24651
netweters
|
151394
antwoorden
|
20596
vragen
|
Ik heb een CH7465LG-TN modem en een AP7465CE-TN acces point en sinds kort heb ik dagelijks onderbrekingen van de internetverbinding via WIFI. Deze duren zo'n 5 minuten alvorens het internet terug beschikbaar is. Het rare is dat mijn Sonos-installatie muziek blijft spelen, deze is verbonden met ee UTP-kabel. Telenet heeft de modem al verwisseld maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Het is vreemd dat dit zich u voordoet, mij installatie heeft jaren zonder probleem gewerkt.
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Internetverbinding valt dagelijks weg op wifi
Opgelost! Ga naar oplossing.
Niemand in huis kan dan op wifi, we gebruiken voornamelijk Apple apparatuur. iPhone, iPad, MacBook
de toestellen blijven verbonden met Wifi netwerk maar geven aan dat er geen internet zit op Wifiverbinding.
Ik ervaar sinds drie dagen hetzelfde probleem.
Hier sinds een week dat hij meerder keren per dag uitvalt, echt zeer vervelend!!!!
Trek de modem eens uit de stroomstekker en steek na een nachtje terug in en laat rustig opstarten
Kijk ook eens via een internet kabel naast de modem om de snelheid te meten
Als niet werkt zal je contact moeten nemen telenet
Zeg duidelijk het probleem met foto's en veel mogelijk info
https://www2.telenet.be/residential/nl/contact/mytelenet-help/chat-via-whatsapp.html
Bedankt voor de reactie. Ik heb ondertussen mijn access point, router en Wifi-repeater vervangen door een Mesh Wifi 6 systeem. Tot op heden werkt alles terug zonder uitval van internet.
Hier hetzelfde probleem. De router al meermaals opnieuw laten opstarten. Het gaat dan even goed maar na een half uur begint het opnieuw...
Heb exact hetzelfde probleem en ook sinds kort. Zelfde modem en ook alleen op Apple-toestellen. Blijven verbonden met de Wifi maar geen internet-connectie gedurende behoorlijk lange periodes. Heropstarten modem lost probleem maar voor enkele uren op en begint dan opnieuw. IP-camera's die via UTP-kabel verbonden zijn blijven wel altijd connectie met internet behouden.
Rond 10/12 gebeurde bij mij exact hetzelfde: de wifi-verbinding viel om de haverklap weg voor een 5-tal minuten en dit bleef al een week aanslepen.
Vervolgens een technicus laten komen die de modem CH7465LG-TN en access point AP7465CE-TN heeft vervangen door de nieuwste modem F@ST3896LG-TN en twee Wifi-pods. Sindsdien geen problemen meer!
Inderdaad, eerst heb ik de modem CH7465LG-TN vervangen door een nieuwe maar zelfde model. Dit gaf geen oplossing.
Daarna accesspoint vervangen door een Wifi Mech systeem Linksys MX2000 en de modem door het model CH8568LG. Nu werkt alles perfect.