Beantwoorden
Geert70
Experienced Beetjesweter
Goed gevonden! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Dagelijks onderbrekingen met internetverbinding.

Ik heb een CH7465LG-TN modem en een AP7465CE-TN acces point en sinds kort heb ik dagelijks onderbrekingen van de internetverbinding via WIFI. Deze duren zo'n 5 minuten alvorens het internet terug beschikbaar is. Het rare is dat mijn Sonos-installatie muziek blijft spelen, deze is verbonden met ee UTP-kabel. Telenet heeft de modem al verwisseld maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Het is vreemd dat dit zich u voordoet, mij installatie heeft jaren zonder probleem gewerkt.

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Internetverbinding valt dagelijks weg op wifi

11 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

is dit op 1 toestel (welk) dat de WiFi internet wegvalt of op meerdere?

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Geert70
Experienced Beetjesweter

Niemand in huis kan dan op wifi, we gebruiken voornamelijk Apple apparatuur. iPhone, iPad, MacBook 

de toestellen blijven verbonden met Wifi netwerk maar geven aan dat er geen internet zit op Wifiverbinding.

Miranda2
Freshman Beetjesweter
Goed gevonden! Primeur! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Ik ervaar sinds drie dagen hetzelfde probleem.

sylvia3
Freshman Beetjesweter
De kop is eraf!

Hier sinds een week dat hij meerder keren per dag uitvalt, echt zeer vervelend!!!!

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Trek de modem eens uit de stroomstekker en steek na een nachtje terug in en laat rustig opstarten

Kijk ook eens via een internet kabel naast de modem om de snelheid te meten

Als niet werkt zal je contact moeten nemen telenet

Zeg duidelijk het probleem met foto's en veel mogelijk info

https://www2.telenet.be/residential/nl/contact/mytelenet-help/chat-via-whatsapp.html

Geert70
Experienced Beetjesweter

Bedankt voor de reactie. Ik heb ondertussen mijn access point, router en Wifi-repeater vervangen door een Mesh Wifi 6 systeem. Tot op heden werkt alles terug zonder uitval van internet.

Curtricias
Freshman Weetjesweter
Dat loopt vlotjes. Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hier hetzelfde probleem. De router al meermaals opnieuw laten opstarten. Het gaat dan even goed maar na een half uur begint het opnieuw...

FrankDSM
Experienced Weetjesweter
Topicwurm! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag

Heb exact hetzelfde probleem en ook sinds kort. Zelfde modem en ook alleen op Apple-toestellen. Blijven verbonden met de Wifi maar geen internet-connectie gedurende behoorlijk lange periodes. Heropstarten modem lost probleem maar voor enkele uren op en begint dan opnieuw. IP-camera's die via UTP-kabel verbonden zijn blijven wel altijd connectie met internet behouden.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Dat er enkel Apple toestellen in uw netwerk zitten wil niet zeggen dat er geen fout in uw netwerk kan zitten of een storende radar in de buurt.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
tbow_97
Freshman Beetjesweter
It's your tenth party! It's your ninth party! Yelo Play-app voor Windows? Jij bent af!

Rond 10/12 gebeurde bij mij exact hetzelfde: de wifi-verbinding viel om de haverklap weg voor een 5-tal minuten en dit bleef al een week aanslepen.
Vervolgens een technicus laten komen die de modem CH7465LG-TN en access point AP7465CE-TN heeft vervangen door de nieuwste modem F@ST3896LG-TN en twee Wifi-pods. Sindsdien geen problemen meer!

Geert70
Experienced Beetjesweter

Inderdaad, eerst heb ik de modem CH7465LG-TN vervangen door een nieuwe maar zelfde model. Dit gaf geen oplossing.

Daarna accesspoint vervangen door een Wifi Mech systeem Linksys MX2000 en de modem door het model CH8568LG. Nu werkt alles perfect.