op die manier wakker. Ik doorloop heel de setup menu en dan komt het:
Wanneer ik mijn eigen Wifi netwerk moet selecteren om over te schakelen reboot het toestel en daar gaat het bij alle 3 fout. Dan komt de melding 'DID is onjuist'.
Iets houdt de overgang tegen maar ik weet niet wat. Ik vermoedde toch de modem en ik heb gedaan wat ik kon. Helaas is de 5gHz band niet uit te schakelen om te testen. Ik heb wel met een oud Dlink routertje een apart netwerk aangemaakt door deze gewoon in een vrije poort vd modem te prikken. Dat leek te lukken qua SSID maar toch geen succes met de camera's. Zelfde melding. Ik denk wel dat dit niet de juiste manier is om een nieuw netwerkje op te zetten...
Ook een mobiele hotspot gemaakt op de gsm en zo geprobeerd maar eveneens zonder resultaat.
Ik vond op www ook dat het nodig was de UPNP zeker in te schakelen op de modem, dit vond ik wel in de telenet instellingen maar ook zonder succes.
Graag jullie advies
Bedankt,
Bart